ISP monitor

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zogro
Member
Member

Werkt dat met dommel? krijg dat precies niet goed. Van vandaag dommel k had vroeger telenet.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Dommel staat toch in die lijst. Dus zal het wel werken. (heb geen dommel ;))
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zogro schreef:Werkt dat met dommel? krijg dat precies niet goed. Van vandaag dommel k had vroeger telenet.

djeez ook vaart achter gezet man :wink:
en valt de speed wa mee..

ivb isp updaten met de de 5.3.3

greetz
zogro
Member
Member

yep hehe rap gegaan :-)

tevreden over mijn snelheid k vreesde er een beetje voor omdat ek 5km van centrale zat.
Hier uitslag van speedtest

Your current download speed:
3402kbit/s
or
425kbyte/s Your current upload speed:
423kbit/s
or
53kbyte/s

voor gamen ben ik ook tevreden wel nog maar 2 dagen dommel maar tot nu toe heel tevreden :-).

en ivm ISP monitor thx de upgrade was de oplossing :-)
Spyder
Member
Member
Bedankt: 1 keer

ik kan mijn limiet niet aanpassen , blijft op 10gb staan ...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

zogro schreef:yep hehe rap gegaan :-)

tevreden over mijn snelheid k vreesde er een beetje voor omdat ek 5km van centrale zat.
Hier uitslag van speedtest

Your current download speed:
3402kbit/s
or
425kbyte/s Your current upload speed:
423kbit/s
or
53kbyte/s

Duidelijk beter bedeeld dan hier ondanks ong zelfde aantal km :wink:
Als het eens past kun je mss ff (de line attenuation/noise marge/eventuele crc/hec errors...) gegevens van modem hier meegeven ?
zogro
Member
Member

kaise1 schreef:[

Als het eens past kun je mss ff (de line attenuation/noise marge/eventuele crc/hec errors...) gegevens van modem hier meegeven ?

Hoe kan ik dat bekomen?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

zogro schreef:
kaise1 schreef:[

Hoe kan ik dat bekomen?

Via webinterface vd modem, via je browser het ip adres ingeven, voor speedtouch is dat bv 10.0.0.138
zogro
Member
Member

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 8.1 20.0
Attenuation (dB): 47.0 22.0
Output power (dBm): 19.5 11.9
Attainable rate (Kbps): 5760 1068
Rate (Kbps): 4640 512
K (number of bytes in DMT frame): 146 17
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Super Frames: 2621526 2621524
Super Frame Errors: 6085 0
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A

HEC Errors: 3562 0
OCD Errors: 10 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 487701588 0
Data Cells: 21890756 0
Bit Errors: 0 0

Total ES: 4824 0
Total SES: 3 0
Total UAS: 13 0
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

zogro schreef:Downstream Upstream

aha, je zit wat dichter bij centrale (55 attenu hier) en je zit op 4mbit (3.3 hier), wel ook de errors zoals hier en wa betere sn maar allé zolang we er maar niet uitvliegen hé 8)
EN $let is verleden tijd
:-)
zogro
Member
Member

mja ondertussen ook op 3.3. Plots keislechte verbinding ik haalde s'avonds 11-18 KB en rond 2u s'nachts weer 420KB.

nu zit ik op 3.3 maar soms nog altijd zo'n keitrage verbinding. Die van dommel zijn eraan bezig maar hopelijk word het beter en betreur ik mijn telenet stop niet :-(
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

zogro schreef:mja ondertussen ook op 3.3. Plots keislechte verbinding ik haalde s'avonds 11-18 KB en rond 2u s'nachts weer 420KB.

nu zit ik op 3.3 maar soms nog altijd zo'n keitrage verbinding. Die van dommel zijn eraan bezig maar hopelijk word het beter en betreur ik mijn telenet stop niet :-(

Eenmaal meegemaakt datk s'avonds rond 7u rond 10 kb sukkelde, paar keer met grote schommelingen rond 7/11u, laatsten tijd (2x) full speed maar zal meer moeten testen(downen) s'avonds.

Wat was dommels antwoord ivb je prob nu nog? Wil je me op de hoogte houden ivb deze...

grtz
zogro
Member
Member

"Het gedrag dat u vaststelde was typisch voor een lijn die te hoog synct. Zolang er geen andere lijn is die interferentie veroorzaakt is er geen enkel probleem."

was hun antwoord maar aan 3.3 heb ek nog soms zo'n verbinding. En k vind het toch raar dat het een week goed was. Mor bon afwachten zeker en hopen dat ze het oplossen :-)
killer
Pro Member
Pro Member

afstand tot de centrale is niet het enige wat invloed heeft op je synchronisatiesnelheid.
Ook eventuele lassen op de lijn, verbindingen, naastliggende lijnen met hoogfrequent signaal en dikte van de draden spelen bv een rol.
zogro
Member
Member

allemaal goed en wel maar ondertussen hier weer van 20u op 4KB :p toch niet normaal voor adsl denk ik zo :p

vroeger hier nog adsl skynet gehad voor ik naar telenet ging en eigenlijk nooit geen problemen gehad toen.

Is dommel eigenlijk grote firma want k heb telkens dezelfde aan de lijn als ik bel :p

k ga het nog een week geven als het niet beter word maar kijken voor skynet zeker :-(

nu krijg ik zo'n flash van die reclame " soms blijf je beter waar je bent " :p
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Hier om 21.30 Transferred 1 file totaling 12,21 MB in 30,95 seconds (405,9 KB/s)

dus geen probleem hier :wink: :lol:
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

zogro schreef:Is dommel eigenlijk grote firma want k heb telkens dezelfde aan de lijn als ik bel :p

Wees blij dat het niet zo'n grote firma is en dat je niet telkens iemand anders van een call center aan de lijn krijgt die van toeten, noch blazen weet en alleen maar een "ticketje" kan aanmaken.

