QoS en eigen netwerk.
Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.flakey schreef:
Heb zelf al ervaring gehad met een isp die beloofde dat je oneindig veel volume kon bijkopen en je raad het: na een paar maanden gelimiteerd op 30GB sand en niets meer bijkopen. Met zo'n foefjes moet je bij mij dus ook niet afkomen. De limiet is 20GB en daarmee basta, vergeet het maar dat je tot 176GB volume kan bijkopen daar geloof ik niets van.
Op vlak van expertise, snelheid en correctheid is het een hemelsbreed verschil tussen Realdsl en A2F vroeger.
Als je daarmee stelt dat dat de beste 50€ is die je ooit uitgegeven hebt dan stel ik me toch vragen hoor.
Een tevreden EDPNET MAX6 DYN gebruiker.
Wat is het verschil tussen RealDSL en edpnet? Ze bieden beide quasi unlimited trafiek aan voor dezelfde prijs.Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.
Het verschil is simpel, als er zich bij edpnet problemen voordoen door de heavy leechers kan men simpelweg zeggen: de datalimiet is 20GB, daar heb je toch voor getekend?
Ik zeg niet dat dit zal gebeuren maar het kán wel. Ik heb het zelf al meegemaakt met euphony. Zij boden destijds ook ongelimiteerd volume aan mits bijbetalen. Wel na een paar maanden was het gedaan en kreeg je nog juist de limiet die in het contract vermeld stond. En dan heb ik nog een vergoeding wegens contractbreuk kunnen betalen ook.
Als jij A2F en RealDSL zonder enige reden over dezelfde kam mag scheren mag ik dat ook met edpnet en euphony.
Wat voor vragen stel jij je dan? Ik ben tevreden met een stabiele snelheid van 2 à 2.5 mbits/sec zonder datalimiet. Dik zijn geld waard in mijn ogen.Als je daarmee stelt dat dat de beste 50€ is die je ooit uitgegeven hebt dan stel ik me toch vragen hoor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad. RealDSL heeft ook wel het voordeel dat ze vast IP hebben. Zeer handig als je eigen servertje wilt draaien.flakey schreef:Wat is het verschil tussen RealDSL en edpnet? Ze bieden beide quasi unlimited trafiek aan voor dezelfde prijs.Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.
Het verschil is simpel, als er zich bij edpnet problemen voordoen door de heavy leechers kan men simpelweg zeggen: de datalimiet is 20GB, daar heb je toch voor getekend?
RealDSL probeert trouwens vooral de leecher te overhalen, waar EDPnet ook gewone klanten wilt overhalen. Je moet zeggen, 20GB voor 29€/maand is een prima prijs, en zelfs de moeite om te nemen als je slechts 5GB de maand verbruikt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij EDPnet is er geen issue van "heavy leechers" omdat er gewoon geen FUP is. Het contract zegt 20 GB, en de rest is bij betalen... het zou anders zijn moest de rest oogluikend worden toegelaten (dan heb je er officieel namelijk ook geen recht op).flakey schreef:Het verschil is simpel, als er zich bij edpnet problemen voordoen door de heavy leechers kan men simpelweg zeggen: de datalimiet is 20GB, daar heb je toch voor getekend?
Feit blijft dat EDPnet reeds veel heeft bewezen... en RealDSL juist nog niets (behalve dat het loze beloftes kan maken en ondertussen de klanten hun centjes netjes aanneemt).
van de website van edpnet:
Zegt genoeg denk ik... Officieel heb je dus recht op 20GB, niets meer en niets minder. En dat foefje van 200GB is er gewoon om klanten te lokken (en dan vooral de leecher)EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
zeverflakey schreef: Zegt genoeg denk ik... Officieel heb je dus recht op 20GB, niets meer en niets minder. En dat foefje van 200GB is er gewoon om klanten te lokken (en dan vooral de leecher)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ten eerste; standaard mag je tot 60 gig gaan; dat kan je laten verhogen tot 100 , als er echter performance problemen optreden in een bepaalde regio door dat er veel abuse is van die 100gig optie; dan kan edpnet dat terugbrengen tot 60gig ....
dus die 60gig is wel degelijk een real value ...
