3 Maanden en nog niets verbeterd ik heb ze verleden week dinsdag 10 dagen gegeven om mijn probleem op te lossen nadat ik al 3 weken wacht na laatste bezoek van een technieker die zei dat ik op een ander koperpaar moest gezet worden.Vandaag belde ik nog een keer naar de helpdesk en vroeg hoe ver ze stonden en ze zeiden ze zijn er mee bezig maar dat zeggen ze altijd en weer de zelfde zever dat ze mij op 1Mb gingen zetten.Mijn probleem lag door slecht koperpaar ni door afstand .Hij ging het nochmaals doorgeven maar ik zei heeft het nog nut want elk bericht van jullie duurd 1 maand tegen dat het bij jullie technische dienst komt . Dus eind conclusie Vrijdag zeg ik Tele2 op Geen datalimiet kan mij ni meer schelen . Ik neem terug 20Mb/s van telenet
Groeten.
Ok we gaan ook ons abonnement Opzeggen :-)
Er zijn ook andere "deftige" ADSL providers waar je zo'n zaken niet zal meemaken.
Misschien eens rondneuzen hier voor je beslist.
Bij telenet zijn er de laatste tijd toch precies wel problemen sinds de snelheidsverdubbeling. Lees maar eens www.tik.be
Misschien eens rondneuzen hier voor je beslist.
Bij telenet zijn er de laatste tijd toch precies wel problemen sinds de snelheidsverdubbeling. Lees maar eens www.tik.be
Yup zie hier problemen als je cybersurf hebt en die heb ik maar als ik 20Mb snelheid kies zullen ze mij toch een andere modem moeten geven. Alleen versta ik wel ni meer die eerste 50 eur dat je moet betalen is dat voor uw modem of ben je dat kwijt na afsluiten van abonnement ?
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik had mij al ingeschreven op 17 november voor Tele2AllIn. Tot op heden nog geen aansluiting. Wel heb ik al sinds januari gratis adsl via mijn eigen modem, maar de router moeten ze nog steeds komen installeren. Mijn eerste aanvraag hadden ze "per ongeluk" geannuleerd, waarop ze mij opnieuw hebben ingeschreven. Nu hoor ik net dat ook deze aanvraag "per ongeluk" is geannuleerd. De boom in met Tele2! Ik ga nu nog blijven surfen totdat ze het adsl signaal afzetten, wat nog wel enige tijd zal duren, gezien ik nog steeds inbel met mijn eerste login die al 2 maanden is geannuleerd. Daarna neem ik dan een discovery lijntje met edpnet. Daar krijg je tegenwoordig 20GB/maand, 6Mbps, nachtsurfen aan 50% en boven de limiet slechts 0,25€/GB. Byebye tele2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Gezien de stijgende klachten over slechte snelheden bij EDP, gezien slechts een beperkt aantal gebruikers over de juiste condities beschikken om 6mbs te halen, en gezien de basisprijs geldt voor 20Meg, vraag ik me af of je dan niet beter af bent met Dommel. (32€, 50 Meg, "medium band" van 1.1 mbs bij limietoverschrijding, wat nog perfect doenbaar is om daarmee fatsoenlijk te surfen en te downloaden, en je kan dat nog combineren met goedkope telefonie)
Zou allersinds mijn eerste keuze zijn, maar da's natuurlijk mijn strikt persoonlijke mening. EDP had een voorsprong voor mij zolang als ADSL2 hangende was, maar die plannen heeft men tot nader order terug opgeborgen. Ik neem aan data BGC daar voor iets tussen zit.
Zou allersinds mijn eerste keuze zijn, maar da's natuurlijk mijn strikt persoonlijke mening. EDP had een voorsprong voor mij zolang als ADSL2 hangende was, maar die plannen heeft men tot nader order terug opgeborgen. Ik neem aan data BGC daar voor iets tussen zit.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
kaween schreef:Ik neem aan data BGC daar voor iets tussen zit.
Neen Scarlet (wiens netwerk EDP gebruikt) zijn geld is op. Zij gingen ADSL2+ uitrollen maar zonder centjes gaat dat niet meer.
-
- Elite Poster
EDP gebruikt Scarlet's netwerk ? Verklaart wel wat, want ik had altijd begrepen dat BGC niets in ADSL2 zag maar VDSL ging doen.
