Remote Desktop (2 routers)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

Iepz,

Na wat instellen en prutsen graak ik er niet uit wat het probleem zou kunnen zijn.

Even de opstelling uitleggen:

Getweakte Speedtouch Home naar pro waar internet op binnenkomt. (10.0.0.138)
Daarna een OfficeConnect 3com Router/Firewall (krijgt via dhcp 10.0.0.1, blijft altijd hetzelfde adres aangezien er maar 1 verbinding op de wanpoort hangt...)
Daaraan Client PC met remote Desktop Open.

Intern in het netwerk werkt de remote desktop dus die is in orde.

Nu wil ik van buitenaf op de Client PC kunnen connecteren om verbinding te maken met mijn Remote Desktop (standaard windows Remote Desktop).

Volgende gedaan:

Via telenet een mapping gezet op speedtouch:

>nat
>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:3398 outside_addr=0.0.0.0:3398
>save

Daarna Virtual server toegevoegd op de 3com officeconnect

alles naar poort 3398 op 192.168.0.78 (client PC) van alles wat op de wanpoort toekomt op 3398.

Na testjes lukt dit niet... Enig idee waarom? Ik dacht dat skynet alles boven 1024 niet blokkeerde dus daar kan het niet aan liggen dacht ik?Maybe een natting probleem ofzo?

Grtz Bart
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ok could be wrong, maar was het niet poort 3389 ipv 3398 dat je nodig hebt :-)

Je nat dus de verkeerde poort! Anyway, als je via internet remote desktop wil gebruiken zou ik toch een andere dan de standaard 3389 gebruiken...

Dizzie schreef:Via telenet een mapping gezet op speedtouch:
Grtz Bart


:lol2:
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

woopz typoooken ;-)

Ik ga is proberen met poort 10000 ofzo want idd maybe blockt skynet da met hun kutpolitiek en ik wil nie het risico lopen dat het daaraan ligt ;-)

stay tuned ;-)
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Dizzie schreef:woopz typoooken ;-)

Ik ga is proberen met poort 10000 ofzo want idd maybe blockt skynet da met hun kutpolitiek en ik wil nie het risico lopen dat het daaraan ligt ;-)

stay tuned ;-)


Skynet blokt deze poort niet, ben ik vrij zeker van
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Errm,

Zover ik kan zien doe jij dus 2x NAT ??? Dat gaat wel voor uitgaande connecties, maar voor inkomende gaat dat nooit werken omdat het gebruikte protocol NAT-in-NAT moet ondersteunen en RDP doet dat dus niet.

als je er zeker van bent dat je poorten correct zijn, kan je dus beter die Speedtouch PRO omschakelen naar "bridged" mode zodat de 3Com router het WAN ip krijgt en er dus maar sprake is van 1x NAT !

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

X-2datop schreef:Errm,

Zover ik kan zien doe jij dus 2x NAT ??? Dat gaat wel voor uitgaande connecties, maar voor inkomende gaat dat nooit werken omdat het gebruikte protocol NAT-in-NAT moet ondersteunen en RDP doet dat dus niet.

als je er zeker van bent dat je poorten correct zijn, kan je dus beter die Speedtouch PRO omschakelen naar "bridged" mode zodat de 3Com router het WAN ip krijgt en er dus maar sprake is van 1x NAT !

Grtz,
X


inderdaad, ik kan mij hierbij aansluiten dat dit niet zal werken. moet maken dat je je wan ip op je 3com krijgt.

Gimic

ps: om je speedtouch aan te passen kun je 'nubz alcatool' gebruiken, ge moet dan niet telnetten.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Misschien off-topic
Spreken jullie hier van remote desktop van xp?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed systeem om een pc bij iemand anders over te nemen via internet. Ik dacht aan remote desktop omdat ik het thuis ook gebruik maar ik zou graag eens willen weten hoe ik dit moet opzetten als ik over het net ga met 2 routers. Mochten jullie me een link geven met duidelijke en simpele info dan zou ik zeer dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Djorre schreef:Misschien off-topic
Spreken jullie hier van remote desktop van xp?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed systeem om een pc bij iemand anders over te nemen via internet. Ik dacht aan remote desktop omdat ik het thuis ook gebruik maar ik zou graag eens willen weten hoe ik dit moet opzetten als ik over het net ga met 2 routers. Mochten jullie me een link geven met duidelijke en simpele info dan zou ik zeer dankbaar zijn.