Ik weet wel dat Dommel serieuze apperatuur heeft staan.

Het zou me dan ook verbazen indien ze niet binnen de kortste tijd je probleem hebben opgelost.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

kaise1 schreef:

aha, je zit wat dichter bij centrale (55 attenu hier) en je zit op 4mbit (3.3 hier), wel ook de errors zoals hier en wa betere sn maar allé zolang we er maar niet uitvliegen hé 8)
EN $let is verleden tijd

Ik heb ook een attenuation van 55 dB en in het begin zag ik in mijn router dat het profiel constant veranderde, ik heb dit doorgegeven en dommel heeft contact opgenomen met BGC en die hebben me op 2.2 Mbit gezet, maar ik ga toch eens vragen ok ik niet hoger kan gaan want ik stond soms op 3.3 en had geen problemen en bij mijn oude provider was dit hetzelfde. Spijtig dat ik zover van de centrale zit.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

ieps, best zo gelaten als je geen noemenswaardige probs had..
Up/downgraden kost nogal wa centjes dachtk..ben benieuwd :wink:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

kaise1 schreef:
zogro schreef:mja ondertussen ook op 3.3. Plots keislechte verbinding ik haalde s'avonds 11-18 KB en rond 2u s'nachts weer 420KB.

Eenmaal meegemaakt datk s'avonds rond 7u rond 10 kb sukkelde, paar keer met grote schommelingen rond 7/11u, laatsten tijd (2x) full speed maar zal meer moeten testen(downen) s'avonds.

grtz

Al weer aantal dagen full speed savond, maar is weer zover :|
schommelingen rond 40/100 kbyte via usenetservers (zelfs alle ingeschakeld giganews,eweka,astraweb noppes) stomste is dan dat download via ftp of speedtest full speed gaat(320kbyte) :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

AnD schreef:
kaise1 schreef:

EN $let is verleden tijd

Ik heb ook een attenuation van 55 dB en in het begin zag ik in mijn router dat het profiel constant veranderde, ik heb dit doorgegeven en dommel heeft contact opgenomen met BGC en die hebben me op 2.2 Mbit gezet, maar ik ga toch eens vragen ok ik niet hoger kan gaan want ik stond soms op 3.3 en had geen problemen en bij mijn oude provider was dit hetzelfde. Spijtig dat ik zover van de centrale zit.

ik geloof da je niet meer kan upgraden na een downgrade
AnD
Elite Poster
Elite Poster

LoSeR schreef:
AnD schreef:
kaise1 schreef:

EN $let is verleden tijd

Geen idee, ik ben content met wa ik nu heb.
zogro
Member
Member

ene van belgacom gekomen om es te kijken naar lijn. dan naar centrale gegaan en mijn lijn verstoken ofzo iet :p. Nu alles al paar dagen in orde hopelijk blijft het zo :-)

Snelheid beetje minder nu ek op 3.3mbit zit maar scheelt niet zo heel veel als het stabiel blijft ben ek al content :-)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

zogro schreef:ene van belgacom gekomen om es te kijken naar lijn. dan naar centrale gegaan en mijn lijn verstoken ofzo iet :p. Nu alles al paar dagen in orde hopelijk blijft het zo :-)

Snelheid beetje minder nu ek op 3.3mbit zit maar scheelt niet zo heel veel als het stabiel blijft ben ek al content :-)

Zei die niet iets over wat de oorzaak was ?
heb je nog die errors,snmargin goed nu..

grtz
zogro
Member
Member

errors nog paar maar al stukken minder nu.

Reden volgens heb was dat ik te ver van centrale zat voor aan 4.6mbit. Maar aan 3.3 had ek ook uitval tot hij in centrale mijn lijn verstoken had ofzoiet nu geen trage pieken meer.
sgt
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ik zit ook te ver van de centrale.
mijn internet valt ook regelmatig weg maar da kan ook aan mijn netwerkkaart liggen denk ik.
op mijne pc haal ik rond de 110kb/s en op menne laptop 200kb/s.
kheb al spijt dat ik een draadloze modem heb gekocht ipv internet via het stopcontact.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

LoSeR schreef:
AnD schreef:
kaise1 schreef:

EN $let is verleden tijd

Ik heb toch eens een ticket aangemaakt om te vragen of ze me hoger kunnen synchroniseren en dat is geen probleem, morgen zou het al actief moeten zijn. Die mannen en vrouwen van Dommel werken ook op een zondag. ;)
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Heb een jaartje of 4 bij Evonet gezeten (het toenmalige xs4all). Nooit een echte limiet gekend, maar de abonnementskosten vond ik te duur. Dus dommel netconnect aangevraagd nu.

Eind 2005 heb ik wel iets raar aan de hand gehad. Op een keer werkte de vaste telefoon niet meer. Telefoontje naar Belgacom verduidelijkte de situatie (er waren werken aan de gang en dit zou tegen dag x opgelost zijn).

Ongeveer sinds die periode viel mijn adsl connectie dagelijks veel keer weg. Mailtje naar Evonet. Zij hadden een ticket aangevraagd en wat bleek? Ik zat ineens op 5,5 km van de centrale terwijl ik vroeger op ongeveer 4,9 km zat. Hetgene wat Belgacom toen gewoon gedaan heeft, is mijn lijn terug op 1 mbit gezet. Ik vraag mij dus af (na het bovenstaande gelezen te hebben) of een technieker van Belgacom ook niet gewoon een kabeltje kan gaan hersteken in zo'n DSLAM. Ik haalde vroeger nooit 3,3 mbit, maar wel zo'n 250-280 kbyte/s.

Hier zijn mijn lijngegevens:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”