Scarlet One

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Frederik
Starter
Starter

Graag jullie ervaringen ivm Scarlet One?
Vind hun formule wel interessant.....
Momenteel telenet(=afzetters)klant :evil:
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Na een moeizame installatie ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik best tevreden over scarlet one.

- Telefonie werkt prima.
- Internet is heel betrouwbaar hier wel op 1.1 mbit maar daar kan scarlet zelf niet veel aan doen. Ping is zeer goed.
- Redelijk goeie newsserver.
- 20 gig traffiek is natuurlijk geen grote stoef maar net genoeg voor mij.
- problemen met facturatie heb ik nooit echt gehad.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zelfde ervaring hier (met een 4Mbps profiel). Enkel de eerste paar weken (kleine) probleempjes gehad met de telefonie. Nadien geen enkele opmerking meer.

Hier kan je trouwens checken of je dicht genoeg woont om aansluitbaar te zijn.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Heb scarlet one nu bijna een jaar, eventjes problemen gehad met een defecte box (bliksem)

De firma die de technische kant verzorgt trekt op niks. dat is de zwakke schaken dus. Ik heb meer dan een maand moeten wachten vooraleer er een technieker langs kon komen.

Maar ik heb al heel wat geld uitgespaart dank zij scarlet one
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb het ene probleem na het andere.
Kan niet overschakelen omdat ik surfADSL was.

Kan wel, maar dan zit ik minimum 4 weken zonder internet.
En dat kan ik missen, heb dit professioneel nodig.
En nog een hoop andere problemen.
Slechte administratie en slechte helpdesk.

Dus wat mij betreft ==> 0/10
Thales
Starter
Starter

Scarlet One is enkel voor particulieren en privé-doeleinden.

Dat gezegd zijnde: mijn ouders hebben het nu bijna anderhalf jaar (ze waren er vroeg bij) en hebben het zich nog niet beklaagd. Internet is stabiel en snel, de telefonie is van uitstekende kwaliteit (je merkt geen verschil met Belgacom lijn) en de maandelijkse besparing is flink de moeite. Vroeger betaalden ze
17,15 (abonnement)
25 (gemiddelde gesprekskosten)
52 (telenet internet met 20 gigabyte download)
2,5 (nummerweergave)

= 96,65 euro

Nu betalen ze:
51 euro (50 euro voor internet met 20 gig download, 1 euro voor de nummerweergave en 0 euro voor de gesprekken, want die zijn inbegrepen)

Maandelijkse besparing van 45,65 euro, dat kan al tellen! Zelfs als je een goedkopere internetformule hebt (bvb. 40 euro), dan blijft het een grote besparing.

Technische problemen zijn er helemaal in het begin even geweest, maar ze zijn daarvoor gecompenseerd (hebben twee maanden abonnement gratis gekregen). Helpdesk komt altijd vriendelijk en professioneel over, en zijn tegenwoordig vlot bereikbaar. (wat haaks staat op wat er meestal over Scarlet geschreven wordt op dit forum, maar dat komt hoogst waarschijnlijk omdat de meeste mensen zich enkel laten horen als ze ontevreden zijn. Ik ben daar geen uitzondering op :-) )

Zelf heb ik geen Scarlet One, maar een combinatie van Belgacom Discovery Line en EDPnet Max6 (6,5 + 30 euro = 36,5 euro voor 20 gigabyte). Dat was voor mij voordeliger omdat ik mijn vaste lijn nooit, maar dan ook nooit gebruik. (ja, ik bel, maar doe dat met BASE Unlimited)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Professioneel bedoelde ik wel bij dat ik IT-leerkracht ben en geregeld bestanden moet uploaden en ook downloaden.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als IT leerkracht kan je op school ook beschikken over internet... stap over als ge ni content zijt.