Als de 'ontvangende' router UPnP ondersteunt kan je Hulp Op Afstand gebruiken; je kan met RDP namelijk geen 'desktop overnemen' (met het doel op support op afstand).
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

meon,

ik vermoed dat je die dan op de router moet activeren en die hulp op afstand ook op de desktop met xp. Maar hoe kan je dan hulp op afstand activeren? Is dat enkel via msn?
Heb je anders een goeie link met duidelijke info?

alvast bedankt
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 maa 2006, 11:37

Meon waarom zou je die desktop niet kunnen overnemen met RDP dit gaat wel hoor. Je moet alleen een poort openzetten in de router van de bestemmeling. Ik heb dit zelf al gebruikt en het werkt perfect.

Als je nog wat veiliger wilt werken neem je best wel een andere poort dan de standaard poort.


Grtzz
Laatst gewijzigd door Icecubes 25 apr 2006, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Icecubes schreef:Meon waarom zou je die desktop niet kunnen overnemen met UDP dit gaat wel hoor. Je moet alleen een poort openzetten in de router van de bestemmeling. Ik heb dit zelf al gebruikt en het werkt perfect.

Als je nog wat veiliger wilt werken neem je best wel een andere poort dan de standaard poort.


Grtzz

Wat heeft UDP (een protocol) te maken met een licentie-voorwaarde van Windows XP (het niet kunnen overnemen van een PC)? Meer nog: XP Home heeft niet eens terminal services, enkel Hulp Op Afstand.
Als je met XP Pro iemands pc overneemt via RDP, dan logt de persoon die aangemeld is aan die PC afgemeld. Dat is NIET het geval bij Hulp Op Afstand.

(en ja, ik weet dat je mits het wijzigen van dll's je je licentie illegaal kan omzeilen, maar daar ga ik niet verder op in)

En qua veiligheid: helemaal geen RDP open zetten, maar Hulp Op Afstand gebruiken; dan wordt die poort via UPnP enkel open gezet voor de tijd dat nodig is; of VPN gebruiken.

@Djorre: Hulp op Afstand zit in de hulpfunctie van Windows XP (Vlaggetje + F1) en kan via Windows Messenger, MSN Messenger, Live Messenger of via e-mail.
Laatst gewijzigd door meon 25 apr 2006, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

JIHA gisteren wat mee zitten prutsen en het werkt ;-)

Wat heb ik gedaan:

Speedtouch home tweaked naar pro omgevormd naar DHCP_Spoof => Router (3com) krijgt nu een internet ip van skynet op zijn wan interface.

Daar een virtual server port mapping toegevoegd voor Remote desktop naar interne ip van client pc. (poort veranderd om beetje veiliger te werken in case of exploit @remotedesktop van xp :p ).

Dynamic dns installed in router (zalig veel keuzes van verschillende free providers)...

En nu werkt het ;-)

Iemand ervaring met dubbele natting & zo een services?

Grtz Dizzie

Link naar documentje om de router om te vormen naar een bridge/dhcp_spoof ding ... (opgelet eerst PRO tweak!!! :-) ) http://www.bruring.com/nuke/modules.php ... d=7&page=1
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

meon schreef:
Icecubes schreef:Meon waarom zou je die desktop niet kunnen overnemen met UDP dit gaat wel hoor. Je moet alleen een poort openzetten in de router van de bestemmeling. Ik heb dit zelf al gebruikt en het werkt perfect.

Als je nog wat veiliger wilt werken neem je best wel een andere poort dan de standaard poort.


Grtzz

Wat heeft UDP (een protocol) te maken met een licentie-voorwaarde van Windows XP (het niet kunnen overnemen van een PC)? Meer nog: XP Home heeft niet eens terminal services, enkel Hulp Op Afstand.
Als je met XP Pro iemands pc overneemt via RDP, dan logt de persoon die aangemeld is aan die PC afgemeld. Dat is NIET het geval bij Hulp Op Afstand.

(en ja, ik weet dat je mits het wijzigen van dll's je je licentie illegaal kan omzeilen, maar daar ga ik niet verder op in)

En qua veiligheid: helemaal geen RDP open zetten, maar Hulp Op Afstand gebruiken; dan wordt die poort via UPnP enkel open gezet voor de tijd dat nodig is; of VPN gebruiken.


Hulp op afstand vind ik toch net iets minder snel dan RDP. Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat RDP sneller werkt met minder upload. Maybe door de enkelzijdige interactie dat er minder gegevens hoeven doorgestuurd te worden...

Grtz Bart
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dizzie schreef:Hulp op afstand vind ik toch net iets minder snel dan RDP. Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat RDP sneller werkt met minder upload. Maybe door de enkelzijdige interactie dat er minder gegevens hoeven doorgestuurd te worden...

Grtz Bart

Hulp op afstand gebruikt gewoon het RDP-protocol hoor, maar wel een oudere, minder optimale versie...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”