No Limits vzw zoekt ....

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Hallo beste Userbasers,

Als lid van Userbase wéét ik dat de Userbasers het hart op de juiste plaats hebben. Ik vraag jullie dan ook om hulp om No Limits vzw te steunen in hun zoektocht naar een uitstekende laptop om een terminaal ziek meisje uit Maasmechelen haar droom werkelijkheid te laten worden.

No Limits vzw, strijdt reeds jaren tegen kinderkanker en we proberen terminaal zieke kinderen hun laatste dromen uit te laten komen. Ja, dromen zijn dan toch niet altijd bedrog!

Deze laptop zou door een Userbaser geschonken kunnen worden aan het zieke meisje. Het desbetreffende meisje heeft amper nog 6 maanden te leven en haar ouders kunnen jammer genoeg de aanschaf van een laptop niet bekostigen wegens werkloos én de hoge medische kosten om het meisje te behandelen. Er zal uitvoerig hierover bericht worden in de geschreven pers en op de lokale tv.

Wie meer wil weten over No Limts kan een kijkje nemen op www.kinderkanker.be en wie ons wil steunen in de zoektocht kan mij datlaten weten in een PB.

Thanks!!!!

Kochanie.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik ga zien of ik iets kan regelen...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Waarvoor mijn dank op voorhand :)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

De verantwoordelijke die die dingen kan beslissen is op vakantie. Ik geloof dat hij volgende maandag terug is en dat ik je iets kan zeggen.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Mucho gracias!!!
ruben
Pro Member
Pro Member

ik ken de hele gezinssituatie daar niet , en het is ook niet aan mij om te oordelen , maar wat ik me als eerste afvroeg :

indien beide ouders werkloos zijn , en hun terminaal kind wilt zo graag een laptop , kunnen ze dan niet een job zoeken ? dan mag je nog werkloos ofzo zijn , als mij kind dit zou zijn en ik zou in zo'n situatie zitten zou ik zelfs achter de vuilkar gaan staan om mijn kind nog een plezier te kunnen gaan doen...

nogmaals , ik ken de situatie niet dus het kan best zijn dat dit om de een of andere reden niet haalbaar is maar dit vroeg ik mij toch werkelijk af... het is ook zo dat een laptop geen stukken van mensen kost , voor zo'n kind zou een nieuw model van rond de 900€ al wonderen doen ...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Het gebeurt vrij frequent dat de moeder van een terminaal kind even aan de dop staat. Meer inkomen dan loopbaanonderbreking, en of dat echt profiteren is? Er staan andere gevallen aan het stempelloket ;-)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

ruben schreef:ik ken de hele gezinssituatie daar niet , en het is ook niet aan mij om te oordelen , maar wat ik me als eerste afvroeg :

indien beide ouders werkloos zijn , en hun terminaal kind wilt zo graag een laptop , kunnen ze dan niet een job zoeken ? dan mag je nog werkloos ofzo zijn , als mij kind dit zou zijn en ik zou in zo'n situatie zitten zou ik zelfs achter de vuilkar gaan staan om mijn kind nog een plezier te kunnen gaan doen...

nogmaals , ik ken de situatie niet dus het kan best zijn dat dit om de een of andere reden niet haalbaar is maar dit vroeg ik mij toch werkelijk af... het is ook zo dat een laptop geen stukken van mensen kost , voor zo'n kind zou een nieuw model van rond de 900€ al wonderen doen ...
Goed dat je schrijft dat je de situatie niet kent (financieel) maar eer te zeggen dat die mensen achter de vuilkar moeten lopen moet je wel een paar dingen in het achterhoofd nemen. Behandelingen kosten handenvol geld waar de ziekenfondsen maar een deel in tussen komen, behandelingen die niet erkend zijn door de ziekenfondsen moet je zelf bekostigen, als je kind in behandeling is wil je daar zoveel mogelijk steun aan verlenen, sociaal verlof nemen, verlof zonder wedde op de duur word je op je werk zelfs ontslagen als je iets meer wil dan een ander. Die 900 € voor die mensen is al een behandeling voor het kind, kies maar.
In mijn vriendenkring ken ik ook zo iemand, beide ouders werken en verdienen goed maar houden er op het eind van de maand niks aan over, hun huis is zelfs verkocht om toch maar het beste voor hun kind te bekomen. Eer je iets schrijft moet je alle aspecten bekijken en je goed realiseren dat een kleine gift van zo'n organisatie in samenwerking met vrijwilligers en geldschieters dit de hemel op aarde is voor zo'n kind en zijn/haar ouders.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
ruben
Pro Member
Pro Member