Nog een reden om naar Dommel te gaan dan. Ken persoonlijk 4 mensen die een Scarlet One hebben, en na ruim 1 jaar is nog steeds geen enkele van die mensen in staat een telefoongesprek van langer als 15 minuten te houden of niet ten minste 1 keer per week de box te NIET te moeten resetten. Die zitten dus echt na 1 jaar tijd nog steeds met dezelfde problemen als bij de introductie. Laatst nog bij 1 van die mensen een Wlan gezet, surfsnelheden van 35 tot 50 Kbyte/sec. VRESELIJK. Was inderdaad maar 1.1 mbs, maar ze haalden niet eens de helft.
Kan best dat dit niet vergelijkbaar is met de EDP situatie, maar Scarlet .... nee dank U.
Nog een reden om naar Dommel te gaan dan. Ken persoonlijk 4 mensen die een Scarlet One hebben, en na ruim 1 jaar is nog steeds geen enkele van die mensen in staat een telefoongesprek van langer als 15 minuten te houden of niet ten minste 1 keer per week de box te NIET te moeten resetten. Die zitten dus echt na 1 jaar tijd nog steeds met dezelfde problemen als bij de introductie. Laatst nog bij 1 van die mensen een Wlan gezet, surfsnelheden van 35 tot 50 Kbyte/sec. VRESELIJK. Was inderdaad maar 1.1 mbs, maar ze haalden niet eens de helft.
Kan best dat dit niet vergelijkbaar is met de EDP situatie, maar Scarlet .... nee dank U.
Laatst gewijzigd door kaween 04 mei 2006, 17:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
kaween schreef:EDP gebruikt Scarlet's netwerk ?
Zoals je zelf zegt, Scarlet en EDPnet zijn niet te vergelijken. De telefonie loopt via Belgacom dus daar is er al geen probleem, de modem kiest ge zelf dus daar ook al geen probleem en het WLAN probleem is zelf niet de schuld van Scarlet maar waarschijnlijk een te zwak signel van de Acces Point.
-
- Elite Poster
euh, nee. Want die 35 tot 50 K heb je ook wired. WLan heeft daar totaal geen enkele uitstaans mee. En 1 defecte "One" box, dat kan ik nog aannemen, maar 4 op 4 met een defecte box ? Onwaarschijnlijk.
Nu, die mensen kunnen er mee leven (weten blijkbaar ook niet beter), maar zoals gezegd, ik ken 4 mensen persoonlijk met Scarlet, en ze hebben na 1 jaar tijd nog steeds problemen die ik enkel in de ergste maand Tele2 gekend heb.
En dat geeft dan toch stof tot nadenken, nietwaar.
Nu, die mensen kunnen er mee leven (weten blijkbaar ook niet beter), maar zoals gezegd, ik ken 4 mensen persoonlijk met Scarlet, en ze hebben na 1 jaar tijd nog steeds problemen die ik enkel in de ergste maand Tele2 gekend heb.
En dat geeft dan toch stof tot nadenken, nietwaar.
- deej
- Elite Poster
kaween schreef:EDP gebruikt Scarlet's netwerk ? Verklaart wel wat, want ik had altijd begrepen dat BGC niets in ADSL2 zag maar VDSL ging doen.
Nog een reden om naar Dommel te gaan dan.
Da's wat overdreven hé, ze gebruiken de DSLAMs van Scarlet, niet de backbone noch de support.
EDPNet heeft alleen pech dat Scarlet ADSL2+ niet verder uitrolt.
-
- Elite Poster
Overdreven ? Misschien. Maar het valt me gewoon op dat ook EDP's forum nu regelmatiger snelheidsproblemen aangeeft. EDP's ernst als organisatie stel ik niet in vraag, ook niet hun technische kennis en hun helpdesk-effectiviteit, want daar hoor ik niets als goeds over.
Maar Dommel gebruikt -als ik het goed heb- Turboline. En hoezeer ik BGC ook niet in het hart draag, veel beter als dat zal je in België als particulier toch niet gaan vinden denk ik dan.
Maar ook zonder die redenering : het verkoopspunt van EDP was -vergeleken met Dommel- de belofte van hogere snelheden, al dan niet via ADSL2. ADSL2 komt er dus (voorlopig ?) niet, en voor 6mpbs moet je al tamelijk dichtbij de centrale zitten, anders is het ook maar "gewoon" 4mbps. Het zijn beide leuke aanbiedingen, en zoals ik al zei, het is een strikt persoonlijke mening, maar indien ik morgen Tele2 zou moeten vaarwel zeggen, ga ik -alles in betrachting genomen- toch wel naar Dommel.
Al was het maar omdat Dieter daar ook naar toe is, en zeer tevreden blijkt : als referentie kan dat al tellen. (onschuldig grapje)
Maar Dommel gebruikt -als ik het goed heb- Turboline. En hoezeer ik BGC ook niet in het hart draag, veel beter als dat zal je in België als particulier toch niet gaan vinden denk ik dan.
