Tele2 doet enquete!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vanmiddag werd ik opgebeld door een enquetebureau die in opdracht van Tele2 moet onderzoeken waarom een klant wegging van hun...
Er werden vragen gesteld zoals: 'wat is de belangrijkste reden, welke provider hebt u nu, zou u terugkomen als Tele2 aan de minpunten die u net opsomde zou werken...?'

Is het daar nog steeds zo'n leegloop? Anders zou men toch zo geen grote kost doen door een enquetebureau in te schakelen?

Nog andere ex-Tele2 of ex-Versatel klanten telefoon gehad??
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik heb vorige week mijn Versatel Always More opgezegd, maar nog geen telefoon gekregen i.v.m. een enquête.
Ze zouden beter wat meer investeren in hun netwerk, in plaats van geld te steken in zo'n idioot enquêtebureau.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb een nieuw (geheim) Belgacom nummer sinds ik daar weg ben.
Dat kennen ze nog niet, dus zal telefonisch ook niet lastig gevallen worden :-D
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

KK schreef:Ze zouden beter wat meer investeren in hun netwerk, in plaats van geld te steken in zo'n idioot enquêtebureau.

De nagel op de kop ! Duidelijk een teken dat het management niet doorheeft dat het zomaar kan minder en minder aan te bieden voor hetzelfde bedrag. De Belg is niet meer zo dom als vroeger.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tja, de hele introductie, implementatie en uitlevering van het Tele2 systeem is tot nu toe wars van enige bedachtzaamheid geweest, deze ontwikkeling ligt helemaal in de lijn van alle voorgaande beslissingen.

Indien Tele2 gewoon een kijkje neemt op dit forum (wat ze ook doen), weten ze zowiezo waar de knelpunten zitten. Een statistiek van alle tickets zal hetzelfde tonen. Een rondvraag bij hun technische support zonder ENIGE twijfel ook, die jongens en meisjes zijn ook niet dom.

En men monitort wel degelijk deze forums.

Maar wanneer hun gedelegeerd bestuurder een maand geleden in de (franstalige ?) pers aankondigde "dat alle problemen opgelost zijn", kan je je inderdaad gaan afvragen of de man echt ZO ver van de realiteit verwijderd kan zijn zonder onder invloed van een of andere verboden substantie te zitten.

DUS, Tele2, wil je geld besparen stop dan met die onzinnige enquete, hier een willekeurige Top 3 van alle problemen :

1) overbelast netwerk, dat niet in staat is voor een groot deel van de klanten ook maar in de buurt te komen van 1/4e van de beloofde bandbreedte.
2) rechtstreeks hieraan gerelateerd : onbetrouwbare en kwalitatief slechte telefoonverbindingen, alsook een telefoonsysteem en daaraan gekoppeld voicemail systeem dat niet naar behoren functioneert.
3) een administratie en een technische support die de klanten in volledige ongewisheid laat over termijnen ivm probleemoplossingen, lopende bestellingen alsook correcte afhandeling van de aansluitprocedures.

Er zijn er wel nog meer, maar DIT zijn volgens mij voornamelijk de punten waarop de klanten afknappen. Los die dingen op, en 99% van de klachten verdwijnt ipv je KLANTEN.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

KK schreef:Ze zouden beter wat meer investeren in hun netwerk, in plaats van geld te steken in zo'n idioot enquêtebureau.


Ja en nee. Er is duidelijk wat mis met de communicatie in dat bedrijf maar ze negeren in ieder geval niet het feit dat er volk wegloopt. Dat het management info krijgt via interne communicatie (wat misschien nog afgezwakt per laag dat er naar boven gewerkt wordt) of van een enquete bureau blijft hetzelfde. En het management kan dat geld niet in de infrastructuur steken als ze nog niet weten dat daar een probleem ligt wat wel uit de enquete kan duidelijk worden. Als men weggegaan is vanwege frustrerende problemen zullen ex-klanten ook ongezouten hun mening geven dus zo slecht is een enquete nog niet.
versafilip
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:37
Locatie: Hove

Half december aangesloten en tot einde maart alle problemen gehad hier op het forum gemeld. Had ze al vanaf het begin aangetekend in gebreke gesteld, alle betalingen geweigert en na tweemaal een technieker over de vloer te hebben gehad.........zo goed als alles in orde. Telefoon belt me niet meer wakker( mailbox staat af), ik moet de box niet dagelijks resetten, snelheid surfen normaal...juist nog een paar kleine puntjes. En ze beloven me iets aan de factuur te doen van de eerste 3 maanden. De box zou je gewoon kunnen "flashen" zodat je die niet kwijt bent. Hout vasthouden.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik ben ondertussen al 2 jaar klant van versatel en heb always more en eigenlijk nog nooit geen probs gehad. altijd mijn volledige 110KB/sec op een paar momenten na dat het eventjes wat daalt maarja. Ik blijf nog lang bij versatel zenne want waar kun je nu 200 gig en meer per maand downloaden voor een bedrag van 35€ he? ok, het gaat wel traag die 110Kb/sec maar dat heb ik ervoor over zennne.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

metal schreef:ik ben ondertussen al 2 jaar klant van versatel en heb always more en eigenlijk nog nooit geen probs gehad. altijd mijn volledige 110KB/sec op een paar momenten na dat het eventjes wat daalt maarja. Ik blijf nog lang bij versatel zenne want waar kun je nu 200 gig en meer per maand downloaden voor een bedrag van 35€ he? ok, het gaat wel traag die 110Kb/sec maar dat heb ik ervoor over zennne.

Dan heb jij meer geluk dan ik. Sinds de overname door Tele2 (en de invoering van All-In) is mijn snelheid drastisch gedaald en raak ik zelden of nooit nog boven de 100 KB/sec.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

hier ook versatel always more. gisteren van belnet gedownload en dit aan +/- 60 a 70 KBps... van belnet kan je met gemak MBps halen als je lijn het toelaat.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”