34,95 of 39,49 euro voor ADSL?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Na al die acties van Scarlet voor hun nieuwe klanten (o.a. levenslang 29,95 euro voor ADSL), lees ik nu op hun website dat de normale prijs voor een ADSL Premium abonnement 34,95 euro zou zijn. Ik betaal echter nog steeds 39,49 euro per maand... is dit weer alleen voor de nieuwe klanten misschien? :roll:
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn ouders betalen ook nog altijd 39,49. Ik heb hen gisteren de raad gegeven om over te stappen naar Dommel (beste koop voor hun profiel)... Sparen ze meer dan 136 euro per jaar mee uit.

Ik heb net even gebeld naar Scarlet. Er is blijkbaar 'iets' op komst van promotie voor bestaande klanten, maar de commerciële helpdesk heeft nog geen idee wat precies, ze vermoeden wel een prijsverlaging. Ik heb mijn gegevens opgegeven en ze hebben beloofd om terug te bellen, we zien wel...
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Spink schreef:Na al die acties van Scarlet voor hun nieuwe klanten (o.a. levenslang 29,95 euro voor ADSL), lees ik nu op hun website dat de normale prijs voor een ADSL Premium abonnement 34,95 euro zou zijn. Ik betaal echter nog steeds 39,49 euro per maand... is dit weer alleen voor de nieuwe klanten misschien? :roll:


Hier is dat ook zo en daarom gaan we overstappen naar edpnet :)
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Aha! Een promotie voor bestaande klanten of wat?! Dat we dat nog mogen meemaken... hopelijk komen ze snel over de brug met die promotie, want anders stuur ik toch een mailtje.
Het is nu wel genoeg geweest met dat (naar mijn bescheiden mening) afpersen van trouwe klanten! :x
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

underkux schreef:
Spink schreef:Na al die acties van Scarlet voor hun nieuwe klanten (o.a. levenslang 29,95 euro voor ADSL), lees ik nu op hun website dat de normale prijs voor een ADSL Premium abonnement 34,95 euro zou zijn. Ik betaal echter nog steeds 39,49 euro per maand... is dit weer alleen voor de nieuwe klanten misschien? :roll:


Hier is dat ook zo en daarom gaan we overstappen naar edpnet :)

Idem dito. Mijn opzeg is al aangetekend verstuurd, en heb uiteraard ook de redenen hiervoor opgegeven:

Code: Selecteer alles

De reden van mijn opzeg:
1.   Nieuwe commerciële acties en tegemoetkomingen zijn enkel beschikbaar voor nieuwe klanten; de bestaande klanten laat u in de kou staan (bijv. de actie waarbij de ADSL-premium dienst voor 10 euro minder wordt aangeboden, zonder beperking in de looptijd).
2.   De downloadvolumes lopen hopeloos achter op de realiteit en het daaruitvolgend noodzakelijk extra aan te schaffen volume is te hoog geprijsd.
3.   Uw helpdesk is zo onderbemand dat ze in de praktijk onbereikbaar is.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

mijn opzeg gaat de dertigste in
hopelijk gaat alles zoals het hoort en heb ik nooit meer last van Scarlet, maar wellicht ben ik hier te optimistisch
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

PowerSoft schreef:mijn opzeg gaat de dertigste in
hopelijk gaat alles zoals het hoort en heb ik nooit meer last van Scarlet, maar wellicht ben ik hier te optimistisch


Naar welke provider ga je?
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Kurt Breezer schreef:
PowerSoft schreef:mijn opzeg gaat de dertigste in
hopelijk gaat alles zoals het hoort en heb ik nooit meer last van Scarlet, maar wellicht ben ik hier te optimistisch


Naar welke provider ga je?


telenet zoals je in mijn signature kan lezen, voor mij is snelheid belangrijk, vandaar
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

PowerSoft schreef:
Kurt Breezer schreef:
PowerSoft schreef:mijn opzeg gaat de dertigste in
hopelijk gaat alles zoals het hoort en heb ik nooit meer last van Scarlet, maar wellicht ben ik hier te optimistisch


Naar welke provider ga je?


