Academic Broadband - Heeeeeeeeeelp

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Sorry voor het geroep in mij titelel, maar heb dringen hulp nodig.
Heeft iemand die vroeger overgestapt is van Tiscali naar Academic Broadband nog ergens een document liggen ofzo waarop staat dat het Tiscali abbonement automatisch opgezegd werd als je klantnr doorgaf?

Het probleem is dat scarlet nog een 8-tal maanden gefactureerd heeft en zeker de helft al genomen heeft via domiciliëring (stomme betalingswijze :? :x ) en de ombudsdienst raad mij zelf aan om de rest te betalen omdat ik niet kan aantonen dat dit zo was en dus de fout bij AB of Scarlet ligt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Misschien kun je al een aangetekende brief schrijven en je vroegere ISP opmerkzaam maken op de fout.
(schrijf eventueel dat je gerechtelijke stappen onderneemt)
Ofwel schrijf je naar de diensten van Minister Van den Bossche en kaart je probleem daar eens aan.

Mijn mening daarover: Deze praktijk zou dringend bij wet moeten verboden zijn en zelfs strafbaar.
Was er daaromtrend geen voorstel, om dat verplicht per domiciliëring te verbieden?Geen bijkomende kosten bij weigering betaling via domiciliëring
Polleke schreef:Op voorstel van mevrouw Freya Van den Bossche,
Minister van Consumentenzaken, keurde de Ministerraad een voorontwerp van wet omtrent domiciliëring goed. Hierdoor kunnen verkopers niet langer de prijs van een dienst verhogen als de consument weigert via bankdomiciliëring te betalen of zijn facturen via elektronische post te ontvangen. Wie zich bijvoorbeeld abonneert op digitale televisie, gsm of een domeinregistratie op internet neemt, krijgt steeds vaker de mogelijkheid om te betalen via bankdomiciliëring. Uiteraard biedt dat vele voordelen voor zowel consument als verkoper. Zo vermijdt de consument de kans dat hij facturen vergeet te betalen en de eventueel daarmee gepaard gaande bijkomende kosten moet betalen. Maar de consument moet zelf kunnen kiezen op welke manier hij wenst te betalen. Vandaag blijkt dat niet altijd het geval. Zo verhogen steeds meer telecommunicatiebedrijven de abonnementsprijs voor een dienst als de consument niet voor een bankdomiciliëring kiest. Zo is er bijvoorbeeld een leverancier die systematisch het abonnementsgeld voor een digitaal televisiepakket verhoogt als de consument weigert te betalen via bankdomiciliëring. Hetzelfde geldt voor de consument die zijn facturen niet elektronisch, maar via de post wenst te ontvangen. ‘Het is aan de consument om zelf te kiezen op welke manier hij zijn facturen wil ontvangen en hoe hij die betaalt. Sommige mensen kiezen voor bankdomiciliëring omdat het gemakkelijk is. Anderen willen hun factuur via de Post krijgen omdat ze zelf willen kiezen op welke dag van de maand ze hun facturen betalen, omdat ze hun factuur op juistheid willen nakijken of eenvoudigweg omdat ze geen internet en e-mailadres hebben.‘, zegt minister Van den Bossche. Bovendien is de aangeduide prijs van een dienst ook de te betalen prijs. De verkoper is vrij om daarop een korting toe te staan, maar hij kan niet de prijs verhogen omdat de consument niet wil of kan op een bepaalde manier betalen Door dit voorontwerp mogen verkopers niet langer de prijs verhogen als consumenten weigeren via bankdomiciliëring te betalen.

