Zijn er nog mensen met dit probleem:
Omstreeks een week geleden is ineens de linesync van de lijn naar 3.0 a 3.2Mbits gevallen ( @ 6dB ). Deze lijn kon 5.8Mbits aan ( @ 6dB ).
Het is echt vreemd. EDPnet heeft een linetest gedaan. Lijn is ok.
Modem ok. De modem beneden beneden gezet bij de ISRA punt ( waar de lijn binnenkomt ), en met Full Rate Splitter aangesloten. Idem ( miniem betere verbinding omdat men ofcourse de binnenlijnen omzeilt, maar das nauwelijk 1 a 2dB ). Ik heb met 2 verschillende ADSL modems getest op EDPnets aanvraag. Zelfde resultaat. Fullrate & Normaal Splitters gebruikt. Idem.
Het is echt adnormaal. Er is niets veranderd geweest aan de bekabeling inhouse, en ineens is het een week geleden of zo, dat de lijn niet meer synced op 4Mbits met 12dB maar naar 3.0Mbits met 6dB. Letterlijk, heeft de lijn de helft van haar capasiteit verloren. En toch zijn de lijntesten van Edpnet goed ( zelfs iets beter dan de oude omdat de modem op de ISRA punt staat ). De apperatuur werkt allemaal, de modems werken, de splitters etc...
Hebben nog mensen zo een gelijkaardig ervaring gehad? Alsoff iemand geprutst heeft met het ADSL signiaal zelf & er ergens iets op verkloot heeft. Ik kijk richting Belgacom of Scarlet momenteel.
Nu ik er aan denk, het vreemde eraan is, omstreeks verleden week heb ik nog een email naar de ombudsdienst gestuurd, omdat Scarlet kwam zagen dat ik 2 facturen niet betaald zou hebben ( toen ze SurfADSL overgenomen hebben ), en ze waren weeral zo dom, dat ze het niet konden terugvinden in hun systeem, en de ex-klant mocht weeral het werk doen. Zou het soms payback zijn van een Scarlet bediende ( de email was niet erg vleiend Mja, komt ervan als ze hun administratie niet in orde kunnen houden ).
Update: Small Typo Fixed. Bedankt Blue-Sky
Sync halveerd?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ik heb dat ook gehad eind maart of zoiets
had nieuwe draadloze modem gekocht week ervoor, en werkte sneller dan die groene kwal, en dan op een zondagmiddag pc aangestoken en plots signaalverlies, kon zelfs niet meer aanloggen.
Ook bekabeling nagekeken, router/modem aan inkompunt gezet etc... en kon nog altijd niet aanloggen.
Via die groene rog kon'k wel aanloggen(:!:) met veel fouten
Ticket enzo gedaan, testen etc... lag aan mijn lijn, ze hebben me nu op 4Mb gezet, resultaat : nog altijd meer fouten dan vroeger......
heb nog niet terug draadloze modem geinstalleerd, dus kan men waarden niet bekijken, maar ik blijf erbij dat het ergens belgacom moet zijn....
Zo plots vanaf de zondagmiddag dat signaalverlies, moet een reden zijn, en er was niets veranderd aan mijne kant.
Maar ja zij testen lijn, zien nieks dus easy way : snelheid dalen.
Ben nog niet tevreden met die oplossing, maar zal wachten totdat ik terug men nieuwe modem geplaatst heb, en zien wat de waarden zijn.
Volgens mij ligt het aan belgacom (wie weet wa ze daar allemaal uitsteken in die centrales)
had nieuwe draadloze modem gekocht week ervoor, en werkte sneller dan die groene kwal, en dan op een zondagmiddag pc aangestoken en plots signaalverlies, kon zelfs niet meer aanloggen.
Ook bekabeling nagekeken, router/modem aan inkompunt gezet etc... en kon nog altijd niet aanloggen.
Via die groene rog kon'k wel aanloggen(:!:) met veel fouten
Ticket enzo gedaan, testen etc... lag aan mijn lijn, ze hebben me nu op 4Mb gezet, resultaat : nog altijd meer fouten dan vroeger......
heb nog niet terug draadloze modem geinstalleerd, dus kan men waarden niet bekijken, maar ik blijf erbij dat het ergens belgacom moet zijn....
Zo plots vanaf de zondagmiddag dat signaalverlies, moet een reden zijn, en er was niets veranderd aan mijne kant.
Maar ja zij testen lijn, zien nieks dus easy way : snelheid dalen.
Ben nog niet tevreden met die oplossing, maar zal wachten totdat ik terug men nieuwe modem geplaatst heb, en zien wat de waarden zijn.
