Scarlet Limiet Overschrijden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
VMax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2006, 00:32

Hey,

Ik dacht dat ik het volgende had gelezen bij het aankopen van een scarlet premium aansluiting;
Als je de limiet bereikt ga je op smalband, je betaald dan nog de megabytes die je download, MAAR alleen de 1ste GB ? dus: je download 16.3GB ( 1.3GB op smalband ) en je betaald voor 1GB extra?

Is dit nogaltijd van toepassing, of zit ik totaal verkeerd?

Grtz!
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Volgens mij blijf je doorbetalen. Je hebt 15Gb "gratis" aan adsl snelheid. Als je dan op smallband terecht komt en je downloadt er minder dan 1Gb op heb je geen extra kosten(Totaal verbruik <16Gb). Download je meer dan 1Gb op smallband dan betaal je per Gb 1€ (totaal verbruik>16Gb).
Scorpido
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 maa 2006, 10:04

Volgens mij betaal je gewoon verder hoor! Trouwens ik blijf ook na het overschrijden van mijn limiet op gewone snelheid up/downloaden ...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Nee allemaal verkeerd!
Eens je over de 15GB zit, zal je op smallband vliegen (dit kan wel ff duren). Wat je verbruikt op smallband telt ook mee, dit is echter zodanig weinig dat je mss een paar cent zal meer betalen. Als je op smallband zit kan je je limiet verhogen naar bvb 20GB of meer zodat je op broadband komt. Dan betaal je ook alleen wat je verbruikt hebt.
Dus stel dat je terug snel wil surfen (smallband is een nachtmerrie) dan zal je gewoon je downloads ff moeten uitstellen tot volgende maand tenzij je ferm wilt bij betalen natuurlijk :)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

flt schreef:..tenzij je ferm wilt bij betalen natuurlijk :)


Bwa 1€/per gig is nu ook niet zoveel. Ik zit al vlug over mijn 15gig per maand ze, jammer dat er geen hoger abo bestaat. Ik zit nu trouwens al terug aan 12,7gig verbruik en we hebben nog nen halve maand te gaan :roll:
Afbeelding
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

je betaald gewoon 1€ per 1G dat je er over zit.
en zoals hierboven ook al staat je word niet op smallband gegooid.

grts
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Kurt Breezer schreef:
flt schreef:..tenzij je ferm wilt bij betalen natuurlijk :)


Bwa 1€/per gig is nu ook niet zoveel. Ik zit al vlug over mijn 15gig per maand ze, jammer dat er geen hoger abo bestaat. Ik zit nu trouwens al terug aan 12,7gig verbruik en we hebben nog nen halve maand te gaan :roll:


nee echt overdreven per gig is het niet, maar wat is een gig nu...
Vroeger betaalde ik soms meer voor mijn gigs die ik over mijn limiet zat dan voor mijn abo zelf betaalde. Maar dan was ik ook een download verslaafde :), nu zet ik gewoon alles in mijn queue voor de laatste 3-4 dagen van de maand en laat maar lopen dan :)
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kurt Breezer schreef:Bwa 1€/per gig is nu ook niet zoveel...


Dat is juist héél veel. Bij edpnet betaal je maar 25 cent/GB. Voor mij DE reden om eind deze maand over te stappen. Ik kom elke maand toch aan 60 gig (en meer), dan krijg je met 1€/GB torenhoge facturen.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

GHX73 schreef:
Kurt Breezer schreef:Bwa 1€/per gig is nu ook niet zoveel...


Dat is juist héél veel. Bij edpnet betaal je maar 25 cent/GB. Voor mij DE reden om eind deze maand over te stappen. Ik kom elke maand toch aan 60 gig (en meer), dan krijg je met 1€/GB torenhoge facturen.


Zal ik ook doen als ik ga verhuizen dat is binnen enkele maanden, dan zal ik ook waarschijnlijk edpnet nemen. Al bij al heb ik wel geen klachten van Scarlet.
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

GHX73 schreef:
Kurt Breezer schreef:Bwa 1€/per gig is nu ook niet zoveel...