@ topic
Ik ben zeer tevreden over de technische kwaliteiten momenteel...
In het begin heb ik ook last gehad van kinderziektes, k was er ook zeer vroeg bij (geniet van het lanceringsaanbod, dus betaal minder als die voor mij + ik was scarlet klant dus hoef geen extra snelheid te betalen)
Maar telefoon is stabiel, kwaliteit is in orde (evengoed als de rest)
Internet is stabiel , snelheden op 3,3 profiel stabiel tussen 350 tot 380 kbits (iets minder dan het 4 mbits profiel van bepaalde anderen, maar zeer goed leefbaar)
20 GB is toch de helft meer dan de grote 2 spelers, dus gene stoef maar wel mooi meegenomen. Hier hangen 4 pc's op netwerk dus die 20 komen we net mee toe. Vergeet niet dat dit bij andere illegaal is volgens het contract (meerdere pc's)

Facturatie, weinig problemen gehad... hoewel de beloofde 1€ korting er ineesn niet meer was (factuur niet via post ontvangen zou € korting zijn , nooit gezien)

Helpdesk , zitten tussen de professionele heel wat kloefkappers tussen ook, maar de openingsuren zijn wel in orde ... Al moet je soms wat wachten (kan meevallen ook)

Kortom een goed produkt, ook wij sparen er geld mee uit. Want de gsm formule zorgt ervoor dat tussen de vaste en de mobiele van mn ouders ook geen gesprekskosten meer zijn.
Tenslotte (heb het nog mr 1 maal nodig gehad) zijn gesprekskosten nar het buitenland gewoon supervoordelig in tegenstelling tot belgakwam en teletet.

Reken wél op een aantal weken voor je effectief aangesloten bent:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Leuk 4 weken zonder internet thuis ...
En ten andere gaat dat op school gene zak vooruit...
Dus is geen oplossing hé

Maar zal wel zien wat de toekomst brengt.
KrIkKeL
Starter
Starter

Scarlet?
Nee dank je niet meer.
Ben al lange tijd klant en nu is de maat langs mijn kant redelijk vol.
Gisteren nummerweergave en oproepdoorschakeling aangevraagd, gedaan met bellen want men kiestoon heb ik niet meer.
Dit probleem heb ik nog al een voorgehad hier toen ik verhuisde. Na vele telefoontjes en geld gekost te hebben lag het toen toch blijkbaar in de centrale :eek:

Vandaag bel ik terug; krijg ik de hele uitleg van: het moet zo en zo aangesloten zijn... Onzin naar mijn kant als het zo altijd al heeft gewerkt.

Ik wens gerust iets meer betalen voor een betere service en kwaliteit en stabiliteit, wat ik persoonlijk niet vind van Scarlet.
Dit is dan ook mijn enge ervaring ermee.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Vandaag bel ik terug; krijg ik de hele uitleg van: het moet zo en zo aangesloten zijn... Onzin naar mijn kant als het zo altijd al heeft gewerkt.

Heel bedenkelijk die reactie. 'Onzin aangezien het zo altijd heeft gewerkt'. Logisch dat het heeft gewerkt! Vooraleer iets stuk gaat, heeft het altijd gewerkt... Dat het altijd heeft gewerkt, wil niet zeggen dat dit daarom niet verkeerd kan aangesloten zijn. Er zijn veel redenen waarom het een en ander wel werkt en achteraf niet meer, vaak is dat zelfs puur geluk. Het kan evengoed met geleiding te maken hebben die op het ene moment beter was als op het andere, waardoor dat alsnog werktte. Laat die mensen hun job doen, sluit het aan zoals ze het wensen, en werkt het dan niet, DAN is er iets mis. Maar dan deed jij tenminste wat ze je vroegen en hebben zij geen verhaal. Nu kunnen ze heel terecht opmerken dat je niet wou luisteren en de fout dus bij jou ligt, en gelijk hebben ze geloof me vrij.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Idd. Je kan dat verkeerd aansluiten en merken dat het redelijk stabiel werkt.

@KrIkKeL: Hoe heb jij dat eigenlijk aangesloten?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Wegens lange een saai antwoord heb ik er wat orde ingeschept door deze post in deeltjes te verdelen , ge kiest zelf maar wat ge wil lezen

@ off topic ah de goendi van topradio? :p hier kun je me ni bannen

@on topic

*SITUATIE KRIKKEL*
Ik ken de situatie want ik ken krikkel. De grootste frustratie is dat hij met zijn gsm naar de 02 nummer moet bellen (op de commerciele 0800 nummers weigeren ze blijkbaar verder te helpen)... aangezien de wachttijden kan het kostenplaatje van de gsm érg hoog plopen wat frustrerend is.

