Skynet leechtruc werkt niet meer ! ! !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Bergie
Plus Member
Plus Member

Ben ik de eerste die dit vaststelt, of hebben jullie het ook al gemerkt ?

Blijkbaar heeft Skynet een technische wijziging doorgevoerd waardoor je meteen op smalband gegooid wordt van zodra je je limiet overschreden hebt ZONDER dat er een disconnect/reconnect geweest is !

Bovendien zetten ze je meteen op 54 kbit/s i.p.v. de 64 kbit/s die ze beweren.
Nu niet dat dat zoveel verschil uitmaakt, het is hoedanook onbruikbaar.

Blijkbaar wil Skynet kost wat kost de klanten uitpersen tot op het bot met hun, overigens schandalig dure, volumepacks.

Na het censureren van usenet, waardoor ik verplicht was een payserver erbij te nemen, wekt deze volgende stap zo nodig nog méér ergernis bij mij, en zit ik weer een stap dichter bij een overstap naar een klantvriendelijkere provider.
Ik lees allerlei interessante dingen hier op userbase en ook op geendatalimiet, maar extra suggesties zijn uiteraard altijd welkom...
:-)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bergie schreef:Bovendien zetten ze je meteen op 54 kbit/s i.p.v. de 64 kbit/s die ze beweren.
Overhead...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
verdickt
Premium Member
Premium Member

En sinds wanneer is dit, heb eind april namelijk nog veel kunnen downl.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Op het Belgacom forum is er een berichtje ivm directe activatie van volumepacks (dus de disconnect is niet nodig om de snelheidsverandering tot stand te brengen). 'k Moet het zelf nog zien, maar 't zou me niet verbazen aangezien Belgacom vol gierige mannekes zit.

Voor mij nog 3.5 maand en dan een degelijke ISP -- en hopelijk gaat het BIPT nu wel eens z'n werk doen zodat Belgacom-telefoon-abo tegen dan ook geen noodzaak meer is (zie andere topic over vrijmaken van telefoon-abo's).
Bergie
Plus Member
Plus Member

verdickt schreef:En sinds wanneer is dit, heb eind april namelijk nog veel kunnen downl.

Wel ja, nu je het zegt, ik heb begin deze maand de truc nog kunnen toepassen met mijn "gewone" volume...
Ik had moeten vermelden dat ik het pas de laatste dagen vastgesteld heb met volumepacks.
Vroeger lukte het ook met volumepacks, en nu blijkbaar niet meer.
Misschien heeft het inderdaad iets te maken met die "directe activatie" die cptKangaroo hierboven vermeldt.
Alhoewel ik van die directe activatie bij het begin van de volumepacks nog niks gemerkt heb, ik moest disconnecten en reconnecten om terug op snelheid te komen...

Ik ben benieuwd of anderen hier ook dezelfde vaststelling doen aan het einde van een volumepack...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

:eek:
Begin van deze maand zat gij al over uwe limiet, en heb nu al volumepacks gebruikt ?

Goe bezig.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

eindelijk.. :twisted:
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je het topic hier leest over het opsporen van illegale dvd's met honden zou het me niet verbazen als het daarmee te maken heeft aangezien die 'truuk' toch enkel voor zo'n zaken gebruikt wordt.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Vieten schreef:Als je het topic hier leest over het opsporen van illegale dvd's met honden zou het me niet verbazen als het daarmee te maken heeft aangezien die 'truuk' toch enkel voor zo'n zaken gebruikt wordt.

Vieten jij bent volgens mij 1 van de grootste leechers die illegale dingen afhaald want anders was je er niet zo goed van op de hoogte.
Denk je mischien dat er NIKS legaals te vinden is op het internet ???
Vieten
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

ketter schreef:
Vieten schreef:Als je het topic hier leest over het opsporen van illegale dvd's met honden zou het me niet verbazen als het daarmee te maken heeft aangezien die 'truuk' toch enkel voor zo'n zaken gebruikt wordt.