Ten tweede heefet edpnet al genoeg bewezen dat het een goeie isp is; die maatregelen neemt als er problemen zijn ... er waren na de stormloop op de max6 abo's een paar performance issue's; die waren in no-time opgelost ...
Edpnet heeft ook alle adsl2fit klanten tijdelijk overgenomen toen die op fles gingen; toen zijn er ook 2dagen kleine performance issue's geweest; en toen waren hun transit connections al geupgrade ....
Langs de andere kant heb je realdsl; die na een half jaar nog steeds geen orde op zaken heeft kunnen stellen ... die "lost het op" door alle klanten op qos te zetten en te laten zien hoe goed ze hun zaakjes voor elkaar hebben ...
ik zou zegge; informeer je; voor je begint te zeveren
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Heb ik dat dan gedaan? Nee toch, ik stel alleen maar vast dat de expertise, snelheid en performantie vele keren beter is dan realdsl en a2f destijds. Jij gaat weliswaar euphony en edpnet vergelijken en dat is helemaal verkeerd. Het zijn gewoon totaal andere formules.flakey schreef: Als jij A2F en RealDSL zonder enige reden over dezelfde kam mag scheren mag ik dat ook met edpnet en euphony.
Uit het forum is op te maken dat hun verbinding alles behalve stabiel is jij praat over jezelf als het over snelheid gaat (2 a 2.5mbit) maar de vele andere gebruikers hebben dát soms nog niet. Zie onderstaande! Geef er één die niet tevreden is met de manier van werken van edpnet.flakey schreef: Wat voor vragen stel jij je dan? Ik ben tevreden met een stabiele snelheid van 2 à 2.5 mbits/sec zonder datalimiet. Dik zijn geld waard in mijn ogen.
Moeten zulke klanten dan ook vinden dat het hun beste 50€ was?[/b]Limburg schreef: http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 134 kbit/s or 17 kbyte/s
- Upload speed : 95 kbit/s or 12 kbyte/s
Sun Mar 12 2006 at 22:30:53 UTC+0100
Packetloss van het afgelopen uur, over 3600 pings: 28%, in pieken zelfs tot 90%
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen, ik ben klant van realDSL en buiten die qos (die ondertussen verdwenen is) heb ik nooit beperkingen van traffiek en snelheid gezien, dus wat jij aanhaalt is ook niet volledig correct.FlashBlue schreef: ik zou zegge; informeer je; voor je begint te zeverenWant het is al bewezen welke isp actie neemt (edpnet), en welke isp met zijn duimen draait; beloftes doet; en de klanten beperkt in hun traffiek en speed (realdsl ).
Alweer een bijdrage in het oneindige getouwtrek...
Ok, 60Gig dan. Moet je daarom zo'n tirade afsteken, phew...ten eerste; standaard mag je tot 60 gig gaan
Neen, dat waren identiek dezelfde formules. Die afzetters veranderden gewoon de voorwaarden van het contract! EDPnet moet dat niet eens doen, ze kunnen je zo limiteren naar 60GB.Jij gaat weliswaar euphony en edpnet vergelijken en dat is helemaal verkeerd. Het zijn gewoon totaal andere formules.
Neen, ik spreek alleen voor mezelf.Moeten zulke klanten dan ook vinden dat het hun beste 50€ was?
Hier verspil ik mijn tijd niet aan, ontevreden klanten heb je altijd en overal.Geef er één die niet tevreden is met de manier van werken van edpnet.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k heb het al eens eerder vermeld in een ander topic.. dit is nu eens een realdsl topic ... het is 20gig (40 gig mits nachtsurfen), 60gig mits bijkopen van volume.. 100gig op request onder voorbehoud, maar aan den andere kant ik geloof nooit dat edpnet terug zou komen op die 100gig ze kunnen het gemakkelijk aan en ik zie ze dit nog niet zomaar veranderen het is een degelijke isp.. volgens mij is't gewoon een failsafe..flakey schreef:Ok, 60Gig dan. Moet je daarom zo'n tirade afsteken, phew..ten eerste; standaard mag je tot 60 gig gaan
als dit als 100 gig wordt aanzien dan heb je bij skynet onbeperkt volume !!!!! want daar is volgens mij geen limiet op het bijkopen van volume blokken !
dus volgens mij is het niet gewoon om klanten te lokken..