De situatie momenteel is dat het internet perfect werkt. Er is dus adsl synchronisatie op de lijn en bijgevolg zijn de kabels juist aangesloten. Ook de ACS adaptor zit er niet meer tussen.En aangezien het lampje van phone 1 gaat branden wanneer de telefoon OFF HOOK is , is ook dat draadje in orde.
IK begrijp dan dat je gefrustreerd geraakt als de helpdesk medewerker een standaard dialoog voert waarop hij de schuld halvelings op de klant wil steken.

De installatie zit wel in een verhuis... en zou VANAF 1 september overgezet moeten worden naar zijn nieuw adres... daar hebben we nog niet getest maar het lijkt onlogisch omdat scarlet eerst een belgacom technieker wou langsturen op het nieuw adres,en die nog niet is langs geweest. Ook valt het wegvallen van de kiestoon samen met het aanvragen van nummerdoorschakeling (om bereikbaar te zijn tijdens de verhuis vermoed ik) en de optie nummerweergave. Deze zijn normaal binnen de 24 uur actief (en was bij mij effectief zo), maar in plaats daarvan valt de kiestoon weg.
Aangezien de adsl nog actief is op het oude adres en rekening houdende dat met de vorige verhuis van de installatie het een aantal weken, tot maanden geduurt heeft vooralleer zowel adsl (eerst) als telefoon (paar keer helpdesk nodig gehad én technieker ter plaatse) werkte, leek het nog niet logisch dat het abonnement al over gezet is op het nieuwe adres.
Het wegvallen van de kiestoon is bij mij persoonlijk al niet meer gebeurd sinds vorige zomer, sindsdien werkt het hier perfect. Een specifieke fout? Of zijn de POTS toch al overgezet naar het nieuw adres? Vragen waarop de helpdesk een antwoord zou moeten geven ipv een onconstructieve dialoog te voeren.

Krikkel heeft inmiddels zijn abbonnement opgezegt, helaas nog voor de termein van 15 maanden. Het ingebreke stellen van scarlet , via de ombudsman voor telecom geeft natuurlijk nog meer 'werk' ergens en een procedure die ook niet op een 'paar' werkdagen gedaan is...wat ik ook dus wél halvelings kan begrijpen waarom die optie ook nog niet geburikt is. De support van Scarlet heeft veel onbekwame mensen en dat doet het bedrijf zeker geen goed.

*¨MIJN MENING EN ERVARINGEN MET SCARLET ONE*
Mijn mening en ervaringen met scarlet one zijn dat je enorm lang moet wachten op
OPlevering (de termijn tussen je bestelling en effectief werekende installatie)
Support in geval van een probleem

Voor de rest is het produkt niet slecht te noemen... het werkt bij mij reeds vanaf vorige zomer zonder wegvallen van kiestoon . ADSL is mssn 1 keertje weggevallen sindsdien , en heb 1 keertje DNS probs gehad die 3 dagen geduurt hebben. Maar zo"n dingen had ik met skynet ook soms.
Nu dat telenet met freefone 24 komt aan gewone abbo prijs nl 17,5 is het 'bellen' gedeelte iets minder intressant als een jaar een half geleden... maar het internet van telenet blijft (veel) te duur en heeft belachelijke upload limiet. Mssn dat de voordeelbundels een verschil gaan maken? Hieronder ga ik ze vergelijken met Scarlet One.
Ik blijf alleszinds nog een tijdje bij scarlet, want met (legaal) 4 pc's hebben we de 20 GB (die we luxuees zowel overdag als snachts willen, nachtsurfen is 'lastig' vind ik) toch wel nodig .