telenet zoals je in mijn signature kan lezen, voor mij is snelheid belangrijk, vandaar


A sorry, had ik niet opgelet. Mja telenet brrr als er teveel in de buurt op telenet zitten is de speed alles behalve.. nuja succes :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Kurt Breezer schreef:A sorry, had ik niet opgelet. Mja telenet brrr als er teveel in de buurt op telenet zitten is de speed alles behalve.. nuja succes :wink:


hehe, in een boeren*** wonen heeft zo zijn voor en nadelen
adsl snelheid s**** (en die van Scarlet nog meer in vgl met mijn buur zijn skynet)
telenet racet :) (zit hier toch geen kat op)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb net de brief opgesteld voor de opzeg. Omwille van de hogere snelheid zal het toch EDPnet worden...
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Er komt echt geen schot in de zaak... ik heb al verschillende keren via Mijn Scarlet mailtjes gestuurd ivm het prijsverschil, met de vraag om het tarief ook voor de trouwe klanten naar 34,95 euro te brengen. Uiteraard geen enkele reactie van Scarlet... ik heb bovendien de indruk dat die berichten die je (zogezegd) kan versturen via Mijn Scarlet, gewoon helemaal niet gestuurd worden. Je typt maar wat, klikt op verzenden en er wordt volgens mij gewoon niks verzonden. Ipv daarvan krijg je gewoon direct terug de homepage van Scarlet!

Het kan toch niet dat ze verschillende prijzen voor hetzelfde product hanteren? Wat kunnen we hier aan doen (buiten dan overschakelen naar een andere provider)? Eén of andere consumentendienst inlichten?
gouranga
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2006, 21:10

Dit is op de nieuwsgroepen ook al een paar keer aan bod gekomen.

Scarlet is hopeloos op administratief gebied.
Sommige klanten betalen 39,95 andere klanten 34,95.

Sommige klanten krijgen dan na lang aandringen bij de helpdesk een prijsverlaging.

Het is werkelijk ongelooflijk hoe slecht alles geregeld daar is.

Ik kan niet wachten tot ik overgeschakeld ben.

Mails naar de helpdesk blijven onbeantwoord.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Bij het aanvragen/opzeggen is het inderdaad een hele boel miserie. Maar ik zit nu al bij Scarlet van toen het PI was en ik moet zeggen dat ik nog maar 4 keer echt een dag geen internet heb gehad of een abnormaal hoge ping (wat dus alleen het gamen betrof) en dat in ... 3 à 4 jaar tijd?

Dat hun administratie dan op nix trekt maak ik me geen zorgen over en ik betaal 33 euries :) (onderwijskorting)
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 maa 2006, 01:48

flt schreef:Bij het aanvragen/opzeggen is het inderdaad een hele boel miserie. Maar ik zit nu al bij Scarlet van toen het PI was en ik moet zeggen dat ik nog maar 4 keer echt een dag geen internet heb gehad of een abnormaal hoge ping (wat dus alleen het gamen betrof) en dat in ... 3 à 4 jaar tijd?

Dat hun administratie dan op nix trekt maak ik me geen zorgen over en ik betaal 33 euries :) (onderwijskorting)

Correct, ik zit bij Scarlet sinds het nog PING was (met een modem aan 3.3 kps) en inderdaad weinig klagen over de lijn stabiliteit maar wel over de service/klant vriendelijkheid.

Er is niet alleen het probleem met de 39.49/34.95 Euro prijs, op mijn laatste factuur stond zelfs mijn username en login vermeld...
Dus wacht ik braaf tot ADSL2+ van start gaat. bye bye scarlet :wink:
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Over de verbinding zelf had ik ook niet te klagen (qua stabiliteit dan toch, want de snelheid is wat aan de lage kant met die 3,3 Mbps die ze aanbieden).
Maar ik wil ook graag wat klantvriendelijkheid en mensen die je kan bereiken als dat nodig zou zijn. Van een persoonlijk aanpak hebben ze nog nooit gehoord. Ik vond dat bij Planet Internet vroeger een stuk beter.
Tenslotte is hun aanbod niet erg concurrentieel meer... het is vrij duur in verhouding met wat je krijgt en ze doen echt niks voor trouwe klanten.
Mijn brief is vertrokken... het wachten is begonnen. :roll:

