Probleempje
Ik woon in een nieuwbouw en had dus reeds een netwerk voorzien die gaat zo .
Vanuit mijn garage gaat er een netwerk kabel recht naar boven naar mijn bureau . Vanuit mijn bureau gaat er een stervormig netwerk door het huis( Woonkamer , Keuken , Slaapkamers etc ) Nu het Probleem is nu .Door mijn digitale televisie dat ze zijn komen installeren (ik was er niet bij ) hebben ze die modem/ router beneden in de woonkamer gezet van waaruit ze dan naar de decorder gaan van mijn digitale televisie . Daardoor kan ik uiteraard geen gebruik maken van mijn Netwerk in huis .Nu ik heb reeds geprobeerd om mijn router boven te zetten (die philips ) en mijn oude draadloze router beneden .Maar dit blijkt niet te lukken .Iemand een Tip ?
Digitale televisie in oud netwerk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Als je ook een utp-kabel hebt liggen tussen je buro en je tv kan je de philips boven zetten, die kabel moet dan op de 4e poort van je philips steken en rechtstreeks naar de set-top-box onder gaan (dus niet eerst naar een andere router).
Op de ander poorten steek je utp-kabels naar andere plaatsen in je huis.
Op de ander poorten steek je utp-kabels naar andere plaatsen in je huis.
-
- Starter
oke , ik zal dit eens proberen . Maar als ik de router(philips) boven zet en beneden rechtstreeks naar de decorder ga , dan kan ik beneden dus geen pc meer aansluiten ?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Dat klopt, de modem stuurt via die 4e poort het tv-signaal door, dus ofwel moet je een extra kabel leggen die je op een v/d 3 andere poorten hangt, ofwel sluit je die pc draadloos aan.Carldebacker schreef:oke , ik zal dit eens proberen . Maar als ik de router(philips) boven zet en beneden rechtstreeks naar de decorder ga , dan kan ik beneden dus geen pc meer aansluiten ?
Wat je ook kan proberen (tenzij iemand weet dat beide signalen elkaar zouden storen) is je utp-kabel opsplitsen omdat je voor een ethernet-verbinding maar 4 draden nodig hebt.
Als je de connectoren nu bekijkt met het blokkeer-klepje van je weg, zie je als ze goed zijn aangesloten 8 draden in de volgorde:
1 oranje-wit
2 oranje
3 groen-wit
4 blauw
5 blauw-wit
6 groen
7 bruin-wit
8 bruin
Voor ethernet heb je enkel de pennen 1,2,3,6 nodig, dus de andere 4 draden zou je voor een 2e verbinding kunnen gebruiken.
Omdat het nogal een knoeiboel wordt als je 2 connectoren aan 1 kabel zet kan je beter aan elke kant een dubbel utp-stopcontact zetten.
-
- Starter
Nu .....een ander vraagje
de installateurs hebben een klein bakske naast mijn telefoon lijn gehangen van waaruit de kabel naar mijn modem loopt...(Ze hebben deze kabel in de woonkamer geplaatst waardoor mijn netwerk buiten schot gezet word .Als ik nu dat bakske boven op mijn bureau zet (ook een telefoon kabel ) en van daaruit rechtstreeks naar beneden ga ivm Digitale televisie .en hier zet ik een switch .Zou het probleem dan niet opgelost zijn ?
de installateurs hebben een klein bakske naast mijn telefoon lijn gehangen van waaruit de kabel naar mijn modem loopt...(Ze hebben deze kabel in de woonkamer geplaatst waardoor mijn netwerk buiten schot gezet word .Als ik nu dat bakske boven op mijn bureau zet (ook een telefoon kabel ) en van daaruit rechtstreeks naar beneden ga ivm Digitale televisie .en hier zet ik een switch .Zou het probleem dan niet opgelost zijn ?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Nee dat werkt niet, uit de 4e poort van je modem komt enkel het tv-signaal, dus met een switch daar op verdeel je enkel dat tv-signaal.
Als ik het goed begrijp gaan ze nu met je adsl van de garage naar boven en zo doorverbonden naar je tv.
Als je een extra kabel kan voorzien van je garage naar je tv en bij de tv zet je de modem kan je wel boven een switch zetten.