*VERGELIJKING MET TELENET FREEPHONE24 EN EXPRESSNET bundle 55€*

Aangezien telenet met freephone ook 'onbeperkt bellen' aanbiedt dringt een vergelijking met scarlet zich op, wanneer we beide produkten vergelijken dan zien we dat bellen naar gsm in de piekuren net hetzelfde is (20 cent + 10 cent connectie, ongeacht het netwerk) maar in de daluren is scarlet goedkoper (15 cent + 10 cent connectie) terwijl freephone24 geen onderscheid maakt tussen dal en piek. De internationale (voor zover ge die gebruikt) tarieven van scarlet zijn wel véél scherper dan die van telenet. Voor de volledigheid meegeven dat telenet 10GB download heeft en 2 GB up, scarlet geeft 20 GB up/down .Telenet werkt met nachtsurfen (snachts kan je meer downloaden)
De abbonnementsprijs
Scarlet 52 € met extra snelheid
telenet 55 € met optie freefone 24

Nummerweergave bij scarlet kost 1€ , als je dit bij telenet wil 3,69. je moet al gek zijn want voor 4 € kan je de optie toplijn pakken, waar ken-je beller en doorschakelen reeds inzit. Voordeliger, maar wie enkel én alleen nummerweergave wil is duurder uit

*VERGELIJKING MET TELENET FREEPHONE EN EXPRESSNET bundle 50€*
Hiermee kan je enkel in de daluren gratis bellen. Bellen naar gsm zal door de hogere conectie kost steeds duurder utikomen dan scarlet ( bij proximus waar de prijs hetzelfde is , maar door hogere connectie kost duurder uitkomt , het verschil is niet relevant (het gaat om 0,0015€ en 0,0085 maar de connectie kost ligt 0,0122 € hoger dan scarlet waardoor je al zeer lang moet bellen om goedkoper te zijn dan scarlet )
We kunnen dus zeggen dat telenet voor gsm , op elk moment van de dag en naar elk netwerk duurder is dan scarlet (in de piekuren bedraagt dit verschil respectievelijk 10 cent en 5 cent voor BASE en MOBISTAR, in de daluren is het verschil minder relevant, 2,5 cent en 4,9 voor respectievelijk mobistar en BASE).
In de piekuren betaald men 5,2 cent naar ALLE vaste nummers en geen connectiekosten. (heeft happytime van belgacom nog steeds 30 cent ?)

*mijn mening*

ik zat nog in de lanceringstunt dus ik betaal slechts 45 euro, de optie extra snelheid hoef ik ook niet te betalen aangezien ik al scarlet klant was. De limieten van telenet (vooral up) spreken mij niet aan (volume packs bijkopen) en ik kan niet legaal 4 pc's aansluiten zoals nu het geval. GSM is duurder dus voor mij geen reden tot overschakelen. Maar het is toch een vrij mooie bunddle prijs van telenet.
Block
Erelid
Erelid

Ik wist niet dat de prijzen zo dicht bij elkaar zouden komen te liggen. Tijd voor een prijsverlaging Scarlet!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Tot nu toe enkel prijsverhogingen bij scarlet one.
lanceringsaanbod : Geen aansluitingskost , 45€abbo , geen extra snelheid voor bestaande scarlet klanten,a ankoop van scarlet box nodig[70 €dacht ik).

Nu 50€ abbo, 50€ activatie, 50€verplichte installatie door scarlet (full instalation is 89€)
KrIkKeL
Starter
Starter

@ Goendi:

heel sterk van je. Wat zal ik zeggen dat als ze speciaal een technieker moesten langssturen omdat mijn installatie zo was gezet zoals voorgeschreven was. Het werkte nog altijd niet, de kiestoon. Heb persoonlijk niet veel zin om opnieuw de hele reutemeteut af te gaan om dan toch de concluderen dat de fout niet bij mij thuis ligt.

Hoe dat hier bij thuis ineenzit? zal ik eens vertellen sé.

Power: tiens, een powerkabel (is dit juist?) :P
Phone 1: aansluiting van de telefoonkabel (dit werd door de support van scarlet zelf zo voorgesteld toen)
ADSL: naar de telefoonaansluiting (geen verlengkabel of niets gebruikt)
Ethernet: naar wireless router

Kabels zijn getest en in goede staat. Zelfs testen met de snelheidsmeter van adslbox.be geven goede resultaten. Dus verlies ergens zou me verbazen nu.

