Hallo all,
sinds gisteren doet mijn verbinding enorm raar (GO abonnement). Gisteren kon ik maximum twee minuten vebonden blijven voor er weer werd gereconnect, en vandaag is de topsnelheid van mijn lijn 100 kbs (upload is wel normaal). Ik gebruik een Philips Wireless Router. Zou ik Belgacom zelf moeten laten komen of kan ik zelf iets doen? Het is iig echt kut.
Zelfs hiervoor valt mijn verbinding soms weg, ik kon bv nooit uren na elkaar verbonden blijven zonder een reconnect. Soms gebeurde dat vaak in een kort tijdsbestek, en andere dagen bleef ie enorm lang verbonden. Het is dus nogal wisselvallig...
Probleem verbinding
in je phillips router moet je even zoeken naar de status van je apparaat (noise margin enz)
als er teveel ruismarge op je lijn zit kan je disconnects krijgen, wat op te lossen zou zijn als je op een ietwat lager profiel gezet zou worden.
als er teveel ruismarge op je lijn zit kan je disconnects krijgen, wat op te lossen zou zijn als je op een ietwat lager profiel gezet zou worden.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
killer schreef:in je phillips router moet je even zoeken naar de status van je apparaat (noise margin enz)
idd noise margin moet meer dan 6 DB zijn anders heb je disconnects.
Post ook even je Line attenuation.
Dit alles vind u op de web interface van uw router http://192.168.1.1
klik op adsl settings -> status
dan zie je zoiets :
Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Bedankt voor de hulp Killer en Patje, want nu zie ik dat die noise margin idd niet boven de 6 gaat, check attachment maar. Wat kan ik doen om die omhoog te krijgen?
- Bijlagen
-
- adsl.jpg
- (65 KiB) 687 keer gedownload
Je kan eventueel je bekabeling+splitters eens nakijken
Modem zo dicht mogelijk bij het eerste stopkontakt zetten en dan eens naar je marge kijken....
Vragen aan je ISP om je snelheid te verlagen, dan krijg je normaal betere Noise margins
//Fees
Modem zo dicht mogelijk bij het eerste stopkontakt zetten en dan eens naar je marge kijken....
Vragen aan je ISP om je snelheid te verlagen, dan krijg je normaal betere Noise margins
//Fees
wat mij direct opvalt is dat je modem zich niet heeft gesynchroniseerd op je 4.6mbit profiel.
dit kan natuurlijk aan meerdere dingen liggen zoals:
- te grote afstand tot aan de centrale
- gebruik van distributed splitters ipv een fullrate splitter
- slechte interne bekabeling
- slechte kwaliteit van de lijn
nuja, zo kunnen we nog even doorgaan, best even proberen of je modem zich synchroniseert op het 4.6mbit profiel aan je eerste aansluitpunt (andere aansluitpunten afkoppelen, enkel nuttig indien je geen fullrate splitter hebt)
anders je lijn eens laten nameten, indien deze goed is vragen of ze je op een 3.3mbit profiel kunnen zetten, dan zal je modem wel goed synchroniseren.
dit kan natuurlijk aan meerdere dingen liggen zoals:
- te grote afstand tot aan de centrale
- gebruik van distributed splitters ipv een fullrate splitter
- slechte interne bekabeling
- slechte kwaliteit van de lijn
nuja, zo kunnen we nog even doorgaan, best even proberen of je modem zich synchroniseert op het 4.6mbit profiel aan je eerste aansluitpunt (andere aansluitpunten afkoppelen, enkel nuttig indien je geen fullrate splitter hebt)
anders je lijn eens laten nameten, indien deze goed is vragen of ze je op een 3.3mbit profiel kunnen zetten, dan zal je modem wel goed synchroniseren.