Als ik het goed begrijp gaan ze nu met je adsl van de garage naar boven en zo doorverbonden naar je tv.
Als je een extra kabel kan voorzien van je garage naar je tv en bij de tv zet je de modem kan je wel boven een switch zetten.
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Zet het maar direct uit je hoofd om een UTP kabel alle 8 kabels aan te sluiten voor 2 connecties.
Geeft (veel) storing!
Je kan beter een 2de UTP kabel bijtrekken, als je toch een 2de lijn nodig hebt...
Hopelijk heb je dus een kabelgoot(je) voorzien voor extra kabel![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Geeft (veel) storing!
Je kan beter een 2de UTP kabel bijtrekken, als je toch een 2de lijn nodig hebt...
Hopelijk heb je dus een kabelgoot(je) voorzien voor extra kabel
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Starter
Zal effe in detail treden .
vanuit mijn garage loopt er een telefoon kabel (en kontakdoos beschikbaar in de garage ) + loopt er ook een netwerkkabel naar boven (niet in gebruik ) Nu In mijn bureau (boven dus ) stond mijn oude router van waaruit er diverse Ftp kabels gaan naar bijvoorbeeld slaapkamers, keuken ,woonkamer .
Nu de digitale televisie komt er door en ik bestel die . Mijn komt die plaatsen wanneer ik nie thuis was en men zet dus dat klein bakske (niet router , niet modem) aan een telefoon aansluiting in de woonkamer .Dus Router en modem staan nu in de woonkamer (dus ook gelijkvloers en niet naast de garage ) Nu is mijn probleem dus dat ik mijn netwerk niet meer in gebruik kan nemen en toch wil ik dit niet opgeven
vanuit mijn garage loopt er een telefoon kabel (en kontakdoos beschikbaar in de garage ) + loopt er ook een netwerkkabel naar boven (niet in gebruik ) Nu In mijn bureau (boven dus ) stond mijn oude router van waaruit er diverse Ftp kabels gaan naar bijvoorbeeld slaapkamers, keuken ,woonkamer .
Nu de digitale televisie komt er door en ik bestel die . Mijn komt die plaatsen wanneer ik nie thuis was en men zet dus dat klein bakske (niet router , niet modem) aan een telefoon aansluiting in de woonkamer .Dus Router en modem staan nu in de woonkamer (dus ook gelijkvloers en niet naast de garage ) Nu is mijn probleem dus dat ik mijn netwerk niet meer in gebruik kan nemen en toch wil ik dit niet opgeven
dat kleine "bakske" is een fullrate splitter. (ongeveer 5cm bij 5cm, wit met de woorden "line" "modem" en "phone" op toch ?)
Hier wordt het ADSL signaal van je telefoonlijn gefilterd.
Je zou een VVT kabel kunnen trekken van die splitter naar de plaats waar je je modem wil hebben? aan het einde een RJ-11 stopcontactje zetten en de VVT aansluiten op de fullrate splitter (openmaken en wit-blauw afgestript in de modemuitgang steken, is met drukknopjes)
dan plug je je modem in je RJ-11 stopcontactje en klaar ben je.
Je zou natuurlijk ook 1 paar van een UTP kabel kunnen gebruiken indien die al juist zou liggen, alhoewel UTP minder goed is dan VVT.
mvg
Hier wordt het ADSL signaal van je telefoonlijn gefilterd.
Je zou een VVT kabel kunnen trekken van die splitter naar de plaats waar je je modem wil hebben? aan het einde een RJ-11 stopcontactje zetten en de VVT aansluiten op de fullrate splitter (openmaken en wit-blauw afgestript in de modemuitgang steken, is met drukknopjes)
dan plug je je modem in je RJ-11 stopcontactje en klaar ben je.
Je zou natuurlijk ook 1 paar van een UTP kabel kunnen gebruiken indien die al juist zou liggen, alhoewel UTP minder goed is dan VVT.
mvg
-
- Premium Member
- Contacteer:
Als je een utp-kabel van bij je philips-modem tot je bureel boven hebt liggen die vrij is dan kan je boven een extra router zetten en zo je hele netwerk bedienen.
Als je onder bij je tv ook een pc wil zetten steek je die op een vrije poort op je philips-modem.
Als je onder bij je tv ook een pc wil zetten steek je die op een vrije poort op je philips-modem.