Maar ook zonder die redenering : het verkoopspunt van EDP was -vergeleken met Dommel- de belofte van hogere snelheden, al dan niet via ADSL2. ADSL2 komt er dus (voorlopig ?) niet, en voor 6mpbs moet je al tamelijk dichtbij de centrale zitten, anders is het ook maar "gewoon" 4mbps. Het zijn beide leuke aanbiedingen, en zoals ik al zei, het is een strikt persoonlijke mening, maar indien ik morgen Tele2 zou moeten vaarwel zeggen, ga ik -alles in betrachting genomen- toch wel naar Dommel.
Al was het maar omdat Dieter daar ook naar toe is, en zeer tevreden blijkt : als referentie kan dat al tellen. (onschuldig grapje)
- deej
- Elite Poster
kaween schreef:het verkoopspunt van EDP was -vergeleken met Dommel- de belofte van hogere snelheden, al dan niet via ADSL2. ADSL2 komt er dus (voorlopig ?) niet
Je hebt gelijk, ik heb daarom bijgetekend ipv naar Chello Extreme te wippen en voel me nu wel wat bekocht op dat vlak. Langs de andere kant, als ik naar Chello was gegaan en die worden overgenomen door Telenet dan zou het 10 keer erger geweest zijn .
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
kaween schreef:Al was het maar omdat Dieter daar ook naar toe is, en zeer tevreden blijkt : als referentie kan dat al tellen. (onschuldig grapje)
Maar ergens heb je wel gelijk. Ik ben een zeer kritische (lees moeilijke)klant. En als ze mij tevreden kunnen stellen, dan wil dat toch wat zeggen.
Zoals al eerder aangehaald 1 minpuntje : heb wireless digitelbox, en had graag alles in 1 toestel gehad i.p.v. 2. Voordeel is dat ik alleen maar een waarborg betaald heb. Dus ik kan altijd veranderen.
Maar op het moment draait alles goed en stabiel, dus "never change a winning team".
En wat betreft tele2 : lees nog hun leugens nog maar eens na bij de draad waar ik nog geld van hen te goed heb ....
-
- Plus Member
- Contacteer:
kaween schreef:Gezien de stijgende klachten over slechte snelheden bij EDP, gezien slechts een beperkt aantal gebruikers over de juiste condities beschikken om 6mbs te halen, en gezien de basisprijs geldt voor 20Meg, vraag ik me af of je dan niet beter af bent met Dommel. (32€, 50 Meg, "medium band" van 1.1 mbs bij limietoverschrijding, wat nog perfect doenbaar is om daarmee fatsoenlijk te surfen en te downloaden, en je kan dat nog combineren met goedkope telefonie)
Ja, inderdaad. Deze optie had ik niet gelezen op de site van dommel. Die medium band maakt hen uiteraard heel wat interessanter. Bedankt. Wat bedoel je met die goedkope telefonie?
-
- Elite Poster
Hoi Dieter, Conquerer,
Ik zie dat je mijn grapje niet verkeerd begrepen hebt, dank je daarvoor. Een minder persoon had misschien de humor ervan niet kunnen inzien, maar ik had van jouw niets anders verwacht.
Je weet best dat ik een heel tweeledig gevoel heb over Tele2 : net als jij veel ellende gehad, maar anders als jij heb ik dan het geluk gehad dat het toch nog in orde is gekomen. Ik blijf erbij, als Tele2 mij ook begint te naaien, zal ook ik uitwaaien naar Dommel. Tele2 had gewoon NET op tijd mij 40€ terugbetaald, mijn problemen opgelost, en voor een stabiele connectie annex telefoon gezorgd. Plus, en met een zekere schaamte moet ik toegeven dat ik BGC eigenlijk zelfs het plezier van die 6.50€ niet wil gunnen, klinkt misschien kinderlijk maar ik heb gewoon teveel ellende gehad met BGC.
En jij bent helemaal niet veeleisend of moeilijk : je wil gewoon dat een ISP zijn contract nakomt en niet zijn spreekwoordelijke kont door de haag steekt als het om iets ANDERS gaat als het optrekken van de maandelijkse bijdrage. Ik ben op dat gebied net hetzelfde.
Ik heb die mannen van Tele2 ook *de oren van hun kop gezaagd* om te krijgen waarvoor ik iedere maand betaal. Ik heb gewoon het _geluk_ gehad dat op een gegeven moment *1* persoon bij Tele2 deze klachten effectief OP EEN GRONDIGE MANIER heeft willen behandelen. Als dat niet was gebeurd, zat ik nu ook bij Dommel, zo eenvoudig is dat.
