Enkele dagen geleden ben ik van modem veranderd (wegens omstandigheden).. Ik gebruikte een modem van het werk -> Bausch Proxima en nog iets.. Nu heb ik dus de modem genomen van Belgacom zelf (Alcatel Speedtouch Home), heb alles geconfigureerd zoals staat op belgacomsite maar mijn max downloadsnelheid is 80 kb/secs en upload = max 10 kb/secs. Met mijn vorige modem zat ik op een normale speed van 440 en 30 upload.. iemand een ideetje wat ik zou kunnen doen?
bedankt alvast!
edit: modem stamt blijkbaar uit 2003, zou het evt hieraan kunnen liggen?
Andere modem -> Snelheid max 80 kb/secs
Ligt waarschijnlijk aan een verkeerde configuratie.
Geef eens het type van modem in met nummer en alles, op google.
Beter kun je echter contact nemen met de telefonische helpdesk van Belgacom, het ligt soms aan een klein detail. (die kunnen de config eens doorlopen met jou)
Zie ook die rode tekst in de link: For other drivers, please contact your ISP!
Ook ikzelf heb een tijd geleden na een probleem met een oude Eicon modem een nieuwe moeten aanschaffen, deze werd door een Technieker van Belgacom ter plaatse gebracht en geïnstalleerd.

Geef eens het type van modem in met nummer en alles, op google.
Beter kun je echter contact nemen met de telefonische helpdesk van Belgacom, het ligt soms aan een klein detail. (die kunnen de config eens doorlopen met jou)
Zie ook die rode tekst in de link: For other drivers, please contact your ISP!
Ook ikzelf heb een tijd geleden na een probleem met een oude Eicon modem een nieuwe moeten aanschaffen, deze werd door een Technieker van Belgacom ter plaatse gebracht en geïnstalleerd.

Hartelijk bedankt al maar

Ga morgen eens bellen naar helpdesk...
Het ligt dus niet aan de driversIn het besturingssysteem Windows XP is automatisch de software opgenomen die noodzakelijk is om te werken met de Alcatel Speedtouch Home modem. Voor deze modem moet dus geen driver geïnstalleerd worden, er moet enkel een nieuwe internetverbinding worden aangemaakt in windows. Daarvoor vindt u hieronder de handleiding.

Ga morgen eens bellen naar helpdesk...