ik kreeg deze ochtend een brief die me zei dat mijn huidige ISP (TTG belgium , aka Ventelo) zijn rekeningen aan telenet (reseller voor telenet) niet meer kan betalen.ik had bij die provider een nogal speciale account voor mijn servertje thuis.
belangrijk vond ik vooral goeie support (buiten de kantooruren), geen blokkeringen van poorten/protocollen, en een deftige upload (aka 512 or up).
opnieuw op zoek dus, en obvious choise lijkt me edpnet, maar die blijken me maximaal een 3.3 te wilen geven (of ik moet kunnen bewijzen dat mijn lijn meer aankan, wat zeer moeilijk zal worden als ze een 3.3 profiel dwingen

mijn vraag: zijn er andere oplossingen die minder of geen last hebben van de afstand tot de centrale, maar toch geen poort/proto blokkeringen toepassen ? ik dacht meteen aan telenet, maar ik weet zo al dat ik daar geen mailservers zal moeten proberen draaien, laat staan iets vpn-igs.
zou dit kunnen lukken met adsl2/vdsl/sdsl/... ? het lijkt erop dat die technologieen nog meer afstandgevoelig zijn, of ben ik fout ?
of moet ik eerder denken in de richting van een nieuwe telefoon lijn te laten leggen ? raw copper ? isdn ?
completely at a loss here ....
UPDATE: (voor de duidelijkheid) : als ik zeg "server" dan bedoel ik een machine die ik als testserver gebruik, ik ben niet op zoek om commerciele mailservers te draaien, maar wil wel af en toe zoiets kunnen testen zonder geblokeerd te zijn