Scarlet - problemen regio Turnhout?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Heb vorige maand mijn aangetekende opzegbrief gestuurd naar Scarlet, met daarin de uitdrukkelijke vraag om mijn abbo stop te zetten op 25/05. Als ex-Tiscali klant was ik destijds een contract met een minimumduur van 18 maanden aangegaan, wat af zou lopen op 24/05.

Sinds vanochtend 10:00 uur kan ik niet meer online, modem synct, maar kan geen verbinding maken. Inloggen via mijn.scarlet.be geeft een Apache Tomcat foutmelding. Heldesk is natuurlijk tot dinsdag niet bereikbaar...

Zijn er nog mensen in de regio Turnhout met gelijkaardige problemen, of mag ik besluiten dat Scarlet het gepresteerd heeft om mijn abbo stop te zetten op de laatste dag van de maand volgend op de maand waarin mijn opzegbrief verstuurd werd, midden in een verlengd weekend, en dat terwijl ik absoluut internet nodig heb? Ben nu verplicht om aan het Belgacom-tarief met een dial-up lijntje online te gaan, terwijl de oplevering van EDPNet pas gepland is voor eind volgende maand...
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Het lijkt erop dat ze je afgesloten hebben... ik kreeg ook die melding van de server toen ze vorige week mijn abo stopgezet hebben. (dat is echter wel op de juiste datum gebeurd)
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Ben ook overgestapt van Scarlet naar EDPnet. Geen problemen. Heb Scarlet medegedeeld dat ik geen gebruik meer wens te maken van hun diensten op 1 mei. Sinds gisteren (30/4/06) geen toegang meer. EDPnet heeft al op 20/4/06 opgeleverd.
Geen klachten van deze kant dus. Mooi staaltje van EDPnet en Scarlet.
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je bent idd afgesloten. Bij mij was het wel de bedoeling dat ik met ingang van vandaag afgesloten werd - ik krijg exact dezelfde melding als jij sinds gisterenmorgen (iets te vroeg maar ach...). Kon niet meer inloggen en ook alle mailboxen zijn vernietigd.
Het probleem is dat ik nog geen bericht heb gekregen van edpnet en nu dus ook zonder "bruikbaar" internet zit. Ik hoop dat de postbode morgen goed nieuws brengt. :-)
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ik zou anders toch eens naar EDPnet bellen morgen, want normaal krijg je je inloggegevens al een week op voorhand per email (als je tenminste een emailadres opgegeven hebt bij je registratie).
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Dinsdagochtend, na een dik half uur muziek, eindelijk iemand van de helpdesk aan de lijn gekregen. Mijn account bleek inderdaad niet meer te bestaan. Doorverbinden met de administratie bleek niet mogelijk, dus mocht ik opnieuw hetzelfde nummer bellen, en nu in het keuzemenu opteren voor de administratie. Na amper 20 minuten wachten al iemand aan de lijn. Mijn account opnieuw activeren blijkt niet mogelijk op korte termijn. Blijkbaar moet deze aanvraag terug langs Belgacom passeren (al begrijp ik niet goed waarom, er zit nog synchronisatie op mijn lijn), en dit kan een tiental (werk)dagen duren. Op korte tijd konden ze me enkel een dial-up verbinding aanbieden, waarvan ik de inbelkosten natuurlijk zelf zou moeten dragen. Dit is vanzelfspreken geen oplossing, ik heb hier nog een klein dozijn inbelaccounts liggen die ik in tijden van nood kan gebruiken. Als internet toch zo belangrijk was voor mij, en aangezien ik het occasioneel voor professioneel gebruik gebruik, had ik volgens de helpdeskmedewerker maar een professionele account moeten nemen. Mijn stelling dat ik dan wel gedekt was door SLA's voor minimale snelheden en beschikbaarheid van de dienst, maar niet voor stommiteiten van de administratie, kon hij niet weerleggen.

Bij EDPNet was men nog niet gestart met de uitvoering van de abbonementsaanvraag, aangezien ik expliciet gevraag had om de activering in de periode van 20-25 mei te laten gebeuren. Ook hier moet ik een tiental dagen wachten, wederom door vertragingen bij Belgacom.

Het spreekt voor zich dat ik het hier niet bij laat. Wat mij betreft is Scarlet hier zwaar en duidelijk in de fout gegaan, en breekt ze een half dozijn van haar eigen algemene voorwaarden. Hierdoor kan ik twee weken geen gebruik maken van internet, en ik verwacht hier dan ook enige vorm van compensatie voor. Ik ben helaas (gelukkig?) geen klant meer, en kan dus geen billijk bedrag van de volgende factuur afhouden. Ik ben benieuwd of Scarlet ooit over de brug zal komen...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ook ik heb een hoop problemen.

Misschien moeten we allemaal eens klacht indienen bij BIPT en Test-aankoop.
Bij mij zijn ze ook uitvluchten aan het zoeken.
Maar ze zijn in fout zoals gewoonlijk.

Misschien eens een oproep doen ...
Dan moet er toch iets gebeuren zeker ...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”