Nog een vraagje: vanaf wanneer kan ik best bij mijn nieuwe provider een aanvraag indienen? Moet ik eerst op bevestiging wachten van Scarlet? Maar vaak komt er niks van Scarlet heb ik al verschillende keren gelezen... ik moet natuurlijk wel eerst zeker weten wanneer mijn abonnement echt afloopt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Nog een vraagje: vanaf wanneer kan ik best bij mijn nieuwe provider een aanvraag indienen? Moet ik eerst op bevestiging wachten van Scarlet? Maar vaak komt er niks van Scarlet heb ik al verschillende keren gelezen... ik moet natuurlijk wel eerst zeker weten wanneer mijn abonnement echt afloopt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

voorbeeld brief

Uninet International nv
Klantendienst
Medialaan 50
1800 Vilvoorde


[plaats,datum]



AANGETEKENDE ZENDING



Betreft: opzegging van mijn abonnement ...
Klantnummer: (zie factuur)



Geachte,



Overeenkomstig uw algemene voorwaarden, zoals geconsulteerd op uw website, wens ik mijn abonnement op te zeggen tegen de volgende vervaldatum ../../..

Gelieve dan ook, rekening houdend met de contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.



Met vriendelijke groet,




[Naam]
[handtekening]
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spink schreef:Nog een vraagje: vanaf wanneer kan ik best bij mijn nieuwe provider een aanvraag indienen? Moet ik eerst op bevestiging wachten van Scarlet? Maar vaak komt er niks van Scarlet heb ik al verschillende keren gelezen... ik moet natuurlijk wel eerst zeker weten wanneer mijn abonnement echt afloopt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?


Ik heb op 15/3 mijn opzeg verstuurd, aangetekend met bevestiging. De bevestiging heb ik al (ontvangen door Scarlet 16/3), een reactie nog niet, maar als ik hier alles lees ga ik daar ook niet op wachten.

Ik heb in m'n brief als einddatum 30/4 opgegeven, dan hebben ze 45 dagen de tijd. Als ex-Wanadoo en ex-Tiscali ben ik al jaren klant dus daar kunnen ze geen problemen over maken. Van zodra ze de maand april factureren (gebeurt bij mij altijd in het begin van diezelfde maand) zet ik de domiciliëring stop.

Ik heb op dezelfde dag als ik Scarlet opgezegd heb een nieuw abonnement aangevraagd bij EDPnet met vermelding van de einddatum van m'n Scarletcontract en of het mogelijk is om dus op 1/5 te starten.

Wait and see... :-)
wbarrea
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 feb 2006, 16:06

ik ben klant vanaf wanadoo, dan tiscali en uiteindelijk scarlet.
Begin februari scarlet stopgezet omdat ze de technische problemen niet wilden oplossen (nieuwe provider edpnet deed dit wel).

Nu blijkt dat ik nog een maand opzeg moet betalen dus februari + maart nog betalen.

Februari betalen is geen probleem, maar nog een maand extra opzeg? Bij Wanadoo was hiervan geen sprake en ga het dus ook proberen niet te betalen. Bij de helpdes zeiden ze dat eventueel kon via de (zoveelste) aangetekende brief. We zullen zien...
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

@Patje: de brief naar Scarlet is al verstuurd, ik vroeg me alleen nog af wanneer je nu best een nieuw abonnement kunt aanvragen bij je nieuwe provider.
Ik ga nog heel even wachten denk ik en dan bestel ik het begin volgende maand wel. Mij Scarlet-abo loopt toch nog tot eind april.

@GHX73: laat je nog iets weten als je toch nog bevestiging krijgt van Scarlet? Ik ben benieuwd of we er nog iets van gaan horen... toch wel straf dat ze op niks reageren.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Spink schreef:@Patje: de brief naar Scarlet is al verstuurd, ik vroeg me alleen nog af wanneer je nu best een nieuw abonnement kunt aanvragen bij je nieuwe provider.
Ik ga nog heel even wachten denk ik en dan bestel ik het begin volgende maand wel. Mij Scarlet-abo loopt toch nog tot eind april.