Neen waarschijnlijk niet en het zál wel een degelijke isp zijn. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op pure speculatie en mijn subjectieve ervaring met een andere isp.Ofloo schreef:dus volgens mij is het niet gewoon om klanten te lokken..
Maar zo wordt er ook telkens over Realdsl geschreven, nooit feiten altijd pure speculatie en persoonlijke meningen. Op die manier kan je elke isp zwartmaken en dat wil ik maar even aantonen.
Maar soit, ik geef het op. Blijkbaar wekt RealDSL om de één of andere reden bij sommige mensen gewoon frustratie op. Mensen die dat er nog niet eens klant bij zijn.
Voer voor een psycholoog imo.
Hier heb je nu eens een stevig punt aangehaald... we zitten midden Maart en men broekzakken zitten al vol belofte's ! En wat is het resultaat hier in mijn geval... sinds QoS uitstaat is het 50% erger geworden !r2504 schreef: Feit blijft dat EDPnet reeds veel heeft bewezen... en RealDSL juist nog niets (behalve dat het loze beloftes kan maken en ondertussen de klanten hun centjes netjes aanneemt).
Ivm de eigen server, schrijf da maar allemaal op uwen buik... want gratis kunnen ze niemand overzetten op de nieuwe server (als rdsl al die kosten op zich moeten dragen zijn ze morgen failliet) feit is dat telenet dat allemaal tegenhoud. Dus weeral de zoveelste loze belofte die ze uit hun mouw schudden.
Dus laat me aub vertrekken dat ik op zoek kan gaan naar een volwaardige provider, al heb ik limieten etc... het kan me geen bal meer schelen !
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben 10 maanden klant geweest bij RDSL. Ik had een aantal grote frustraties.flakey schreef: Maar zo wordt er ook telkens over Realdsl geschreven, nooit feiten altijd pure speculatie en persoonlijke meningen. Op die manier kan je elke isp zwartmaken en dat wil ik maar even aantonen.
Maar soit, ik geef het op. Blijkbaar wekt RealDSL om de één of andere reden bij sommige mensen gewoon frustratie op. Mensen die dat er nog niet eens klant bij zijn.
-Gebrekkige klantenservice
-Grote snelheidsproblemen
-Packetloss
Ik zit nu gelukkig bij een ander en heb nu,
-deskundige en vriendelijke klantenservice
-Grote snelheid
-geen packetloss
Met mijn huidig verbruik kom ik zelfs goedkoper uit ook.
Nooit feiten?! Het forum puilt uit van de feiten. De gemiddelde forumganger hier die klant is van realdsl is volgens mij wel hun doelgroep. Trouwens de realdsl gebruikers die hier hun gedachten ventileren zijn volgens mij toch wel een belangrijk deel van het totaal aantal klanten van hen. Mijns inziens belangrijk genoeg om hen de juiste antwoorden te geven, zelfs op dit forum zoals edpnet. En dat is nu wel eens een vergelijkingflakey schreef:Maar zo wordt er ook telkens over Realdsl geschreven, nooit feiten altijd pure speculatie en persoonlijke meningen. Op die manier kan je elke isp zwartmaken en dat wil ik maar even aantonen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- cyberbug
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
Qos ? ...welke Qos ?
ik heb hier al dagen geen Qos of cap meer gezien
alles inlusief de nieuwsgroepen lopen hier op elk uur vd dag als een zonnetje.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik heb hier al dagen geen Qos of cap meer gezien
alles inlusief de nieuwsgroepen lopen hier op elk uur vd dag als een zonnetje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Greetz cyberbug
![Afbeelding](http://offbeat-zero.net/pulse/sig/cyberbug.png)
![Afbeelding](http://offbeat-zero.net/pulse/sig/cyberbug.png)
Ik merk hier geen enkel verschil maar zit dan ook nooit op nieuwsgroepen dus ik maak zelden gebruik van mijn volledige snelheid of poort 119.
