beste ISP voor server aansluiting

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ban
Pro Member
Pro Member

Hallo,

ik kreeg deze ochtend een brief die me zei dat mijn huidige ISP (TTG belgium , aka Ventelo) zijn rekeningen aan telenet (reseller voor telenet) niet meer kan betalen.ik had bij die provider een nogal speciale account voor mijn servertje thuis.
belangrijk vond ik vooral goeie support (buiten de kantooruren), geen blokkeringen van poorten/protocollen, en een deftige upload (aka 512 or up).

opnieuw op zoek dus, en obvious choise lijkt me edpnet, maar die blijken me maximaal een 3.3 te wilen geven (of ik moet kunnen bewijzen dat mijn lijn meer aankan, wat zeer moeilijk zal worden als ze een 3.3 profiel dwingen :p - ze knippen zelfs de upload tot 384 !!!! ).

mijn vraag: zijn er andere oplossingen die minder of geen last hebben van de afstand tot de centrale, maar toch geen poort/proto blokkeringen toepassen ? ik dacht meteen aan telenet, maar ik weet zo al dat ik daar geen mailservers zal moeten proberen draaien, laat staan iets vpn-igs.

zou dit kunnen lukken met adsl2/vdsl/sdsl/... ? het lijkt erop dat die technologieen nog meer afstandgevoelig zijn, of ben ik fout ?
of moet ik eerder denken in de richting van een nieuwe telefoon lijn te laten leggen ? raw copper ? isdn ?

completely at a loss here ....

UPDATE: (voor de duidelijkheid) : als ik zeg "server" dan bedoel ik een machine die ik als testserver gebruik, ik ben niet op zoek om commerciele mailservers te draaien, maar wil wel af en toe zoiets kunnen testen zonder geblokeerd te zijn
Laatst gewijzigd door ban 23 mei 2006, 18:25, in totaal 1 gewijzigd.
goempie
Starter
Starter

Deze vraag boeit me ook enorm. Ik heb ook een eigen servertje draaien en wil ook een zo goed mogelijke lijn hiervoor. Mensen die hierop een antwoord weten, gelieve dit te posten.

Momenteel zit ik bij Euphony en haal een upload van 50kb/sec.

Greetz,

Goempie
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als je over servers praat, dan mag je al vrij veel ISP van je lijstje schrappen, deze blokkeren al zeker port25, sommigen nog meer:
-Skynet
-Telenet
-Scarlet
-Mobistar adsl (niet 100% zeker)
-Tele2 (niet 100% zeker)

Van Dommel heb ik absoluut geen idee hier over.

De enige 2 ISP's die ik weet die hiervoor geschik kunnen zijn, zijn: EDPnet en RealDSL (en misschien Dommel).

realDSL heeft het grote voordeel van een goedkoop vast IP, maar het vertrouwen is bij veel mensen weg van deze ISP.

Ik heb zelf mijn server draaien op een EDPnet verbinding (nog geen 6 mbit, deze is besteld).
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ban
Pro Member
Pro Member

SeNsEi Ze0n schreef:Ik heb zelf mijn server draaien op een EDPnet verbinding (nog geen 6 mbit, deze is besteld).
ik neem aan dat ze je dan eerst op een 3.3 of 4 gezet hadden ?
hoe moeilijk was het hen te overtuigen om te switchen ? en wat heb je daarvoor moeten doen/aanleveren ?

heb daarnet bij wijze van test eens naar hun helpdesk gebeld. helpdesk vond het perfect normaal om de volle prijs te betalen voor een abbo dat staat aangekondigd als 6mbit/640 maar volgens de (zeer) kleine lettertjes geknipt wordt op 3328 kbps/384 kbps.
doet me een beetje denken aan een ISP uit het antwerpse van een tijdje geleden :p
vreemd dat ik iedereen zo enthousiast hoor over hun support.
Wright
Plus Member
Plus Member

Als je een server wil draaien is misschien freedommnet wel iets voor u daar staat duidelijk bij dat een server is toegestaan!

http://www.freedomnet.be/select_menu.asp

Alleen de upload snelheid is wel minder 256 kbps.
ISP: Edpnet
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ban schreef:
SeNsEi Ze0n schreef:Ik heb zelf mijn server draaien op een EDPnet verbinding (nog geen 6 mbit, deze is besteld).
ik neem aan dat ze je dan eerst op een 3.3 of 4 gezet hadden ?
hoe moeilijk was het hen te overtuigen om te switchen ? en wat heb je daarvoor moeten doen/aanleveren ?

heb daarnet bij wijze van test eens naar hun helpdesk gebeld. helpdesk vond het perfect normaal om de volle prijs te betalen voor een abbo dat staat aangekondigd als 6mbit/640 maar volgens de (zeer) kleine lettertjes geknipt wordt op 3328 kbps/384 kbps.
doet me een beetje denken aan een ISP uit het antwerpse van een tijdje geleden :p
vreemd dat ik iedereen zo enthousiast hoor over hun support.
Ik heb hun 'adsl2fit' abbo gehad, dit was een 4 mbit.

Nu, in ADSL landschap is het perfect normaal om die volledige prijs te betalen, er wordt immers geen minimumsnelheid afgesproken, enkel een minimum synch van 1.1 mbit bij Skynet.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”