sinds activeren ADSL signaal geen kiestoon meer

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
rds
Plus Member
Plus Member

Sinds EDPnet het adsl signaal heeft laten activeren op onze lijn kunnen wij met de gewone telefoon niet meer bellen. Zelfs als ik de situatie zoals voorheen maak (geen splitters, geen draad naar de modem) krijg ik nog geen kiestoon. Het is ook geen probleem met de bekabeling (waarom zou die trouwens ineens stuk zijn, heeft ervoor wel gewerkt) en ik hoor tonen als ik nummers vorm op de telefoon. Er is dus stroom want ik gebruik een telefoon zonder enige stroomvoorziening.

Iemand een idee hoe dit komt? Ik kan wel surfen anders was ik dat hier niet aan het intypen. Hebben de mannen van Belgacom tijdens het activeren van ADSL onze gewone telefoon eraf gehaald door een fout? Kunnen die 2 los van elkaar staan?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je krijgt dus tonen, dat wil zeggen digitale nr. vorming.
Ik vermoed dus ISDN stand? Terwijl het in de stand ADSL moet staan...
Bellen naar hun helpdesk, zal misschien de snelste oplossing zijn..

Nog iemand, ...
Afbeelding
rds
Plus Member
Plus Member

met tonen bedoel ik gewoon ... tonen :lol:
Als je een nummer vormt dan hoor je voor elke toets die je indrukt toch een toon op een andere hoogte? Ik denk niet dat we op ISDN gezet zijn anders zou de modem ook wel niet werken.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dan lijkt er iets fout in de centrale, best eens naar de belgacom storingsdienst bellen.
Controleer eerst of er bij jou geen toestel open ligt, dat geeft hetzelfde effect.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Mss een stomme vraag, maar heb je een ADSL filter geplaatst tussen je telefoonlijn en de telefoon?
Normaal kan je zonder die filter bellen (al dan niet met ruis) maar mss is jou telefoon gevoeliger voor storing door het ADSL signaal
killer
Pro Member
Pro Member

hoogstwaarschijnlijk is je telefoonnr niet mee geswitched bij de ADSL activering vermoed ik.
Even de Belgacom helpdesk verwittigen, zal waarschijnlijk redelijk snel opgelost zijn.

mvg
rds
Plus Member
Plus Member

naar Belgacom gebeld, die hebben een lijntest gedaan en gingen iemand sturen de volgende dag. Hebben wat in de kast op straat gefruld en nu terug telefoon :lol:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”