ROP - Remote optical platform

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Hallo,

Ik had een vraagje betreffende de ROP'jes (Remote Optical Platform) die Belgacom overal aan het plaatsen zijn (volgens de laatste info die ik gezien heb, zouden die een dekkingsgraad van 80% van de bevolking moeten hebben tegen eind 2006).

Nu mijn vraag : gaat BGC (Skynet) deze ROP'jes voor zichzelf houden, of gaan andere ADSL/ADSL2+/... providers (zoals EDPnet, ...) hier ook van kunnen profiteren om betere connecties aan hun gebruikers te leveren ?

Alvast bedankt !

Uzzi
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Uzzi schreef:Hallo,

Ik had een vraagje betreffende de ROP'jes (Remote Optical Platform) die Belgacom overal aan het plaatsen zijn (volgens de laatste info die ik gezien heb, zouden die een dekkingsgraad van 80% van de bevolking moeten hebben tegen eind 2006).

Nu mijn vraag : gaat BGC (Skynet) deze ROP'jes voor zichzelf houden, of gaan andere ADSL/ADSL2+/... providers (zoals EDPnet, ...) hier ook van kunnen profiteren om betere connecties aan hun gebruikers te leveren ?

Alvast bedankt !

Uzzi
Naar mijn weten dienen die ROPs enkel voor VDSL
Adsl2+ gaat over de gewone telefoon kabel zoals de adsl die we nu kennen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
killer
Pro Member
Pro Member

Ik denk van niet, aangezien niet alle apparatuur dan in die ROP's zal kunnen + het gaat niet winstgevend zijn voor andere providers.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Met de gebruikelijke truken heeft Belgacom gedaan gekregen van het BIPT dat ze het VDSL netwerk niet hoeven openstellen voorlopig voor concurrentie. Dus geen BRUO/BROBA aanbiedingen op basis van VDSL voorlopig.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

qless schreef:Met de gebruikelijke truken heeft Belgacom gedaan gekregen van het BIPT dat ze het VDSL netwerk niet hoeven openstellen voorlopig voor concurrentie. Dus geen BRUO/BROBA aanbiedingen op basis van VDSL voorlopig.
Je zegt 'voorlopig' ....
Is daar een bepaalde periode opgekleefd ?
Fr3aK
Member
Member

Ik denk dat dat in 2007 zal worden herzien...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”