Wel Spink dan vraag je best een paar weken op voorhand aan je nieuwe provider om te starten vanaf 1 mei zodat ze uw lijn kunnen activeren op deze datum , dan is de overeenkomst met scarlet voorbij en start de volgende dag met je nieuwe provider, ... zo zit je geen dagen zonder internet :!: :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Dat was ook mijn eerste gedacht... maar als ik niks van Scarlet hoor, hoe kan ik dan zeker zijn dat de opzegging in orde is? Of gewoon niks van aantrekken en een abo aanvragen bij de nieuwe provider vanaf de datum die ik zelf 'berekend' heb?

Kan dat trouwens technisch tijdelijk 2 actieve ADSL-abo's hebben of moet Belgacom ook iets aanpassen in de centrale bij de overschakeling?
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spink schreef:Dat was ook mijn eerste gedacht... maar als ik niks van Scarlet hoor, hoe kan ik dan zeker zijn dat de opzegging in orde is? Of gewoon niks van aantrekken en een abo aanvragen bij de nieuwe provider vanaf de datum die ik zelf 'berekend' heb?


Zo heb ik het gedaan. En blijkbaar loopt ons Scarlet abo op dezelfde dag af. Mocht ik bevestiging krijgen zal ik het hier posten.

Als je langer dan één jaar abonnee bent en meer dan één maand op voorhand opzegt is er niks aan de hand. Scarlet kan je dan ook niks maken. Ik zet de betaling stop zodra de laatste maand (april) gefactureerd is en zal er op letten dat ik in geen geval over m'n datalimiet ga, zo kan er later geen extra factuur meer volgen en is alles keurig afgehandeld.
Als Scarlet niet wenst te reageren (ook al heb ik daar expliciet om gevraagd) is dat hun probleem. Daarom heb ik ook een aangetekende zending mét ontvangstbewijs gebruikt, zo kan niemand beweren dat ze het niet ontvangen hebben.

Nieuwe provider idd beter tijdig aanvragen en startdatum vermelden.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ok, dan vraag ik het één van de dagen aan bij de nieuwe provider.
Maar ik ga alleszins geen dubbel abonnement betalen hoor... ik heb mijn opzeg wel pas op 20/3 verstuurd en mijn facturatie begint altijd op de 28e van de maand... een week ertussen dus, dat moet toch voldoende zijn? Dat ze maar niet afkomen dat ik nog tot eind mei moet betalen! :?

Is dat nu trouwens technisch mogelijk 2 actieve ADSL-abo's tegelijk hebben lopen?
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

@GHX73: Ik heb vandaag dan toch een bevestiging gekregen van Scarlet dat mijn abonnement opgezegd is (rekening houdende met 1 maand opzeg).
So far, so good dus... maar het blijft toch afwachten of het nu ook echt allemaal in orde is.
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spink schreef:@GHX73: Ik heb vandaag dan toch een bevestiging gekregen van Scarlet dat mijn abonnement opgezegd is (rekening houdende met 1 maand opzeg).
So far, so good dus... maar het blijft toch afwachten of het nu ook echt allemaal in orde is.


Heb ik vandaag ook ontvangen, waarschijnlijk net dezelfde. "Uw abonnement wordt stopgezet op het einde van uw facturatieperiode..."
Da's voor mij 30/4, nu wachten op een bericht van EDPnet zodat ik naadloos kan overschakelen. :-)
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Inderdaad, die standaard brief... maar het is wel een bevestiging he, ik ben al blij dat ze toch iets gestuurd hebben.

Van EDPnet heb ik voorlopig ook nog niks gehoord... bij mij is de overschakeling normaal gezien voor 28/04. Loopt dus bijna gelijk met die van jou hehe. :-D
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

We zijn nu een goeie week voor de geplande overschakeling (volgende week donderdag zou het moeten gebeuren), maar ik heb nog steeds niks van EDPnet gehoord. Hoe zit het bij jou GHX73?
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook nog niks, overschakeling gepland op maandag 1 mei. Zou leuk zijn als ik deze week nog iets hoorde en een login kreeg.