Volgens mij ligt het aan belgacom (wie weet wa ze daar allemaal uitsteken in die centrales)
Killer heeft de DSLAM eens gereset, en volgens hem zou het probleem zijn dat de DSLAM poort kapot aan het gaan is. En daardoor is er een sync verlies.
De enige oplossing is ofwel de DSLAM repareren/vervangen of op een andere DSLAM poort aansluiten ( moet EDPnet aanvragen ).
Toerist, raad ik aan dat je je oude modem nog bij te houden. Het spaart veel uit, omdat als er problemen zijn, je kan testen dat het probleem niet zit op je gebruikte modem. Idem met splitters etc... Op die manier kan je heel wat tijd uitsparen omdat je zowat alle testen zelf kan doen ( wat een technieker normaal doen als je geen reserve apperatuur hebt ).
De enige oplossing is ofwel de DSLAM repareren/vervangen of op een andere DSLAM poort aansluiten ( moet EDPnet aanvragen ).
Toerist, raad ik aan dat je je oude modem nog bij te houden. Het spaart veel uit, omdat als er problemen zijn, je kan testen dat het probleem niet zit op je gebruikte modem. Idem met splitters etc... Op die manier kan je heel wat tijd uitsparen omdat je zowat alle testen zelf kan doen ( wat een technieker normaal doen als je geen reserve apperatuur hebt ).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Heb normaal aansluiting op een 3-tal centrales, maar zitten allemaal vol volgens edpnet, verleggen is niet mogelijkArqentus schreef: De enige oplossing is ofwel de DSLAM repareren/vervangen of op een andere DSLAM poort aansluiten ( moet EDPnet aanvragen ).
Maar zal volgende week es die nieuwe modem weer aansluiten dat'ek men Db waarden nog es kan doorgeven.En wat edpnet zal/kan doen....
Voilla, het is eindelijk opgelost bij mij.
Blijkbaar heeft men in de central geprutst ( heb geen communicatie gehad van edpnet uit na men mail ) maar vanaf vandaag synced mijn lijn terug aan 4Mbits met 13dB, ipv 3Mbits met 6dB. Een pak beter ...
Blijkbaar heeft men in de central geprutst ( heb geen communicatie gehad van edpnet uit na men mail ) maar vanaf vandaag synced mijn lijn terug aan 4Mbits met 13dB, ipv 3Mbits met 6dB. Een pak beter ...
Idd, in ieder geval bedank Killer voor de tip in de goede richting, want anders was het weeral een dozijn mails heen & weer van "doe dat eens", "doe dit eens", "doe zo eens". Grappig dat ze nooit de klanten geloven als de klant zeggen dat het hun apperatuur niet iskiller schreef:vermoedelijk hebben ze je dan een andere DSLAM poort gegeven.
Mja, ben dat gewoon als IT'er. Je hebt mechien 1 op 100 mensen die iets kennis hebben van ADSL, en testmethodes, en 50 van die 100 zuigt uit hun duim dat het probleem niet bij hun zit
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
In alle bescheidenheid, dat is nooit EDPnets manier van werken geweest. Velen hier zullen dat kunnen getuigen. Tel daarbij nog Clickx, Test-Aankoop, enzoverder enzovoort.Arqentus schreef:Idd, in ieder geval bedank Killer voor de tip in de goede richting, want anders was het weeral een dozijn mails heen & weer van "doe dat eens", "doe dit eens", "doe zo eens". Grappig dat ze nooit de klanten geloven als de klant zeggen dat het hun apperatuur niet is
internet, fiber & telephony
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Je kan van de technische dienst van Edpnet inderdaad niet zeggen dat ze onbekwaam zijn. Ik heb voor Edpnet al een aantal andere providers gehad en bij Edpnet doen ze toch wel het meeste moeite voor hun klanten en ze kennen hun vak, ookal zullen ze waarschijnlijk niet alles kunnen hé, mja wie wel? En ze hebben nu eenmaal ook niet de middelen om alle problemen zelf op te lossen (als het over BGC centrales enzo gaat)EDPnet schreef:In alle bescheidenheid, dat is nooit EDPnets manier van werken geweest. Velen hier zullen dat kunnen getuigen. Tel daarbij nog Clickx, Test-Aankoop, enzoverder enzovoort.Arqentus schreef:Idd, in ieder geval bedank Killer voor de tip in de goede richting, want anders was het weeral een dozijn mails heen & weer van "doe dat eens", "doe dit eens", "doe zo eens". Grappig dat ze nooit de klanten geloven als de klant zeggen dat het hun apperatuur niet is
Mja, ben dat gewoon als IT'er. Je hebt mechien 1 op 100 mensen die iets kennis hebben van ADSL, en testmethodes, en 50 van die 100 zuigt uit hun duim dat het probleem niet bij hun zit
Als je met een probleem zit dat moeilijk te omschrijven is, dan kan je beter bellen dan een mail sturen, want als in de mail niet alles vermeld staat wat de technische dienst moet weten, dan zullen ze achter meer informatie moeten vragen hé. Maar uit ervaring heb ik gemerkt dat ze dan eerder jou persoonlijk zullen bellen voor meer informatie dan dat ze mails op en af gaan sturen.