Vieten jij bent volgens mij 1 van de grootste leechers die illegale dingen afhaald want anders was je er niet zo goed van op de hoogte.

hmmmm, we gaan dan wel ff off-topic, maar ik kan niet veel legale zaken opnoemen waarvoor je 36h aan 4Mb/s moet downloaden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet voor deze nieuwe beperking (want ik download ook elk einde van de maand een 100-tal legale trailers), maar illegaal downloaden zou daar wel iets mee te maken kunnen hebben.
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Vieten schreef:
ketter schreef:

hmmmm, we gaan dan wel ff off-topic, maar ik kan niet veel legale zaken opnoemen waarvoor je 36h aan 4Mb/s moet downloaden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet voor deze nieuwe beperking (want ik download ook elk einde van de maand een 100-tal legale trailers), maar illegaal downloaden zou daar wel iets mee te maken kunnen hebben.

Ik vind dat Vieten een punt heeft, die datalimieten zijn het lastigste voor de leechers onder ons. Je gaat me toch niet zeggen dat diegenen die bvb meer dan 100GB per maand erdoor sleuren, enkel legale zaken aan het downloaden zijn? Allemaal legale mp3'tjes van iTunes? Stuk of 30 linuxdistros per maand? Voor 10GB aan updates voor je windows? Je webradio gestreamd aan amper 128kbps? Komaan zeg, maak dat de ganzen wijs!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

FezzFest schreef:
Vieten schreef:
ketter schreef:

Ik vind dat Vieten een punt heeft, die datalimieten zijn het lastigste voor de leechers onder ons. Je gaat me toch niet zeggen dat diegenen die bvb meer dan 100GB per maand erdoor sleuren, enkel legale zaken aan het downloaden zijn? Allemaal legale mp3'tjes van iTunes? Stuk of 30 linuxdistros per maand? Voor 10GB aan updates voor je windows? Je webradio gestreamd aan amper 128kbps? Komaan zeg, maak dat de ganzen wijs!

Bwa Xbox 360 live met zen demo's (~1GB / stuk) en HD trailers (~500MB / stuk), video streaming en ander internet gebruik zorgen er toch al voor dat je met de gewone 10GB niet meer toekomt in deze tijd als fervent internetgebruiker. Maar >100GB is inderdaad wat verdacht voor enkel legaal gebruik.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb net hetzelfde voor. Al van vorige maand(en). Telkens ik aan 36 uur begin krijg ik na een paar uur al een reconnect. In het begin dacht ik dat het toeval was (foutje op de lijn ofzo), maar ondertussen heb ik het toch maar al elke keer voorgehad!
Ik ben aan het denken dat het misschien aan mijn belgacom philips router ligt (misschien hebben ze ervoor gezorgd dat ze die vanop afstand kunnen laten reconnecten?).

Anyway, zijn er nog mensen die merken dat de 36 uur prematuur wordt afgebroken?
NuKeM
Vieten
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

NuKeM schreef:Ik heb net hetzelfde voor. Al van vorige maand(en). Telkens ik aan 36 uur begin krijg ik na een paar uur al een reconnect. In het begin dacht ik dat het toeval was (foutje op de lijn ofzo), maar ondertussen heb ik het toch maar al elke keer voorgehad!
Ik ben aan het denken dat het misschien aan mijn belgacom philips router ligt (misschien hebben ze ervoor gezorgd dat ze die vanop afstand kunnen laten reconnecten?).

Wat ik al wel gemerkt heb is dat mijn philips soms synchro verliest als het programma limewire pro 4.10.3 gestart is, dus er zullen nog wel programma's zijn die dat doen.
Hoe dat kan is mij een raadsel, zou het kunnen dat er een fout zit in het protocol of zo waardoor de modem zich reset.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

maar illegaal downloaden zou daar wel iets mee te maken kunnen hebben.

Oh god, gaan we weer in de discussie vallen over al dan niet illegaal downloaden. Ik zat er vorige maand ook over, en ik heb niet 1 MB illegaal gedownload. De nieuwe (k)ubuntu dapper distro's, webradio en enkele HD trailers en ik zat er al over. Abo's voldoen simpeleg niet meer wanneer je legaal op geen tijd over je limiet zit. Wake up, 10 GB is prehistorisch.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sector
Member
Member

Ik geloof dat ik vorige vorige maand (geen typo) ook zoiets voorgehad heb, na een uur of 6 werd ik gereconnect (khad nog een 3-tal GB over mijn limiet kunnen gaan). Eerst dacht ik dat het een klein foutje was, hoewel ik dit nog nooit had voorgehad, maar....
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

vorige maand heb ik het zeker niet voor gehad, ben gedisconnect na 36 uur, zat er dan al over, en terug geconnect op 4mbit, dan na die 36u was de pret natuurlijk voorbij.Het was dus zeker nog niet door gevoerd!