Ik weet het niet hoor, maar zit Belgacom hier ook niet tussen? Moeten zij niet voor de overschakeling zorgen of zo? Ik hoop dat alles vlot verloopt maar 6 jaar geleden bij mijn huidig ADSL-abo heeft het 2 maanden geduurd voordat alles in orde was. :eek:
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Hier ook overschakeling van Scarlet naar EDPnet. Zou moeten gebeuren rond 1 mei. Scarlet brief gekregen dat ik mijn abbo het opgezegd, dat is al goed.
Via site EDPnet info gevraagd over mijn aanvraag, dit antwoord gekregen:

Beste,

Uw hebt zelf aangegeven op te leveren tegen plus minus 1 mei. Dus uw
bestelling wordt dan ook zo behandeld. Levertermijn is max. 20 werkdagen, op een exacte datum kan niet opgeleverd worden. Dus dit zal met een verschil van ongeveer plus minus een week zijn ongeveer.

Met vriendelijke groeten.

Hoop dat alles goed verloopt.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ik ben ook van plan een van de dagen een briefje te versturen, ik heb wel lang genoeg op scarlet gewacht denkik

*edit

iamand die toevallig weet of je je oude scarlet email adressen mag behouden als je overschakelt naar een andere isp ?
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jefke schreef:...Via site EDPnet info gevraagd over mijn aanvraag, dit antwoord gekregen:

Beste,

Uw hebt zelf aangegeven op te leveren tegen plus minus 1 mei. Dus uw
bestelling wordt dan ook zo behandeld. Levertermijn is max. 20 werkdagen, op een exacte datum kan niet opgeleverd worden. Dus dit zal met een verschil van ongeveer plus minus een week zijn ongeveer.


Dus in het aller-allerslechtste geval zit ik een volle maand (20 werkdagen) zonder internet? Aaargh! :evil:

Nee dan liever een week te vroeg, betaal ik graag dubbel!
Ik zal er maar vanuit gaan dat er hooguit een week verschil opzit, dat red ik nog wel. :|
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Als ge van den duvel spreekt! :twisted:
Ik was weer te ongeduldig blijkbaar...
Vandaag een mailtje van EDPnet in mijn inbox met alle nodige login-gegevens en de verwachte overschakeling. Alles ligt op schema voorlopig, dus hopen dat het ook zo blijft.
Ik vermoed dat jullie dus ook eind deze week of begin volgende week zo'n mailtje mogen verwachten. Nog even afwachten dus! :wink:

@Kemblin: nee, je oude e-mailadressen gaan verloren. Iedereen op tijd verwittigen is dus de boodschap! Zou ook wel een beetje gek zijn als je nog een scarlet-adres hebt terwijl je bij EDPnet zit.
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Spink schreef:Is dat nu trouwens technisch mogelijk 2 actieve ADSL-abo's tegelijk hebben lopen?


Ja, dat is mogelijk. Ik ben onlangs zelf ook overgeschakeld van Scarlet naar EDPNet, en de activatie kwam 10 dagen vroeger dan vooropgesteld (en ik had zelf al 10 dagen extra gerekend!)

Het gevolg was dat ik met mijn Scarlet account kon surfen aan EDPNet-snelheden (met mijn nieuw profiel dan). Het maakte geen verschil uit of ik met de Scarlet-gegevens inlogde of via EDPNet.

Detail: ik heb aan Scarlet zelf nog eens extra (via mail) om bevestiging gevraagd dat ze mijn aangetekende brief hadden ontvangen. Daarop hebben ze bevestigend geantwoord. Het rare is dat ze geen geld meer hebben afgehaald (via de VISA-domiciliering -doe dat nooit want je kan dat blijkbaar niet stopzetten) van zodra ze mijn opzeggingsbrief hebben gekregen. Eergisteren kreeg ik dan plotseling een zogezegde "herinnering" van hen in de bus voor het resterend bedrag en de melding dat ze anders hun diensten zullen stopzetten (...) en daarenboven een incassobureau gaan inschakelen. Ze zouden er oh zoveel meer goodwill aan overhouden als ze bijvoorbeeld zouden schrijven: "geachte, om interne redenen hebben wij uw laatste abonnementsgeld niet van uw rekening gehaald. Gelieve dit zo snel mogelijk met bijgevoegde overschrijving te betalen".
Ik was content hoor bij Scarlet, maar het feit dat je je tot niemand kunt richten als ze zelf iets fout doen... .
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