Ik doe af en toe wel eens een speedtest en merk nu misschien wel een iets hogere snelheid.
Toch spijtig dat RealDSL niets lost over het waarom van de afschaffing van de QoS.
Ik doe af en toe wel eens een speedtest en merk nu misschien wel een iets hogere snelheid.
Toch spijtig dat RealDSL niets lost over het waarom van de afschaffing van de QoS.
heb een supportticket gestuurd voor meer info te krijgen en dit is het antwoord :
Beste,
De QoS is uitgeschakeld,
Wij zijn momenteel bezig met de overschakelin naar ons nieuw netwertk.
Vriendelijke groeten,
Peter Quintiens
RealROOT
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Beste,
De QoS is uitgeschakeld,
Wij zijn momenteel bezig met de overschakelin naar ons nieuw netwertk.
Vriendelijke groeten,
Peter Quintiens
RealROOT
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Lekker hoor sinds de QoS is uitgeschakeld...
haal nog maar maximum 60k/sec in Turnhout
op dit moment zelfs geen 5k/sec meer![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Aangetekend schrijven is verstuurd... ik wil er vanaf en men contract ten einde zien, dankzij al de loze belofte's die ze me nu al 4maanden naar men hoofd slingeren ! Voor mij is het niet conform met hun specifikatie's ...
Ze weten begod dat hier de meeste problemen zijn, waarom lossen ze het dan niet op ? omdat ze gewoon nie weten wat eraan te doen, zo simpel is het !!! Waarom mailen ze mij niet met updates ? Ik betaal niks meer voor ik een degelijk antwoord krijg op men aangetekende brief !
Ben echt erdoor gefrustreerd aan het geraken, en kan er zelfs niet meer van slapen...
haal nog maar maximum 60k/sec in Turnhout
op dit moment zelfs geen 5k/sec meer
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Aangetekend schrijven is verstuurd... ik wil er vanaf en men contract ten einde zien, dankzij al de loze belofte's die ze me nu al 4maanden naar men hoofd slingeren ! Voor mij is het niet conform met hun specifikatie's ...
Ze weten begod dat hier de meeste problemen zijn, waarom lossen ze het dan niet op ? omdat ze gewoon nie weten wat eraan te doen, zo simpel is het !!! Waarom mailen ze mij niet met updates ? Ik betaal niks meer voor ik een degelijk antwoord krijg op men aangetekende brief !
Ben echt erdoor gefrustreerd aan het geraken, en kan er zelfs niet meer van slapen...
Hier ook Turnhout, snelheid lag de laatste 6-7 maanden tussen 0 en 100 k/sec, sinds een paar weken is het soms 300 k/sec vooral als ik met meerdere threads download, behalve overdag op schooldagen
Via poort 119 haal ik nooit meer dan 100k/sec, maakt niet uit welke newsserver of hoeveel threads ik gebruik. Ik heb verschillende clients geprobeerd met hetzelfde resultaat. Bij de buren haal ik een hogere snelheid (~420 k/sec) met de paid newsserver, maar die hebben ADSL van Belgacom. Is QOS dan niet overal uitgeschakeld en cappen ze in Turnhout omdat ze daar nog steeds snelheidsproblemen hebben?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Via poort 119 haal ik nooit meer dan 100k/sec, maakt niet uit welke newsserver of hoeveel threads ik gebruik. Ik heb verschillende clients geprobeerd met hetzelfde resultaat. Bij de buren haal ik een hogere snelheid (~420 k/sec) met de paid newsserver, maar die hebben ADSL van Belgacom. Is QOS dan niet overal uitgeschakeld en cappen ze in Turnhout omdat ze daar nog steeds snelheidsproblemen hebben?
