Hallo,
Ik zit hier met een thomson 510i: Flash image : 4.2.3.0.1 en Build name : LLT6AU4.230.
Is eentje van belgacom met hun user templates er op.
Nu wil ik connecteren op edpnet met een fixed ip waarvoor ik PPPOA nodig heb.
De modem support PPPOA, dit kan ik zien als ik via telnet er op inlog. er zijn een aantal pppoa functies.
vanuit de webinterface echter geen spoor van pppoa terug te vinden.
Weet iemand hoe ik dit ding snelst kan switchen zodat het werkt met edpnet ?
Belgacom Thomson 510i van PPPOE => PPPOA brengen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
hmm als je de setup uitvoert (web based gui) kan je kiezen tussen bridge en router, de volgende stap is de keuze tussen pppoe en pppoa
maar als je bij edpnet zit ben je veel beter af met pppoe hoor
maar als je bij edpnet zit ben je veel beter af met pppoe hoor
voor de setup met fixed ip heb ik pppoa nodig.
met pppoe werkt het trouwens toch niet.
Trouwens omdat het zo'n belgacom modem is heb ik enkel "belgacom" en "belgacom bridged" staan. Geen keuzen tussen pppoe en pppoa.
met pppoe werkt het trouwens toch niet.
Trouwens omdat het zo'n belgacom modem is heb ik enkel "belgacom" en "belgacom bridged" staan. Geen keuzen tussen pppoe en pppoa.
Op de officiële speedtouch site kan ik echter geen firmware voor mijn toestel terugvinden.
En 't is "directory listing denied" in hun downloads folder.
Iemand raad ?
Trouwens, als ik hem in bridged mode zet, maakt het dan nog uit of het pppoa of pppoe is, dan neemt de pc het voor zijn rekening veronderstel ik, of vergis ik mij hier in ?
Even uitzoeken hoe ik snelst via pppoa verbinding maak in linux dan. Met pppoe voor skynet is het altijd al gelukt, maar voor edpnet lukt het nog niet.
En 't is "directory listing denied" in hun downloads folder.
Iemand raad ?
Trouwens, als ik hem in bridged mode zet, maakt het dan nog uit of het pppoa of pppoe is, dan neemt de pc het voor zijn rekening veronderstel ik, of vergis ik mij hier in ?
Even uitzoeken hoe ik snelst via pppoa verbinding maak in linux dan. Met pppoe voor skynet is het altijd al gelukt, maar voor edpnet lukt het nog niet.
Dit is de link naar versie R4.3.2.6
Best vooraleer te flashen de modem resetten naar factory default. Na flash is de webinterface verschrikkelijk traag. dcache terug aanzetten. Meer info:
Dada alle Belgacom beperkingen. Er staat bij mij ook PPpoa bij.
http://speedtouch.net.nz/Software/ST510v4/4.3/ST510v4_R4.3.2.6%20upgrade%20wizard.exe
Best vooraleer te flashen de modem resetten naar factory default. Na flash is de webinterface verschrikkelijk traag. dcache terug aanzetten. Meer info:
http://members.lycos.nl/epias/st510/text/R43.txt
Dada alle Belgacom beperkingen. Er staat bij mij ook PPpoa bij.
bedankt voor de links guys.
Het ding werd met success geflashed en nu heb ik zowel pppoe als pppoa.
Er is evenwel nog een probleempje met mijn verbinding, de sync is er maar Belgacom heeft het ergens verkeerd geroute zodat er geen enkel pakketje bij edp terechtkomt.
gingen het nog fixen voor het weekend als Belgacom meewerkt... niet dus.
Het ding werd met success geflashed en nu heb ik zowel pppoe als pppoa.
Er is evenwel nog een probleempje met mijn verbinding, de sync is er maar Belgacom heeft het ergens verkeerd geroute zodat er geen enkel pakketje bij edp terechtkomt.
gingen het nog fixen voor het weekend als Belgacom meewerkt... niet dus.