Wireless verbinding -> speedtouch.

Plaats reactie
webshit
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maa 2006, 15:43

Mega vreemd,

Men laptop (draaiend met windows xp - home sp2) kan bijna op elk netwerk. Behalven dat van men speedtouch. Een tijdje heeft het gewerkt, maar sinds kort krijg ik steeds de error dat hij geen verbinding kan maken met het voorkeur netwerk. Iemand een idee aan wat het kan liggen? De modem staat op nog geen 2 meter van men laptop dus voorlopig red ik het wel met een kabel. maar met het zomers weer zo ik toch wel iets meer vrijheid hebbben.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Beveiliging? Filter op MAC adres?
blauwe
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006, 21:10

ik had hetzelfde voor. Mijn tv-antenne (vrt, geen kabel dus) veroorzaakte een storing waardoor mijn draadloos netwerk niet meer functioneerde. Ik kon wel op de kosten van mijn buren surfen (zijn vriendelijk mensen :) ).
Bovendien krijg ik op televisie een slecht beeld als mijn microgolf oven aan het draaien is...

ik wil maar zeggen dat er gemakkelijk storing kan optreden.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

blauwe schreef:Bovendien krijg ik op televisie een slecht beeld als mijn microgolf oven aan het draaien is...
ik wil maar zeggen dat er gemakkelijk storing kan optreden.
In jou geval zou ik de microgolf oven maar eens laten nazien.
    1) Is er wel een aarding aan die oven, oudere modellen soms ondicht aan de deur van de oven.

    2) Niet alleen storing op je TV maar ook schadelijk voor de gezondheid zo'n magnetron straling.

    3) Een elektro handelaar in je buurt heeft wel zo'n meettoestelletje, even laten checken.

Maar wellicht is de straling niet zo erg, om een TV te storen heb je maar milli Volt nodig of zelfs minder. (gelukkig maar)
:-)
Even een image gemaakt van zo'n meettoestel voor magnetron straling. (is minder dan per 0.5 MW/CM²)
Proefkop zie je rechts, zolang in groene veld is er geen probleem !
Zit men echter bij meting in het gele veld, gevaar !!!
Werkt zonder batterij.

Aarding is absoluut nodig, net-ontstoringsfilter zit tussen Neuter en Phase naar Aarde.
Bijlagen
Pic0 (2).jpg
(225.05 KiB) 710 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 08 mei 2006, 19:31, in totaal 2 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

webshit schreef:Mega vreemd,

Men laptop (draaiend met windows xp - home sp2) kan bijna op elk netwerk. Behalven dat van men speedtouch. Een tijdje heeft het gewerkt, maar sinds kort krijg ik steeds de error dat hij geen verbinding kan maken met het voorkeur netwerk. Iemand een idee aan wat het kan liggen? De modem staat op nog geen 2 meter van men laptop dus voorlopig red ik het wel met een kabel. maar met het zomers weer zo ik toch wel iets meer vrijheid hebbben.


Stel je carrier kanaal eens op een ander kanaal in via de Webinterface van je Speedtouch. Mogelijk zit er iets in je buurt dat voor interferentie zorgt.

Groetjes
webshit
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maa 2006, 15:43

Er was inderdaad een antenne die dicht bij de laptop stond. Dee weggehaald en verbinding verloopt nu zonder probleme. Dank u voor de goede bijastand en oplossing van men probleem.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

gisteren tijdens een installatie van ADSL ook meegemaakt.
Er waren 8 draadloze netwerken aanwezig.
1 draaide op kanaal 1
1 op kanaal 3
3 op kanaal 6
2 op kanaal 9
2 op kanaal 11
(voor degene die het optellen en op 9 uitkomen, dat klopt, 1tje draaide op 6 en 9 tegelijk)

Hiertussen viel geen normaal signaal meer te krijgen
(ping -t naar het access point gaf me ongeveer 50% verlies)

Voor de rest niet echt storingsbronnen kunnen vinden ...
Dusja, soms is het echt onmogelijk om een draadloos netwerk in gang te krijgen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

killer schreef:gisteren tijdens een installatie van ADSL ook meegemaakt.
Er waren 8 draadloze netwerken aanwezig.
1 draaide op kanaal 1
1 op kanaal 3
3 op kanaal 6
2 op kanaal 9
2 op kanaal 11
(voor degene die het optellen en op 9 uitkomen, dat klopt, 1tje draaide op 6 en 9 tegelijk)

Hiertussen viel geen normaal signaal meer te krijgen
(ping -t naar het access point gaf me ongeveer 50% verlies)

Voor de rest niet echt storingsbronnen kunnen vinden ...
Dusja, soms is het echt onmogelijk om een draadloos netwerk in gang te krijgen.


Klopt. Het behoort niet tot mijn dagdagelijkse taak, maar ik zag vroeger regelmatig collega's van de buitendienst onverichterzake terugkeren van een Wireless opdracht. Appartementen, 8 kanalen bezet, gewoon geen stabiele verbinding te maken.
Sinds verleden jaar hebben die jongens echter altijd een Homeplug set mee "voor de allerergste gevallen", en dat lukt eigenlijk _altijd_. En dat zijn dan maar de gewone oude 14mbs homeplugs, dus die kosten ook nog niet eens zoveel.

Wat homeplugs aangaat : vanaf juni/juli dit jaar komt de officiele Homeplug AV op de markt. Snelheden (theoretisch toch) van 200mbps.
Leuke speeltjes, maar het prijskaartje zal zeker in het begin ook weer navenant zijn.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”