Dat is juist héél veel. Bij edpnet betaal je maar 25 cent/GB. Voor mij DE reden om eind deze maand over te stappen. Ik kom elke maand toch aan 60 gig (en meer), dan krijg je met 1€/GB torenhoge facturen.


Ja maar er zijn dan ook mensen die meer van ISP veranderen dan van kleren... Voor mij is die 15gig ook niet genoeg maar ik leg mij erbij neer en voor die 5 gig meer bij edpnet voor ongeveer hetzelfde geld dat ik betaal zie ik het niet echt zitten om over te stappen.
rottweily
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 dec 2003, 15:32

flt schreef:Ja maar er zijn dan ook mensen die meer van ISP veranderen dan van kleren... Voor mij is die 15gig ook niet genoeg maar ik leg mij erbij neer en voor die 5 gig meer bij edpnet voor ongeveer hetzelfde geld dat ik betaal zie ik het niet echt zitten om over te stappen.


Wat is er beter?
-Prijs per extra GB: 1,00 vs 0,25 EUR
-Normale Datalimiet: 15 GB vs 20 GB
-Globale kosten: 34,95 vs 29,95 EUR
-Nachtsurfen telt maar voor de helft mee
-Snelheid: 3328/384 vs 6144/640
-SERVICE
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

rottweily schreef:
flt schreef:Ja maar er zijn dan ook mensen die meer van ISP veranderen dan van kleren... Voor mij is die 15gig ook niet genoeg maar ik leg mij erbij neer en voor die 5 gig meer bij edpnet voor ongeveer hetzelfde geld dat ik betaal zie ik het niet echt zitten om over te stappen.


Wat is er beter?
-Prijs per extra GB: 1,00 vs 0,25 EUR
-Normale Datalimiet: 15 GB vs 20 GB
-Globale kosten: 34,95 vs 29,95 EUR
-Nachtsurfen telt maar voor de helft mee
-Snelheid: 3328/384 vs 6144/640
-SERVICE


Ik betaal bij Scarlet maar 33euro voor 15gig. Als ik onder de 15gig blijf dan maakt het toch niet uit hoeveel het kost per extra GB?
Nachtsurfen en snelheid zijn idd wel een groot pluspunt.
Service? Voor wat heb je die nodig als je nooit problemen hebt? :s
Nuja de grootste reden dat ik bij Scarlet blijf zijn de pings.
Als ik naar deze review kijk vind ik dat de pings toch niet zó fantastisch zijn. (ja ik weet dat deze review al oud is)
rottweily
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 dec 2003, 15:32

flt schreef:
rottweily schreef:
flt schreef:Ja maar er zijn dan ook mensen die meer van ISP veranderen dan van kleren... Voor mij is die 15gig ook niet genoeg maar ik leg mij erbij neer en voor die 5 gig meer bij edpnet voor ongeveer hetzelfde geld dat ik betaal zie ik het niet echt zitten om over te stappen.


Wat is er beter?
-Prijs per extra GB: 1,00 vs 0,25 EUR
-Normale Datalimiet: 15 GB vs 20 GB
-Globale kosten: 34,95 vs 29,95 EUR
-Nachtsurfen telt maar voor de helft mee
-Snelheid: 3328/384 vs 6144/640
-SERVICE


Ik betaal bij Scarlet maar 33euro voor 15gig. Als ik onder de 15gig blijf dan maakt het toch niet uit hoeveel het kost per extra GB?
Nachtsurfen en snelheid zijn idd wel een groot pluspunt.
Service? Voor wat heb je die nodig als je nooit problemen hebt? :s
Nuja de grootste reden dat ik bij Scarlet blijf zijn de pings.
Als ik naar deze review kijk vind ik dat de pings toch niet zó fantastisch zijn. (ja ik weet dat deze review al oud is)


Ik zat in zelfde situatie (ook 33euro), maar was het beu om altijd op m'n downloads te moeten letten. Zat al jaren bij PI, Scarlet en had wat schrik van het overstappen, maar dat is allemaal vlot verlopen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”