Ze doen dus echt moeite en willen echt helpen hoor!
Heb nooit gezegt dat men onbekwaam is bij EDPnet. Maar vaak bij problemen is het een heen & weer gemail om de oplossing te vinden, en je mag de beste technische dienst hebben, aan dat probleem kan men niet ontkomen.Braindamage schreef: Je kan van de technische dienst van Edpnet inderdaad niet zeggen dat ze onbekwaam zijn.
Men kan idd bellen, maar zeg nu zelf. Als men aan te telefoon vraagt: "en nu schakel de modem uit". Plop, naar boven, modem uittrekken. "en nu steek de modem in zonder splitter", plop onder bureau kruipen, en nu "modem bij de ISRA punt zetten". Willen of niet, je zit dan meer tijd bezig aan de lijn terwijl je overal naar boven & onder loopt, dan je actueel bezig bent met de mensen van de helpdesk he. Wat hetzelfde is al te mailen.
Dat is het nadeel van ADSL problemen. Bij een software probleem of een gewoon PC probleem, is het beperkt tot de PC, maar bij ADSL, zit je met binnenbekabeling, splitters, modem, telefoons, isra punt, full rate splitters, netwerk cable, routers etc etc. Zijn duizend & een configs, en ze zijn over gans het huis verspreid. Wat zoiets over de telefoon te doen zelf nog meer tijdconsumerend maakt dan via email ...
M.a.w, waar je de persoon via email maar een minuut ieder keer nodig voor hebt, maar via telefoon zit je de helpdesk persoon 80% van zijn tijd te verspillen, omdat je overal moet rondlopen, onderkruipen etc etc ( heb het nog ondervonden met een linetest die men deed. Vriendelijke dame belde me op van EDPnet, en mocht over gans het huis lopen stekkers uitpluggen, etc etc. Terwijl ik al meerdere maal gezegt had dat het probleem niet de binnenbekabeling was. En het was idd zo. Maar ja, men gelooft u dan niet, sinds men niet weet of je de 1/100 bent ).
Een ander voordeel van email, is als je kennis hebt van ADSL, dat je ook andere tests kan doen, nog voor men ze vraagt. Maar ja, zoals ik zei, de meeste mensen met een beetje kennis van ADSL configs is mechien 1 op 100. Ik durf deze situatie niet inbeelden bij bevoorbeeld mijn tante. Zoiets eindigt met een technieker die moet langsgaan, en $$$ ...
ik weet ervan. Eind 2004 ben ik overgestapt naar Edpnet. Begin 2005 heb ik ook sync problemen gehad. Ze hebben mij eenzijdig mijn upload verlaagt van 3,3 Mps naar 1024 kbps. Ze waren daartoe verplicht beweren zij omdat mijn tel instalatie niet deugde.EDPnet schreef:In alle bescheidenheid, dat is nooit EDPnets manier van werken geweest. Velen hier zullen dat kunnen getuigen. Tel daarbij nog Clickx, Test-Aankoop, enzoverder enzovoort.Arqentus schreef:Idd, in ieder geval bedank Killer voor de tip in de goede richting, want anders was het weeral een dozijn mails heen & weer van "doe dat eens", "doe dit eens", "doe zo eens". Grappig dat ze nooit de klanten geloven als de klant zeggen dat het hun apperatuur niet is
Vreemd! Eerder, één jaar lang heb ik ADSL gehad zonder sync problemen. Toen ik dat deed opmerken kreeg ik als antwoord dat ik daar géén bewijs van had
Ik werd dan buiten gezet en nood gedwongen ben ik naar Belgacom overgestapt. Daar heb ik sedert augustus 2005 4.5 Mpbs up zonder 1 sekonde sync verlies
Beter nog, uit een dokument die ik in handen heb gekregen begrijp ik dat Edpnet heel goed wist dat er niets aan de hand was met mijn binnenhuis bekabeling. Toch vragen ze €€€ schadevergoeding van mij. Zij zouden mijn een schadevoeding moeten betalen. Ze waren niet in staat hun verplichtingen na te komen.