Weetgraag schreef:
ruben schreef:ik ken de hele gezinssituatie daar niet , en het is ook niet aan mij om te oordelen , maar wat ik me als eerste afvroeg :

Goed dat je schrijft dat je de situatie niet kent (financieel) maar eer te zeggen dat die mensen achter de vuilkar moeten lopen moet je wel een paar dingen in het achterhoofd nemen. Behandelingen kosten handenvol geld waar de ziekenfondsen maar een deel in tussen komen, behandelingen die niet erkend zijn door de ziekenfondsen moet je zelf bekostigen, als je kind in behandeling is wil je daar zoveel mogelijk steun aan verlenen, sociaal verlof nemen, verlof zonder wedde op de duur word je op je werk zelfs ontslagen als je iets meer wil dan een ander. Die 900 € voor die mensen is al een behandeling voor het kind, kies maar.
In mijn vriendenkring ken ik ook zo iemand, beide ouders werken en verdienen goed maar houden er op het eind van de maand niks aan over, hun huis is zelfs verkocht om toch maar het beste voor hun kind te bekomen. Eer je iets schrijft moet je alle aspecten bekijken en je goed realiseren dat een kleine gift van zo'n organisatie in samenwerking met vrijwilligers en geldschieters dit de hemel op aarde is voor zo'n kind en zijn/haar ouders.

Greetz
Dat van die vuilkar was als 'extreem' voorbeeld genomen om aan te tonen dat je altijd wel werk vind... Al zijn het dan wel jobs die soms minder 'niveau' hebben , ik zou er persoonlijk alles voorover hebben om toch maar te zorgen dat mijn kind niks tekort komt , zoals die mensen die je beschreef dat hun huis zelfs verkochten. Wat ik in vraag stelde is waarom niet , indien het kind zo'n zware zorg nodig zou hebben , zelfs maar niet 1 ouder gaat werken ? Hoe is de situatie er dan dat beide ouders werkloos zijn , de zware medische zorg kunnen betalen EN nog eens alle3 (veronderstel ik ?) kunnen 'leven' ? (Huur / lening huis , eten , drinken , verzekeringen , enz enz )

Volgens mij zou er dan misschien wél genoeg geld bijkomen om een laptop aan te schaffen...

Maar zoals eerder gezegt het is mij als buitenstaander die de situatie niet kent gemakkelijk om te oordelen , en is dit vrij offtopic.

Helaas kan ik zelf niet helpen bij het aanschaffen van een laptop , tenzij door een (kleine) financiële bijdrage te leven.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Extraatjes zoals een laptop kan men zich niet permiteren in deze situatie en als organisaties zoals No Limits en/of Make a wish zoiets bij elkaar kunnen brengen is dit voor de ouders een zorg minder en een extra geschenk voor het kind.

Laat ons hopen dat die laptop er komt, ik zou het zelf financieel steunen maar ik steun al drie lopende projecten (anoniem) en mijn beurs kent ook grenzen.

Greetz
"Carpe Diem"
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Toch allemaal bedankt, beste mensen. De laptop werd gevonden en geschonken door een Userbaser.. Jawel!

Met dank! Hij wil anoniem blijven.. waarvoor begrip. Wel mocht ik zeggen dat hij werkt bij Barco International en dat deze laptop op overschot was op een bepaalde dienst. De laptop, zelf is nooit gebruikt. Zit nog in orginele verpakking en bovendien schonk Barco het kind een gratis ADSL-internetpakket voor 1 jaar.

Dank aan Barco maar vooral dank aan de userbase-schenker en de anderen die op zoek waren.

En dan volgt nu een tweede oproep. Wie zich geroepen voelt om als vrijwilliger iets wil doen op een van de benefietconcerten tijdens de Keizer Karel Cup te Gent (23-26/6) mag zich melden op [email protected]

Kochanie
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”