"goedkope telefonie" : Dommel heeft ook een soort VOIP systeem via een Digibox (een soort Fritzbox denk ik als ik naar de foto kijk). Dieter gebruikt dat bijvoorbeeld dacht ik (ik neus af en toe de Dommel forums ook af ) en hij is daar absoluut tevreden over. Voor meer info, gewoon Dieter aanspreken : hij zal je zonder enige twijfel met veel plezier de plus en eventuele (?) mindere punten hiervan uitleggen.
Ik zie dat je mijn grapje niet verkeerd begrepen hebt, dank je daarvoor. Een minder persoon had misschien de humor ervan niet kunnen inzien, maar ik had van jouw niets anders verwacht.
Je weet best dat ik een heel tweeledig gevoel heb over Tele2 : net als jij veel ellende gehad, maar anders als jij heb ik dan het geluk gehad dat het toch nog in orde is gekomen. Ik blijf erbij, als Tele2 mij ook begint te naaien, zal ook ik uitwaaien naar Dommel. Tele2 had gewoon NET op tijd mij 40€ terugbetaald, mijn problemen opgelost, en voor een stabiele connectie annex telefoon gezorgd. Plus, en met een zekere schaamte moet ik toegeven dat ik BGC eigenlijk zelfs het plezier van die 6.50€ niet wil gunnen, klinkt misschien kinderlijk maar ik heb gewoon teveel ellende gehad met BGC.
En jij bent helemaal niet veeleisend of moeilijk : je wil gewoon dat een ISP zijn contract nakomt en niet zijn spreekwoordelijke kont door de haag steekt als het om iets ANDERS gaat als het optrekken van de maandelijkse bijdrage. Ik ben op dat gebied net hetzelfde.
Ik heb die mannen van Tele2 ook *de oren van hun kop gezaagd* om te krijgen waarvoor ik iedere maand betaal. Ik heb gewoon het _geluk_ gehad dat op een gegeven moment *1* persoon bij Tele2 deze klachten effectief OP EEN GRONDIGE MANIER heeft willen behandelen. Als dat niet was gebeurd, zat ik nu ook bij Dommel, zo eenvoudig is dat.
"goedkope telefonie" : Dommel heeft ook een soort VOIP systeem via een Digibox (een soort Fritzbox denk ik als ik naar de foto kijk). Dieter gebruikt dat bijvoorbeeld dacht ik (ik neus af en toe de Dommel forums ook af ) en hij is daar absoluut tevreden over. Voor meer info, gewoon Dieter aanspreken : hij zal je zonder enige twijfel met veel plezier de plus en eventuele (?) mindere punten hiervan uitleggen.
Ok gelukt Tele2 is opgezegd ik moet de modem binnen de 2 dagen opsturen en ze zullen de betaalde facturen terug storten ,dat is dus een totaal van 7 eur omdat ik nog niks betaald had anders was ik al dat geld verzeker wel kwijt geweest zoals al die andere die nog wachten achter hun geld van mij mogen ze het houden T'is voor de 3 maanden dienst van en de 3500 connecties die ik kunnen maken heb op hun netwerk .Beste van al morgen heb ik al een nieuwe aansluiting van Telenet Express net Turbo aan 20Mb ik zal belgacom ook het plezier ni gunnen om nog één keer een telefoonlijn te gebruiken want als ik problemen had hebben ze mij ook in de kou laten staan.Dus back to Telenet
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben er nu DEFINITIEF van af
Heb mijn geld terug gekregen.
Bye JOS, het ga je goed.
Al bij al heb ik echter wel een goede zaak gedaan.
Ik heb 3 maanden volledig gratis kunnen internetten (tegen ong 70 gig/maand), en heb er nog een gratis PCMCIA kaart aan overgehouden.
Bij het terug klant worden bij Belgacom (discovery) heb ik nog een gratis abonnement van 2 maanden gekregen.
En dat eigenlijk dank zij de tips die ik hier op dit forum heb gevonden (en uiteraard met de hulp van de ombudsdienst).
USERBASE RULES
Heb mijn geld terug gekregen.
Bye JOS, het ga je goed.
Al bij al heb ik echter wel een goede zaak gedaan.
Ik heb 3 maanden volledig gratis kunnen internetten (tegen ong 70 gig/maand), en heb er nog een gratis PCMCIA kaart aan overgehouden.
Bij het terug klant worden bij Belgacom (discovery) heb ik nog een gratis abonnement van 2 maanden gekregen.
En dat eigenlijk dank zij de tips die ik hier op dit forum heb gevonden (en uiteraard met de hulp van de ombudsdienst).
USERBASE RULES