Gimic
roebenofski
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

NuKeM schreef:Ik heb net hetzelfde voor. Al van vorige maand(en).
Ik denk niet dat het aan die philips router ligt. Ik heb die ook en vorige maand ( en de maanden daarvoor) kon ik de 36-truc probleemloos toepassen.
killer
Pro Member
Pro Member

toch allemaal de laatste firmware in je phillips geramd ?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

killer schreef:toch allemaal de laatste firmware in je phillips geramd ?

Iig ik wel, hier bolt er zelfs BelgacomTV op zonder problemen, maar is limewire gestart, dan valt soms (om te gokken 1 keer van de 5 keren dat ik het gebruik = om de 3 weken of zo) de synchro weg en dan ook nog een paar keren na elkaar.
killer
Pro Member
Pro Member

das inderdaad redelijk vreemd. uw ruismarges zijn toch wel in orde ?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

killer schreef:das inderdaad redelijk vreemd. uw ruismarges zijn toch wel in orde ?

De lijn is perfect hoor, de verbrekingen zijn er enkel als limewire gestart is dus dat moet volgens mij de oorzaak zijn. De synchro komt dan onmiddellijk terug en dat kan enkele keren na elkaar gebeuren.
punkfreak
Member
Member

ok leechtruk werkt hier niet meer,
was net aan einde van volumepack
begin met leechsessie, na 2 uur wordt zonder disconnect men snelheid beperkt.
Laatst gewijzigd door punkfreak 13 mei 2006, 17:33, in totaal 1 gewijzigd.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Indien dit effectief zo is, zie ik nog veel mensen overstappen naar veel gunstigere providers.
roebenofski
Member
Member
Bedankt: 10 keer

Mag Skynet u eigenlijk wel disconnecten? Je verbinding mag toch maximaal 36h duren. Skynet mag die verbinding dus toch niet zomaar verbreken?
Bergie
Plus Member
Plus Member

NuKeM schreef:Ik heb net hetzelfde voor. Al van vorige maand(en). Telkens ik aan 36 uur begin krijg ik na een paar uur al een reconnect. In het begin dacht ik dat het toeval was (foutje op de lijn ofzo), maar ondertussen heb ik het toch maar al elke keer voorgehad!

Ja, ik heb dat ook al gehad, ik heb daar een tijdje geleden in een andere topic hier ook al eens over gesproken.
Ik heb een vermoeden dat het te maken had met het al of niet binnenhalen van de mail die je verwittigt dat je volume op is, want als ik die mail niet binnenhaal gebeurt er geen premature disconnect.
Bergie
Plus Member
Plus Member

punkfreak schreef:ok leechtruk werkt hier niet meer,
was net aan einde van volumepack
begin met leechsessie, na 2 uur wordt zonder disconnect men snelheid beperkt.

Dan ben ik duidelijk niet de enige bij wie dit gebeurt, en heeft Skynet er duidelijk voor gezorgd dat we niet meer boven de 5 GB van ons volumepack kunnen gaan...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Bij mij werkte het toch nog vorige maand, had op 36u zo'n 33 GB ...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Bergie schreef:Ja, ik heb dat ook al gehad, ik heb daar een tijdje geleden in een andere topic hier ook al eens over gesproken.
Ik heb een vermoeden dat het te maken had met het al of niet binnenhalen van de mail die je verwittigt dat je volume op is, want als ik die mail niet binnenhaal gebeurt er geen premature disconnect.

