(nogmaals) een dilemma

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Ik twijfel al een tweetal weken en ik wete niet wat gekozen: edpnet of dommel
feit is: ik had realdsl, maar ik ben het daar al een eindje geleden afgetrapt om de redenen waarvoor de meesten weg gingen.
Nu: mijn lijnprofiel kan makkelijk 6 mbit aan ( 152 meter van centrale en perfecte lijnwaarden)
maar ik zit wel hier mee:
Ik download een 15-20 gig per maand, legale traffic overigens, en bij andere isps kom je een heel stuk duurder uit dan bij zowel edpnet als dommel, dus 1 van beide.

edpnet:
zit op scarlet netwerk --> een probleem om later uit te breiden naar adsl2 of vdsl
het is goedkoper qua traffiek die ik zal gebruiken ( 20 gb), maar als ik veel meer zou downloaden (kortom niet zo legaal) dan zou dommel iets goedkoper uitvallen
lekker snelle upload en download
goede helpdesk
Als je echter een probleem hebt zitten er 3 concurrenten rond de tafel: edpnet, belgacow en scarlet: na mijn realroot avonturen waar geen enkele partner wilde samenwerken ( op telenet na dan, het mag ook eens gezegd worden: ze waren veruit het vriendelijkst en meest behulpvaardig) waardoor ik wat bang ben voor een zelfde miserie en veel zevers bij technische problemen

dommel:
mediumband in geval ik eens serieus er over zou gaan, wat niet zal voorkomen, doordat er geen nachttarief is is dit voor mij toch handig aangezien ik dat toch niet gebruik
het voornaamste punt is dat ze op turboline zitten: voor later zijn ze dan sneller dan edpnet zal kunnen worden...
ik las vandaag op userbase over de 502 error op de newsserver en toen zei de helpdesk tegen een klant ( volgens de klant) iets in de aard van: "als je niet tevreden bent, koop dan een een payserver"

kortom: ik zit met een toekomstprobleem! Ik dacht daarom dommel te kiezen, maar na die negatieve reactie van hun helpdesk.. (waar ik even genoeg van heb na realdsl) ben ik weer an het twijfelen: edpnet (minder toekomstmogelijkheden) of meer kans op zevers ( dommel).

wat denken jullie er van? ( ik post dit hier omdat hier veel meer mensen posten dan op dat van dommel)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Na een jaartje kan je weer overschakelen van provider, ik zou de toekomst niet te veel laten meespelen in mijn keuze, maar eerder kijken welk aanbod NU het beste voldoet aan mijn eisen...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

aangezien je amper meer dan 20GB zal downloaden kan ik EDPnet aanraden voor de hogere snelheid en de iets lagere prijs (29.9 tegenover 33€)
vergeet niet dat je voor 3€ al 12GB extra hebt (aan gewoon tarief)

de nieuwsserver is bij beiden een ramp en ik denk dat je eerder bij dommel (grote) problemen zal zien opduiken dan bij EDPnet
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Idd moeilijke beslissing. Zit nu bij EDPnet en ben er redelijk tevreden over (alleen in de avonduren kan het eens wat trager gaan). Alles na telenet was hier beter :lol: Ik zou zeggen, kies er eentje en probeer het een jaartje uit. Dan kan je nog wisselen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Praetorian schreef:van: "als je niet tevreden bent, koop dan een een payserver"
Dat ze zoiets zeggen daar geloof ik gewoon geen zak van.
Als ze op 1 helpdesk ook maar echt vriendelijk enz zijn dan is het wel bij dommel.Ik verdedig ze nu niet omdat ik dommel heb maar ik heb ook ooit is met vuur geschoten op dommel maar toch bleven ze steeds uitermate vriendelijk tegen me ondanks dat ik even van de rails ging :lol:
Maar ik heb dommel genomen omdat dit via turboline loopt en dit is toch wel een zeer stabiel netwerk.En ik heb tot nu toen nog GEEN spijt dat ik voor Dommel gekozen heb 8)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

_rEuTeL_ schreef: de nieuwsserver is bij beiden een ramp en ik denk dat je eerder bij dommel (grote) problemen zal zien opduiken dan bij EDPnet
Ik heb nog nooit problemen gehad bij de newsserver van dommel .Altijd toch goeie snelheid maar veel gebruik ik dat niet omdat ik andere bronnen heb 8)
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hier ook Dommel. Ik heb ook zitten twijfelen tussen Edpnet en Dommel. Uiteindelijk heb ik Dommel gekozen omdat ze ook telefonie aanbieden en omdat ze op Turboline zitten (zo kan ik de ongebruikte GB's van een skynetabonee gebruiken :) )
Ik heb nog geen spijt van mijn beslissing. Lijn is goed, en de helpdesk zeer vriendelijk. Dat voorval wat je daar vernoemd over de helpdesk, daar zou ik me niet teveel van aantrekken.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”