Provider veranderen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
EtChangé
Starter
Starter

Regelmatig lees ik hier "straffe" verhalen ivm mensen die van provider veranderen, en moeilijk bij deze oude provider weggeraken. Zo blijven er soms nog ettelijke maanden facturen in de bus vallen. Wat soms ook normaal is, aangezien er vele regels in de gebruikersvoorwaarden staan.

Heeft iemand een mooie voorbeeldbrief om van Scarlet naar andere provider over te schakelen, zodat ze je zo weinig mogelijk maanden kunnen factureren?

mvg

Frank
Spink
Plus Member
Plus Member

Het ligt niet aan de kwaliteit van de brief of je nog veel of weinig maanden gefactureerd krijgt hoor. :-D
Dat hangt er gewoon vanaf of je nog vasthangt van aan contract dat nog loopt of als je al heel lang klant bent, is het gewoon 1 maand opzeg.

Er staan hier al een paar goede voorbeelden van brieven op het forum (kijk maar eens in de draadjes die over het opzeggen van Scarlet gaan). Kluts die gewoon even samen en je hebt een perfecte brief.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

EtChangé schreef:Heeft iemand een mooie voorbeeldbrief om van Scarlet naar andere provider over te schakelen, zodat ze je zo weinig mogelijk maanden kunnen factureren?

mvg

Frank

Uninet International nv
Klantendienst
Medialaan 50
1800 Vilvoorde

[plaats,datum]

AANGETEKENDE ZENDING

Betreft: opzegging van mijn abonnement ...
Klantnummer: (zie factuur)

Geachte,

Overeenkomstig uw algemene voorwaarden, zoals geconsulteerd op uw website, wens ik mijn abonnement op te zeggen tegen de volgende vervaldatum ../../..

Gelieve dan ook, rekening houdend met de contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.

Met vriendelijke groet,

[Naam]
[handtekening]

groeten :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
EtChangé
Starter
Starter

Hartelijk bedankt voor het voorbeeld, mijn aangetekend schrijven is zonet de deur uit. Nu maar hopen dat ze me van de eerste keer (willen) begrijpen.
Brujo
Starter
Starter

EtChangé schreef:Nu maar hopen dat ze me van de eerste keer (willen) begrijpen.

be prepared...

Bij scarlet is mijn aangetekend schrijven zoek geraakt : :???: :eek:
Resultaat: de billingafdeling blijft facturen versturen, betalingsherinneringen, etc. "om u te behoeden voor onaangename gevolgen, sturen we u nu ook per brief de onbetaalde facturen" etc.
En als ik naar de helpdesk bel, krijg ik enkel de typische niets-wetende, soms ignorante, call agent aan de lijn.
rottweily
Starter
Starter

Ik heb zonder problemen kunnen overschakelen van Scarlet naar EDPnet.
Heb aangetekende brief én fax verstuurd, grappige was dat ze dan 2 bevestigingsbrieven stuurden, exact hetzelfde :D.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Zet zeker ook je domiciliëring stop vanzodra je de laatste factuur hebt ontvangen!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”