Voor mij is dit gedeelte internet en telefonie afgesloten. Betaal ik liever iets meer om dan toch zonder problemen internet en telefoon te hebben, en tenminste een betere support te verkrijgen. Wist je dat als je een abonnement neemt bij scarlet je minstens 1 maand moet wachten?
Las ik gisteren bij een abonnement van skynet maar 5 werkdagen bij nieuwe aansluiting... dit noem ik pas service eigenlijk. Nuja, ik hoor hier enkele dagen geleden dat ik niet de enigste ben die problemen heeft gehad met scarlet. Ieder zijn mening en internetprovider zoals ze zeggen.
Block
Erelid
Erelid

Support is idd om te huilen... en blijkt niet opgelost te raken.

Tijd van activatie klopt wat je zegt. Maar Belgacom moet je nummer terug vrij geven en hebben daar (ik denk) alleen al 2 weken voor.
KrIkKeL
Starter
Starter

Merci Block voor je reactie, maar ik ga het eens over een andere boeg gooien qua adsl gedeelte. Hopelijk heb ik het met de volgende provider het beter getroffen, ook al zijn ze wat duurder, maar dat neem ik er wel bij.
Block
Erelid
Erelid

Ik kan je geen ongelijk geven, zo een support hoef je niet te aanvaarden.
thursday
Starter
Starter

We waren van plan hier thuis Scarlet One nemen (en dus overstappen van Telenet) omwille van de prijs en het iets hogere volume. Uiteindelijk hebben we Scarlet dus aangevraagd maar na meer dan een maand wachten op installatie hebben we besloten terug Telenet te nemen.

Blijkbaar heeft telenet een pakket waarmee je voor 55 EUR/maand onbeperkt kan telefoneren naar vaste lijn + surfen tegen 10mbit met volume van 10 Gb download en 2 Gb upload.. wat dus eigenlijk meer dan dubbel zo snel is dan Scarlet. Combineer dat met nachtsurfen en het is interessanter dan Scarlet. Die 3 EUR meer voor Telenet gaat het echt niet maken, trouwens de service bij Telenet is ook stukken beter (na 3 jaar klant te zijn).

Toch nog een vraagje: nu ik overgeschakeld ben op Telenet ook al hebk nooit van Scarlet gebruik gemaakt. Geen installateur opgedaagd ook al was er afgesproken.. moet ik dan voor Scarlet nog afsluitingskosten betalen? Nee toch? Dat zou echt erover zijn! Ik erger mij al bij het gedacht alleen al.. :x
Block
Erelid
Erelid

Tuurlijk niet, je bent tenslotte nooit aangesloten geweest. Er kan misschien een administratieve kost komen, maar tsja als ze zelf in de fout gaan kunnen ze zich niet veel permitteren.
thursday
Starter
Starter

Jup, het is allemaal in orde. We hebben hier nu Telenet Expressnet Turbo + Freephone 24 voor 59 EUR/maand. Zalig!
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

ah dus bestaande telenetklanten kunnen ook overschakelen? (ter informatie)
KrIkKeL
Starter
Starter

De overstap gedaan sé, vanaf nu ex-scarlet klant en overgestapt naar een echte breedbandverbinding. Voor zover kan ik er niet zoveel over zeggen, wel voel ik de downloadssnelheid met een groot verschil (3.3 naar ongeveer 6 mb). Als de paketten die ze aanbieden ook zo correct gefactureerd worden zoals ze vermeld staan, zal ik niet makkelijk klagen.
Ook het technische aspectje vind ik wel een pluspunt, installatie heeft wel wat langer als normaal geduurd door het feit dat de modem zelf wat vastzat, maar uiteindelijk prima. Ook de klankkwaliteit van de telefoon vind ik zelfs verbeterd! Ik hoop dat ik er nog lang tevreden over mag zijn.

Over scarlet, één positief ding nog: dat ze enkel maar gesprekskosten hebben aangerekend voor de afsluiting. Ze hebben dus niet moeilijk gedaan waar ik persoonlijk wat meer schrik van had. Iemand die er wat van kent, zal met Scarlet zeker geen problemen hebben, en moet er dan maar de slechte eigenschappen van het product bijnemen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”