Overdracht van Tele2 naar BGC geeft slechte lijnspecs

Plaats reactie
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Eerst een korte inleiding: Ik kwam van Tele2 allin, heb opgezegd, nam BGC discoverlijn, en schreef me in bij EDPnet.
De overdracht van TELE2 naar BGC werd eenvoudigweg gedaan door in de BGCkast op straat een switch te herpluggen. Na overdracht behield ik wel nog mijn "gratis" Tele2 abo; raar, want mijn lijn staat niet meer op Tele2!
Sindsdien is mijn snelheid heel slecht (220Kb/96Kb). Zou Tele2 mij op smallband hebben gezet?

Ik heb mijn lijnspecs gemeten voor de opzegging bij Tele2 (Ik zit op 2km v/d centrale.). Dit was:
Downstream Upstream
Margin [dB] : 24.0 25.0
Attenuation [dB] : 22.0 11.0
OutputPower [dBm] : 19.5 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 34
Downstream : 43
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384

Vandaag (met BGC) ziet het er helaas zo uit:
Downstream Upstream
Margin [dB] : 9.5 7.0
Attenuation [dB] : 63.5 31.5
OutputPower [dBm] : 11.5 9.0
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 48
Downstream : 87
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 528 224
Upstream : 226 96

M.a.w. de noisem. is te laag, en mijn Att. veel te hoog in vergelijking met 2 maanden geleden! De huisopstelling is nauwelijks veranderd: de router/modem staat nu direct aan de BGCingang in wlan, eerste meeting was dacht ik via lan.
Kan dat nog veranderen zodra de omschakeling naar EDP rond is? Zou BGC mijn lijn slecht hebben overgezet? :? :cry:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ben ook van Tele2 via BGC dicovery naar Dommel gegaan.
Het verbaasd me dat ze binnen niets gedaan hebben.
Normaal gezien gebruikt T2 de 2e lijn, en Belgacom de eerste (je hebt 5 draden, maar er zijn er maar 2 effectief in gebruik).

Belgacom technieker heeft bij mij binnen de aansluitingen komen veranderen.

Probeer eens via je telefoon of je wel op Belgacom zit. Vorm 1919 en als je de laatst gemiste oproep hoort zit je wel degelijk bij Belgacom.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

BGC beweerde dat de technieker niet "binnen" moest zijn als ik mijn tel. nummer behield. Dat heb ik dus gedaan, zodoende moest ik geen verlof nemen. De dag na de overschakeling had ik idd de BGC lijn (getest hoor!), en ook nog ADSL én voip van T2. Ik heb toen alle opstellingen geprobeerd met die Speedtouch 716, en alles ging wonderwel, ook die PSTN lifeline.
Helaas kreeg ik een brief van BGC dat de lijn niet "geactiveerd" kon worden :???: en dat ik niet thuis was op de dag van activatie. Dus toch verlof moeten nemen :evil:
Anyway, die technieker is dus binnengeweest om ..... gewoon vast te stellen dat het al werkte :evil: :evil:
Mijn klaagzang over het feit dat er gekraak op de lijn was, werd niet aanhoord (tel. direct op de BGClijn entrypoint, dus niet via die modem). Een lijntest laten doen ging me geld kosten. Raar, want voor een nieuw abo zouden ze tenminste de moeite kunnen doen om dat uit te voeren als er twijfel bestaat.
Ondertussen is mijn order tot aansluiting bij EDP in verwerking. Ik heb ze alvast mijn lijnspecs overgemaakt :P
PS. Ik zit in een appartement, moeilijk om dan te zeggen dat ik ergens 5 koperdraadjes heb...
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

het gekraak op uw lijn is waarschijnlijk de ADSL die je hoort, kijk je splitters na.

Uw lijn is slechter geworden door een slechte ADSL-poort (hoogstwaarschijnlijk), neem contact op met belgacom.

Tele2 gebruikt niet standaard het 2de paar, er wordt gebruikt wat er wordt toegewezen, nee dit is niet standaard het 2de-paar. Dit zal wel altijd zo zijn als het 1ste paar in gebruik is.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”