ze beginnen echt tegen te steken, mijn kl*ten dat ze QoS uitgeschakeld hebben, ik haal maar rond de 105-110 KB/s op alle poorten behalve 25/80/110/443. Als ik de laatst genoemde poorten gebruik in Frostwire, uTorrent en eMule dan haal ik de 300 KB/s anders niet. Ze mogen dat wel eens uitleggen!!
mijn torrents gaan anders op heel andere poorten.. en die halen wel 250kb+posessor schreef:ze beginnen echt tegen te steken, mijn kl*ten dat ze QoS uitgeschakeld hebben, ik haal maar rond de 105-110 KB/s op alle poorten behalve 25/80/110/443. Als ik de laatst genoemde poorten gebruik in Frostwire, uTorrent en eMule dan haal ik de 300 KB/s anders niet. Ze mogen dat wel eens uitleggen!!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Daarom is de Qos nog steeds nodig.-------down-up---- kbps-- (userbase speedtest)
RealDSL 36 51 15-04-2006 17:52
RealDSL 33 46 15-04-2006 17:45
RealDSL 24 27 15-04-2006 17:44
Capaciteit wordt ongelijk verdeeld over het netwerk en in bepaalde delen van België werkt het anders helemaal niet meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 294 kbit/s or 37 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Apr 15 2006 at 19:47:33 UTC+0200
met packetloss 5-30%
- Download speed : 294 kbit/s or 37 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Apr 15 2006 at 19:47:33 UTC+0200
met packetloss 5-30%
- Bijlagen
-
- pl.jpg
- (12 KiB) 5509 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Het is duidelijk dat de adult-movie-streams die RealRoot over het Realdsl netwerk verzorgt een betere Qos hebben dan de gewone gebruikers hebben.
Code: Selecteer alles
"Datum Tijd kBps kbps Download"
16-04-2006 02:11 14.5 116 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 01:55 16.6 132 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 01:39 26.9 215 ZEER LAAG
16-04-2006 01:24 149 1192
16-04-2006 01:09 135 1080
16-04-2006 00:54 51.2 409 ZEER LAAG
16-04-2006 00:38 35.6 284 ZEER LAAG
16-04-2006 00:23 17.1 136 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 00:08 17.8 142 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:52 12.3 98 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:36 16.8 134 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:21 22.2 177 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:05 29.4 235 ZEER LAAG
15-04-2006 22:50 282 2256
15-04-2006 22:34 182 1456
15-04-2006 22:19 281 2248
15-04-2006 22:04 284 2272
15-04-2006 21:49 282 2256
15-04-2006 21:34 297 2376
15-04-2006 21:19 29.8 238 ZEER LAAG
15-04-2006 21:04 21.7 173 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:48 19.7 157 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:33 19.8 158 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:17 23.0 184 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:02 32.6 260 ZEER LAAG
15-04-2006 19:46 36.1 288 ZEER LAAG
15-04-2006 19:31 83.4 667 laag
15-04-2006 19:15 64.5 516 laag
15-04-2006 19:00 252 2016
15-04-2006 18:45 237 1896
15-04-2006 18:30 131 1048
15-04-2006 18:15 247 1976
15-04-2006 18:00 35.0 280 ZEER LAAG
15-04-2006 17:44 32.8 262 ZEER LAAG
15-04-2006 17:29 72.7 581 laag
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
waarom denk je dat in de beginperiode de snelheid van het realdsl netwerk zo traag was tijdens de kantooruren? er werd bw opengehouden voor de bedrijven ten nadele van de particuliere klanten. ondertussen is dit wel al veranderd maar toch..Limburg schreef:Het is duidelijk dat de adult-movie-streams die RealRoot over het Realdsl netwerk verzorgt een betere Qos hebben dan de gewone gebruikers hebben.
Die beginperiode liep hier van half augustus tot begin deze maand (7.5 maanden dus), ze hebben de eerste maanden volgehouden dat het probleem bij Telenet Solutions lag....de leugenaars.Praetorian schreef:waarom denk je dat in de beginperiode de snelheid van het realdsl netwerk zo traag was tijdens de kantooruren? er werd bw opengehouden voor de bedrijven ten nadele van de particuliere klanten. ondertussen is dit wel al veranderd maar toch..