Beveilingsproblemen
Ik geraak sinds geruime tijd niet meer op beveiligde https websites. Ook inloggen in msn explorer, msn en windows update lukt niet meer. Ik heb mijn firewalls al eens uitegeschakeld en al mijn instellingen nagekeken maar ik vind niet direct een oorzaak. Wie kan me helpen ?
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
https:// (secure hypertext transfer protocol ) vereist juiste browser instellingen
gebruit u een proxyserver ? => zet die maar af
volgens mij ligt het probleem vast en zeker bij uw firewalls ik vraag me trouwens af waarom partuculieren meer als een firewall nodig hebben maar goed dat zijn mijn zaken niet
open de internet opties in het windows configuratiecherm klik op gevanceerd en daar moet "SSL" geslecteerd zijn ....
ik zou eens een firewall test doen en zien wat de tester aangeeft op de ssl poort (poort 443 is SSL)
https:// (secure hypertext transfer protocol ) vereist juiste browser instellingen
gebruit u een proxyserver ? => zet die maar af
volgens mij ligt het probleem vast en zeker bij uw firewalls ik vraag me trouwens af waarom partuculieren meer als een firewall nodig hebben maar goed dat zijn mijn zaken niet
open de internet opties in het windows configuratiecherm klik op gevanceerd en daar moet "SSL" geslecteerd zijn ....
ik zou eens een firewall test doen en zien wat de tester aangeeft op de ssl poort (poort 443 is SSL)
Registered Linux user #286313
-
- Administrator
- Contacteer:
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
staat SSL 2 en SSL 3 ondersteuning aangevinkt bij extra > internet-opties > geavanceerd?
Met firewalls zal hij bedoelen virusscan en firewall en eventueel andere beveiliging he erik.
Met firewalls zal hij bedoelen virusscan en firewall en eventueel andere beveiliging he erik.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Ik gebruik een firewall voor me van buiten naar binnen te beschermen maar ook omgekeerd. Er zijn tegenwoordig zoveel programma's die verbinding maken met internet zonder dat ge het weet. Met een firewall kunt ge da wa controleren. Ik gebruik zonealarm maar ik heb die er al eens afgegooid maar da lost ook niks op.
firewalls = zonealarm + windows xp firewall (staat wel af...)
Proxy staat af
Edited by The Oddity
Posts samengezet.
firewalls = zonealarm + windows xp firewall (staat wel af...)
Proxy staat af
Edited by The Oddity
Posts samengezet.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Aantal zaken testen:
1/ settings die PiR² u aangeraden heeft
2/ Alle firewalls afzetten! (Zonealarm, WinXp, Norton)
3/ testen met een andere browser: opera, netscape,..
Laat ons dit even weten, dan zijn we al een hele stap verder.
1/ settings die PiR² u aangeraden heeft
2/ Alle firewalls afzetten! (Zonealarm, WinXp, Norton)
3/ testen met een andere browser: opera, netscape,..
Laat ons dit even weten, dan zijn we al een hele stap verder.
I love it when a plan comes together!
Ja, die staan aangevinkt, als ge op "Standaardinstellingen herstellen" drukt worden die automatisch aangevinkt. En dat had ik eerder al geprobeerd.
Het probleem ligt niet enkel bij Internet Explorer maar ook MSN Explorer en MSN zelf...
Het probleem ligt niet enkel bij Internet Explorer maar ook MSN Explorer en MSN zelf...
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Lol dat is niet den ideale test
welke modem heb je? Zit je met een ingebouwde firewall op je modem/router? Wireless?
Een test met opera of mozilla is echt onontbeerlijk om het probleem te lokaliseren.
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
welke modem heb je? Zit je met een ingebouwde firewall op je modem/router? Wireless?
Een test met opera of mozilla is echt onontbeerlijk om het probleem te lokaliseren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Die heeft geen ingebouwde firewall. Dus ik zou zeggen testen met opera: www.opera.com en downloaden. Je kan ook voor netscape gaan: www.netscape.com
Installeer die browsers en probeer eens naar de sites te gaan. Op deze manier kunnen we 100% zeker zeggen of het bij IE ligt of bij je os-firewall instellingen...
