Traag Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tom___
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006, 22:33

Al sinds maart is de snelheid van TN internet serieus gedaald.

Ik heb daar midden maart al een mail voor gestuurd naar Telenet. Maar volgens Telenet was het probleem op mijn pc te vinden omdat ze niets abnormaal vaststelden.

Nu is het zelfs nog trager geworden. Op dit moment ben ik aan het downloaden (van een Telenet-server) aan 42 KByte/s. Veel downloads stoppen ook gewoon op een bepaald punt of lijken een minuut stil te staan waarna de download verder gaat.

Er staat geen spyware op de beide pc's waarop ik het getest heb en aan de kabels of de router ligt het ook niet. ondertussen ben ik al 2 maanden aan het wachten tot de situatie verbetert.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Eens beleefd 'dreigen' dat je naar belgacom overschakelt indien het probleem niet opgelost wordt doet veel wonderen :wink:
Verder kan je daar zelf niet veel aan doen, het is gewoon hopen dat ze bij telenet de goesting krijgen om je te helpen, en het effectieve probleem makkelijk vinden.
Shnoob
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2004, 02:20

probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.
Tom___
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006, 22:33

Shnoob schreef:probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.


Dit heb ik getest. Het resultaat was exact hetzelfde met of zonder router.
Tom___
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006, 22:33

Kheb de snelheidstest nog eens gedaan en een mail gestuurd, nu maar hopen op een degelijk antwoord..
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Reset de modem eens, en als dat niet werkt,

Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.

Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Block schreef:Reset de modem eens, en als dat niet werkt,

Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.

Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.


lol, heb ik ook al gedaan!! Enige manier om een technieker langs te krijgen ... en eens die hier was heb ik die niet buiten gelaten voor hij het snelheidsprobleem opgelost had! Uiteindelijk hebben ze een node geupgrade (lag dus degelijk aan het netwerk, terwijl het volgens de helpdeskmedewerkers zeker niet aan hun netwerk lag)

Truuken van de foor! :wink:
skunky
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:45

Tom___ schreef:Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.


gaa naar http://pub.telenet.be/ daar helpen ze je veder
Tom___
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006, 22:33

skunky schreef:
Tom___ schreef:Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.


gaa naar http://pub.telenet.be/ daar helpen ze je veder


Ik heb mij zojuist geregistreerd. Afwachten wat het wordt...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Block schreef:Reset de modem eens, en als dat niet werkt,

Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.

Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.

idem:wink:
al heb ik 1 keer in de beginperiode van de betalende helpdesk de modem uitgetrokken en naar het gratis nummer gebeld en die stem zei me doodleuk dat er connectie was met mijn modem... standaardbericht waarschijnlijk :P
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Praetorian schreef:idem:wink:
al heb ik 1 keer in de beginperiode van de betalende helpdesk de modem uitgetrokken en naar het gratis nummer gebeld en die stem zei me doodleuk dat er connectie was met mijn modem... standaardbericht waarschijnlijk :P


Of misschien een ander klantnummer en / of geen klantnummer aan je telefoonnummer gekoppelt ! De modem wordt wel degelijk getest als er een correct klantnummer aan je telefoonnummer gekoppelt is.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

ik heb hetzelfde gehad. waarden op userbase van 5kb download, upload was vreemd genoeg normaal. Ik zat hier op den duur minuten op mijn mail te wachten, surfen was te gortig traag dat het precies langer duurde dan mijn 56k modem tijd. Die mensen mij maar voor nen domme kloot houden terwijl ik graduaat informatica ben. Mijnheer u hebt spyware ofzo... Ook na een format en cleane install mevrouw? Ook na vervangen van alle kabels, modem 100 keer resetten, router ertussenuit halen? Op den duur beginnen dreigen dat ik naar EDPnet ging. Dan kreeg ik ineens een 6 maanden aan promotarief omdat ik al sinds 2000 klant was. Ja, ok maar moet ik dan verder blijven ploeteren? Na veel zagen kreeg ik een 'waarschijnlijk betalende' technieker. En die stelde vast dat het uiteraard aan hen lag. Niks moeten betalen maar wel 15 euro avondinterventie... Alsof ik erom gevraagd had, die man stond hier ineens, ze gingen normaal nog bellen om af te spreken. Afin, weeral reclameren, 15 euro teruggehad. Ikke terug contente telenetklant. De technieker was een week weg of terug miserie. Toen ben ik overgestapt op EDPnet en nu elke maand 12 euro rijker en vele snellere upload.
josbrees
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2006, 03:45

Shnoob schreef:probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.



Heb zelfde probleem, kan je mij zeggen welke instelling verkeerd stond?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”