De overschakeling is blijkbaar vandaag al gebeurd. Het surfen voelde ineens veel vlotter aan dan ervoor, maar ik had nog niks aan mijn instellingen veranderd. Dus heb dan maar even de speedtest gedaan en die gaf als provider nog altijd "Scarlet" aan, maar de gemeten snelheden waren die van EDPnet!

Hehe, gaat wel lekker zo. Tot hiertoe zeer tevreden van mijn overstap, alles is tot hiertoe vlot verlopen.

Hoe staat het bij jullie GHX73 en Jefke?
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Vandaag gegevens via de post verkregen met username en wachtwoord. Ben nog wat aan het spelen met de instellingen.
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier helaas nog altijd niks. Nog 3 dagen, want in het weekend zal er ook niks gebeuren... Ik word stilaan nerveus.

De vooruitzichten zien er in ieder geval toch goed uit. Ik hoop dat met name de uploadsnelheid een stuk beter is?
Op papier is mijn Scarletverbinding 3,3 Mbit/384 kbit. Realiteit is doorgaans 2,8 Mbit (voor mij meer dan genoeg) maar de upload haalt nauwelijks 160 kbit wat nog niet eens de helft is van wat zou moeten.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Mijn eerste ervaringen met EDPnet staan in de rubriek van EDPnet... soms hapert precies een beetje, andere keren gaat het wel lekker snel.
Upload is alleszins wel stabiel, zo'n 60 Kb/sec.

Hebben jullie een brief langs de post gehad via EDPnet? Ik heb nog niks gezien van facturen etc.
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Volledig overgeschakeld op EDPnet. Geen problemen. Zelfde snelheid als bij Scarlet.
Eerste factuur word via de klasieke post verstuurd.
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Ik ben ook al JAREN Scarlet klant. Zeker al meer dan 10 jaar. In feite ooit begonnen bij Ping, later werd dat dan Planet Internet en daarna dan weer Scarlet. Bij iedere overname ging de service er op achteruit.
Maar nu ben ik het helemaal zat. Eerst was er rond nieuwjaar die actie waarbij nieuwe leden tot het einde van hun dagen maar 30 euro/maand moesten betalen, en nu zie ik dat nieuwe klanten OOK maar 35 euro/maand meer moeten betalen. Ik betaal zelf nog steeds elke maand 40,50 euro (omdat ik weiger te domiciliëren)
Ik vind dit schandalig, en aan walgelijke manier om met 'oude', trouwe klanten om te gaan. Deze jongen zijn ze in ieder geval kwijt. Die actie die ze beloofd hadden voor hun oude klanten in het begin van 2006, daar ga ik ook maar niet meer op rekenen zeker? We zijn bijna halverwege het jaar!

Enfin. Ik zou willen overstappen naar EDPNet. Twee vraagjes:
1) Ik heb een domein dat ik heb aangevraagd via Scarlet. De reden hiervoor was dat, mocht ik ooit van provider veranderen, dat mijn email adres dan gewoon hetzelfde zou blijven, transparant voor al mijn email correspondenten (vooruitziend, niet?) Is het simpel om dat domein mee te nemen? Regelt EDPNet dat voor me?
2) Wat is de exacte opzeggingstermijn van Scarlet? Vroeger was het zo dat je er voor een jaar aan vasthing, en telkens, als je niet 3 maanden op voorhand aangetekend annuleerde, werd dat stilzwijgend WEER voor een jaar verlengd. Dat is nu wel iets veranderd dacht ik? Hoop ik? Ik heb het proberen op te zoeken, maar ik kan het (uiteraard) niet op hun site terugvinden. (I wonder why?) Kan iemand me hierbij helpen aub?

Thx!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”