Installeer die browsers en probeer eens naar de sites te gaan. Op deze manier kunnen we 100% zeker zeggen of het bij IE ligt of bij je os-firewall instellingen...
Ik heb mijn schijf geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.
Een korte pijn, maar nu werkt wel alles weer.
Toch allemaal bedankt! Paul
Een korte pijn, maar nu werkt wel alles weer.
Toch allemaal bedankt! Paul
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je harde schijf is meestal dé oplossing, maar dan begin je ook letterlijk vanaf nul eh. Ik zie dat liefst als laatste oplossing, al kan nu-en-dan eens formatteren geen kwaad. Meestal betekent het ook nog eens performantiewinst, dus...
Maar alles werkt nu, da's fijn zo![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar alles werkt nu, da's fijn zo
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nuja, je hebt voor de meest drastische, veel werk methode gekozen, die wel vrij goede oplossings coeff. heeft, maar je ik meen dat je niet getest hebt met opera of netscape zoals ik en andere meerdere malen hebben aangeraden. Indien we het probleem beter kunnen localiseren, kan het makkelijker worden het probleem op te lossen en niet moeten grijpen naar dergelijke drastische maatregelen.
Nu kom het probleem is opgelost. Vermoedelijk kon dit ook zonder format opgelost worden.
Nu kom het probleem is opgelost. Vermoedelijk kon dit ook zonder format opgelost worden.
heb hetzelfde probleem dan de starter van dit onderwerp namelijk : kan niet surfen naar een https-site met IE (bvb. https://www.kbc.be)
ssl 2 en ssl 3 zijn aangevinkt
geen fire-walls in gebruik + geen gebruik van proxyserver
beveiligingssettings eens geprobeerd op minimum
andere browser (Opera) gedownload en geinstalleerd > hiermee géén probleem
ligt dus duidelijk bij de instellingen van IE !
harde schijf formateren en Windows opnieuw installeren (Win XP pro)
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
ssl 2 en ssl 3 zijn aangevinkt
geen fire-walls in gebruik + geen gebruik van proxyserver
beveiligingssettings eens geprobeerd op minimum
andere browser (Opera) gedownload en geinstalleerd > hiermee géén probleem
ligt dus duidelijk bij de instellingen van IE !
harde schijf formateren en Windows opnieuw installeren (Win XP pro)
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste,
Welke foutmelding krijg je exact ? Welk besturingssysteem gebruik jé ? Welke browserversie ?
Als je Internet Explorer gebruikt onder Windows XP: Ga dan eens in IE naar "Help" => "about" (of info in de NL versie). Zeg eens welke waarde er staat bij cypher strength (of codeersterkte in NL versie).
Indien daar toevallig 0-bits zou staan, dan moet je je Internet Explorer versie opnieuw installeren. Meer info daarover: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378
Staat er daar een waarde minder dan 128-bit (bv 40-bit, of 56-bit) dan moet je het Windows HighEncryption pack installeren (Windows NT/2000) of je user-profiel verwijderen en opnieuw maken (Windows 2000/XP)
Grtz,
Sasuke
Welke foutmelding krijg je exact ? Welk besturingssysteem gebruik jé ? Welke browserversie ?
Als je Internet Explorer gebruikt onder Windows XP: Ga dan eens in IE naar "Help" => "about" (of info in de NL versie). Zeg eens welke waarde er staat bij cypher strength (of codeersterkte in NL versie).
Indien daar toevallig 0-bits zou staan, dan moet je je Internet Explorer versie opnieuw installeren. Meer info daarover: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378
Staat er daar een waarde minder dan 128-bit (bv 40-bit, of 56-bit) dan moet je het Windows HighEncryption pack installeren (Windows NT/2000) of je user-profiel verwijderen en opnieuw maken (Windows 2000/XP)
Grtz,
Sasuke