Aansluitingsproblemen bij TELE2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
antem
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2004, 00:24
Locatie: Lochristi

Lees en huiver:

Op 22 februari viel mijn internetverbinding bij Skynet plots uit. Ik bel naar de helpdesk en daar meldt men mij dat dit op vraag van Tele2 is gebeurd aangezien ik op hun diensten zou overstappen.
Ik telefoneer naar Tele2 en daar weet men mij te zeggen dat ik de dag erop zal kunnen inloggen bij hen en anders moest ik maar eens bellen. Aangezien ik geen verbinding kon maken bel ik 's anderendaags en nu vertelt men mij dat het wel een paar dagen zou kunnen duren. Ik begrijp dit en wacht af.
Op 24 februari krijg ik een telefoontje van een installateur met de mededeling dat ie op maandag 27 februari langskomt. Ik vind dit prima want ben al lang blij met de snelle service.
Op 27 februari komt die man langs, blijft welgeteld 10 minuten en vertrekt weer met de mededeling dat hij niks kan doen aangezien er geen signaal op mijn lijn zit. Ik baal verschrikkelijk , dagje vacantie voor niks opgenomen en nog geen internet.
Ik bel naar Tele2 en daar verzekert men mij dat het probleem binnen de paar dagen zal opgelost zijn.
Op 3 maart contacteer ik hen opnieuw en nu zegt men mij dat alles in orde is maar dat mijn modem, een speedtouch USB, niet compatibel is met hun netwerk, men zal mij een modem opsturen met Taxipost. Dit zal 2 dagen duren.
Op 6 maart zegt men mij dat het 5 dagen zal duren, nadien worden het 7 werkdagen, om uiteindelijk op 14 maart me een nieuwe modem op te sturen. Zelfde verhaal, 2,5 en 7 dagen. Het is volgens één operator niet Taxipost maar " een onderaanneming" die de modems per regio verstuurd.
Soit, op 14 maart verstuurt men mij voor de derde keer een modem. Opnieuw zelfde scenario.
Aangezien ik op 24 maart nog niks heb bel ik nogmaals en nu krijg ik een iets behulpzamere man aan de lijn die eens navraag doet, nu pas blijkt dat men helemaal geen modems meer MAG versturen. Deze man vindt het zelf ook wel wat te gortig en verbindt me door met het hoofd van de technische dienst. Na weer eens mijn lijn te hebben gecontroleerd blijkt nu dat er nog steeds geen signaal van Tele2 opzit, OEPS, meneer, foutje van onze kant. Maar..... binnen de 5 dagen is dit opgelost.
Op 29 maart , nog steeds geen internet, opnieuw gebeld. Nu kreeg ik een zekere Robert aan de lijn die me verzekert dat het binnen de paar dagen zal gebeuren. Hij zal me opnieuw contacteren, en inderdaad, 's avonds belt hij mij met de blijde mededeling dat men besloten heeft mij 2 x €17,50 als compensatie voor geleden schade. Ik heb waarschijnlijk dubbel zoveel kosten gemaakt aan telefoontjes en een aangetekend schrijven waar nooit werd op gereageerd. Op mijn antwoord dat ik liever internet zou hebben zegt ie: dat ik geen facturen moet betalen voor de voorbije periode. LOL LOL LOL. Dat zou er nog maar aan ontbreken ook.
Enfin we zijn vandaag 5 april, en guess what? IK HEB INTERNET VANDAAG.
Na precies 6 weken is het hun gelukt om mij op het net te krijgen. Wat een service!
Moet wel zeggen dat de snelheid goed en stabiel is, al bij al een geruststelling na de alarmerende berichten die ik hier las.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Dan heb jij nogal geluk om het in 6 weken te klaren. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 17 november. Sinds half januari heb ik wel gratis internet met mijn USB modem, maar nog steeds geen router. Telkens ik bel zeggen ze simpelweg wacht nog 2 weken. Dit zeggen ze nu wel al 4 maanden!

PS: Die USB-modem (groene pladijs) werkt wel degelijk op hun netwerk. Je moet enkel het register induiken om de VPI/VCI instellingen te wijzigen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Ja jij hebt tenminste nog geluk dat uw internet werkt ik ben al 2 maanden aan het wachten en bellen en e-mails zenden nu gaan ze mij op ander koperpaar steken ging normaal in 1 week geklaard zijn maar is nu onder tussen al terug 2 weken en geen verbetering . Het kan mij gewoon al ni meer schelen dat ik geen download limiet heb .Volgende week bel ik en geef ze nog 10 dagen tijd daarna zeg ik alles op en betaal ik niks .Ik heb ook geen enkele factuur betaald en hun modem mogen ze terug komen halen .Ik koop hem ni .Amaai en van die jos en zijn domme antwoorden kom ik ook helemaal zot .Ik vraag een simpel antwoord en die draaid rond te pot.Weeral een klant minder straks als ze zo verder doen zullen ze niemand meer hebben
Gebruikersavatar
antem
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2004, 00:24
Locatie: Lochristi

nasgod schreef:Ja jij hebt tenminste nog geluk dat uw internet werkt ik ben al 2 maanden aan het wachten en bellen en e-mails zenden nu gaan ze mij op ander koperpaar steken ging normaal in 1 week geklaard zijn maar is nu onder tussen al terug 2 weken en geen verbetering . Het kan mij gewoon al ni meer schelen dat ik geen download limiet heb .Volgende week bel ik en geef ze nog 10 dagen tijd daarna zeg ik alles op en betaal ik niks .Ik heb ook geen enkele factuur betaald en hun modem mogen ze terug komen halen .Ik koop hem ni .Amaai en van die jos en zijn domme antwoorden kom ik ook helemaal zot .Ik vraag een simpel antwoord en die draaid rond te pot.Weeral een klant minder straks als ze zo verder doen zullen ze niemand meer hebben


Op de technische dienst hoef je niet te rekenen , das waar. Toen ik na een week of zes nog eens belde zei die pipo aan de andere kant om mijn modem eens in een andere USB-poort te steken. Ik antwoordde dat ik dat niet deed omdat daar geen problemen waren. Toen ik hem vroeg om mijn lijn nog eens uit te testen zei hij dat hij dat niet kon. Ik zei wat zit je daar dan op de techische dienst te doen? Ja meneer antwoordde hij: ze noemen dit wel technische dienst maar ik werk in een callcenter. Waarom hij me dan persé mijn modem wou laten verplaatsen kon hij niet zeggen. Fijne kerels daar bij Tele2!
Morgen komt de technieker hun beruchte Tele2-box plaatsen. Ik hou mijn hart vast. Mischien duurt het weer een week of zes voor je iets van me zal horen. :lol:
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Heb laatst ook zoiets meegemaakt bij kennisen, daar werkt sinds 1 april (geen grap) de adsl niet meer.
De synchro is er nog wel op normale snelheid.
Ik bel in hun plaats op 12/4 naar de helpdesk van Tele2, leg alles uit, stelt die kerel de vraag : 'hoe ver staat de modem van de invoer? Een kabellengte van meer dan 10 meter kan dat veroorzaken'.

Een leek in die zaken zouden ze zo vanalles kunnen wijsmaken, maar nadat ik 3 keer aan de helpdesk had uitgelegd dat die kabel dat niet kon veroorzaken omdat de synchro er was op normale snelheid begreep hij er toch iets van en zou hij 1 of 2 dagen daarna een technieker sturen.

Ondertussen werkt het nog niet.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”