Dit lijkt me ècht wel straf !
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ah! Als het niet meteen is, maar pas na een paar uur een disconnect, dan gaat het inderdaad om een gekend 'probleem': http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0

Ik denk dat het manueel is -- d'r zit dus ergens bij Belgacom ene op een knoppeke te duwen om het vroegtijdig af te breken. In december en maart heeft die mij twee keer liggen gehad maar in april heb ik wel weer 36uren kunnen leechen (dat was wel aan het eind van een volumepack dat ik in maart gekocht had).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

roebenofski schreef:Mag Skynet u eigenlijk wel disconnecten? Je verbinding mag toch maximaal 36h duren. Skynet mag die verbinding dus toch niet zomaar verbreken?
Natuurlijk, zeker als ge het netwerk overbelast. Check maar de voorwaarden van Belgacom (Skynet). Als je die nooit leest kan ik het verstaan...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Vieten schreef:
ketter schreef:

er zijn wel mensen die zich met andere zaken bezig houden dan het bekijken van illegale filmkes :p ja er zijn er ook legale..

VoIP, Linux/BSD, enz.. bekijk het forum je zal genoeg voorbeelden krijgen.

Ik ben blij dat dit erdoorkomt op zijn minst moeten degene die nu op het moment niet van provider veranderen omdat ze hun trukjes hebben er ook aangeloven. op deze manier komt er misschien wat meer druk om te veranderen !
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:Natuurlijk, zeker als ge het netwerk overbelast. Check maar de voorwaarden van Belgacom (Skynet). Als je die nooit leest kan ik het verstaan...

Een deftig netwerk (vooral van een monopolist) kan/mag niet overbelast geraken. En vooral niet omdat het met onze eigen belastingscentjes betaald is geweest 8)
blabla
witte!
Pro Member
Pro Member

Ken schreef:Natuurlijk, zeker als ge het netwerk overbelast. Check maar de voorwaarden van Belgacom (Skynet). Als je die nooit leest kan ik het verstaan...

Ik overbelast het netwerk van Skynet ook met iedere maand 120gb maarja dan wel via Dommel 8) :lol:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

denk dat het eerder aan die philips rommel ligt
een vriend van mij kon het vorige maand ook nog toepassen met een andere modem

zijn er mensen waarbij het niet werkte EN die een andere modem gebruiken?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

22/04/2006 09:27:00 24h 35m 50s 690.129 Kb 30.046.248 Kb (Topcom router)
29/04/2006 09:04:15 5h 33m 40s 230.076 Kb 8.140.005 Kb (Dlink router)
29/04/2006 17:50:14 29h 37m 00s 749.248 Kb 30.271.577 Kb (Zelf gedisconnect, bijna middernacht D-link router)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bij mij werk dit al niet meer sinds februari :(

Het word echt EDPtijd...

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Ik heb nu nog is ingelogd op skynet omdat account nog werkt en ik heb is zitten downloaden tot aan 10gb en ik heb wel bij 7 gb een mailke gekregen en ook aan 10gb dat mijn volume op is :-D maar ik ben nu nog steeds tegen volle snelheid aan het downloaden. :lol: :lol:
En ik gebruik geen gratis rommel modem van skynet maar een zelf gekochte modem die niks met belgacom te maken heeft :lol:
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer

ketter schreef:Ik heb nu nog is ingelogd op skynet omdat account nog werkt en ik heb is zitten downloaden tot aan 10gb en ik heb wel bij 7 gb een mailke gekregen en ook aan 10gb dat mijn volume op is :-D maar ik ben nu nog steeds tegen volle snelheid aan het downloaden :lol:

ok, maar drie gig verder en de lol is gedaan, vandaag ook al mijn mailken gekregen

pff, waarom bestaat een maand uit 30 dagen gemiddeld :cry:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ikkejonge schreef:
ketter schreef:Ik heb nu nog is ingelogd op skynet omdat account nog werkt en ik heb is zitten downloaden tot aan 10gb en ik heb wel bij 7 gb een mailke gekregen en ook aan 10gb dat mijn volume op is :-D maar ik ben nu nog steeds tegen volle snelheid aan het downloaden :lol:

ok, maar drie gig verder en de lol is gedaan, vandaag ook al mijn mailken gekregen

pff, waarom bestaat een maand uit 30 dagen gemiddeld :cry:

Ik interpreteer het bericht van "ketter" toch anders hoor...
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”