Zelf betaal ik aan mijn provider steeds via Postbanking en ondervind geen problemen.
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben ook van Tiscali naar AB gegaan zo'n 1,5 jaar geleden. Ik zal eens gaan zoeken tussen mijn papieren, maar ik kan me zo geen doc herinneren. Als ik me goed herinner heb ik mijn opzeg niet zelf gedaan, maar heeft AB dat voor mij gedaan.
Van Scarlet heb ik nooit iets gehoord, maar ik was al weg voordat Scarlet Tiscali overnam, tenzij je het hebt over de tijd dat het internet van AB via Scarlet ging.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij is het nu 1 jaar geleden, en toen was het nog Tiscali. En ik heb toen een login gekregen die eindigde op @pro.tiscali dus zou ik zogezegd twee abbonementen te gelijk gehad hebben, wat zogezegd niet mogelijk is als ik dat wel zou willen.
Kokki
Pro Member
Pro Member

Ik heb even gekeken, en het enigste wat ik vind is mijn contract waarin staat dat je aangetekend moet opzeggen :?
Dat heb ik dus zeker niet gedaan. Effe voor alle duidelijkheid: het gaat dus om de opzegging van Tiscali en daarna ben je overgestapt naar AB?
Ik moet wel zeggen dat ik die @pro.tiscali inloggevens nog heel lang heb kunnen gebruiken (tot minstens eind november, daarna heb ik het niet meer geprobeerd).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Kokki schreef:Effe voor alle duidelijkheid: het gaat dus om de opzegging van Tiscali en daarna ben je overgestapt naar AB?
Zoiets
Ik had nog Tiscali toen ik overstapte. Maar speciaal voor Tiscali-klanten was er een vakje waar je je Tiscali-klantnummer in kon geven zodat uw Tiscali-abbonement automatisch afgesloten werd (aangezien deADSL ook van Tiscali kwam).
bubbs
Pro Member
Pro Member

Blue-Sky schreef: Was er daaromtrend geen voorstel, om dat verplicht per domiciliëring te verbieden?Geen bijkomende kosten bij weigering betaling via domiciliëring
Tegenwoordig pakken ze het anders aan. Men geeft korting indien de klant per domiciliëring betaalt, men rekent geen extra kost aan indien hij dat niet doet.
Uitendelijk komt het voor de klant op hetzelfde neer, maar er is een verschil.
Kokki
Pro Member
Pro Member

ZMD schreef: Zoiets
Ik had nog Tiscali toen ik overstapte. Maar speciaal voor Tiscali-klanten was er een vakje waar je je Tiscali-klantnummer in kon geven zodat uw Tiscali-abbonement automatisch afgesloten werd (aangezien deADSL ook van Tiscali kwam).
ok, dan heb ik dezelfde overstap gemaakt. :)
Hoe ik net opgezegd heb weet ik niet helemaal meer. Ik ben zeker dat ik geen aangetekende brief verstuurd heb. Ergens zegt met dat vakje wel iets. Op wat voor een formulier denk je dat dat stond? Mijn aanvraag bij AB heb ik via het internet gedaan, en daar heb ik nog wel iets van maar daar zie ik dat jammer genoeg niet op staan :-( . Ik kan wel nog eens zien of ik ergens nog een paar oude mails heb zitten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Kokki schreef:
ZMD schreef: Zoiets
ok, dan heb ik dezelfde overstap gemaakt. :)
Hoe ik net opgezegd heb weet ik niet helemaal meer. Ik ben zeker dat ik geen aangetekende brief verstuurd heb. Ergens zegt met dat vakje wel iets. Op wat voor een formulier denk je dat dat stond? Mijn aanvraag bij AB heb ik via het internet gedaan, en daar heb ik nog wel iets van maar daar zie ik dat jammer genoeg niet op staan :-( . Ik kan wel nog eens zien of ik ergens nog een paar oude mails heb zitten.
Ik kan me helaas alleen maar herinneren dat dit op de site vermeld stond en dat dit bij de online aanvraag stond, voor de rest weet ik zelf niet of dit nog ergens vermeld stond. :-( Misshcien iemand die toevallig die pagina afgeprint zou hebben, maar ik vrees er voor en als dat zou gebeurd zijn dat die dat blad nog heeft ofzo. Alle hulp/bewijs is welkom!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”