Andere modem -> Snelheid max 80 kb/secs

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Cyrano.ak
Starter
Starter

Enkele dagen geleden ben ik van modem veranderd (wegens omstandigheden).. Ik gebruikte een modem van het werk -> Bausch Proxima en nog iets.. Nu heb ik dus de modem genomen van Belgacom zelf (Alcatel Speedtouch Home), heb alles geconfigureerd zoals staat op belgacomsite maar mijn max downloadsnelheid is 80 kb/secs en upload = max 10 kb/secs. Met mijn vorige modem zat ik op een normale speed van 440 en 30 upload.. iemand een ideetje wat ik zou kunnen doen?
bedankt alvast!

edit: modem stamt blijkbaar uit 2003, zou het evt hieraan kunnen liggen?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ligt waarschijnlijk aan een verkeerde configuratie.
Geef eens het type van modem in met nummer en alles, op google.
Beter kun je echter contact nemen met de telefonische helpdesk van Belgacom, het ligt soms aan een klein detail. (die kunnen de config eens doorlopen met jou)
Zie ook die rode tekst in de link: For other drivers, please contact your ISP!
Ook ikzelf heb een tijd geleden na een probleem met een oude Eicon modem een nieuwe moeten aanschaffen, deze werd door een Technieker van Belgacom ter plaatse gebracht en geïnstalleerd.

:wink:
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Hier kan je drivers downloaden van de BGC support site http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Meer Nederlandstalige informatie vind je hier in PDF formaat.

:wink:
Cyrano.ak
Starter
Starter

Hartelijk bedankt al maar
In het besturingssysteem Windows XP is automatisch de software opgenomen die noodzakelijk is om te werken met de Alcatel Speedtouch Home modem. Voor deze modem moet dus geen driver geïnstalleerd worden, er moet enkel een nieuwe internetverbinding worden aangemaakt in windows. Daarvoor vindt u hieronder de handleiding.
Het ligt dus niet aan de drivers :(
Ga morgen eens bellen naar helpdesk...
Cyrano.ak
Starter
Starter

het is wonderbaarlijk terug in orde, ksurf terug op full speed :)
maar ik weet niet wat ik heb gedaan :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”