Probleem verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darunia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jul 2004, 05:01
Locatie: Hooglede

Hallo all,

sinds gisteren doet mijn verbinding enorm raar (GO abonnement). Gisteren kon ik maximum twee minuten vebonden blijven voor er weer werd gereconnect, en vandaag is de topsnelheid van mijn lijn 100 kbs (upload is wel normaal). Ik gebruik een Philips Wireless Router. Zou ik Belgacom zelf moeten laten komen of kan ik zelf iets doen? Het is iig echt kut.
Zelfs hiervoor valt mijn verbinding soms weg, ik kon bv nooit uren na elkaar verbonden blijven zonder een reconnect. Soms gebeurde dat vaak in een kort tijdsbestek, en andere dagen bleef ie enorm lang verbonden. Het is dus nogal wisselvallig...
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

best effe bellen naar de helpdesk en vragen om een lijntest. Mss zit je te ver van de centrale en moeten ze je een stapje langzamer zetten.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

in je phillips router moet je even zoeken naar de status van je apparaat (noise margin enz)
als er teveel ruismarge op je lijn zit kan je disconnects krijgen, wat op te lossen zou zijn als je op een ietwat lager profiel gezet zou worden.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

killer schreef:in je phillips router moet je even zoeken naar de status van je apparaat (noise margin enz)
als er teveel ruismarge op je lijn zit kan je disconnects krijgen, wat op te lossen zou zijn als je op een ietwat lager profiel gezet zou worden.

idd noise margin moet meer dan 6 DB zijn anders heb je disconnects.
Post ook even je Line attenuation.
Dit alles vind u op de web interface van uw router http://192.168.1.1
klik op adsl settings -> status

dan zie je zoiets :

Afbeelding

Greetz :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Darunia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jul 2004, 05:01
Locatie: Hooglede

Bedankt voor de hulp Killer en Patje, want nu zie ik dat die noise margin idd niet boven de 6 gaat, check attachment maar. Wat kan ik doen om die omhoog te krijgen?
Bijlagen
adsl.jpg
(65 KiB) 687 keer gedownload
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Je kan eventueel je bekabeling+splitters eens nakijken
Modem zo dicht mogelijk bij het eerste stopkontakt zetten en dan eens naar je marge kijken....

Vragen aan je ISP om je snelheid te verlagen, dan krijg je normaal betere Noise margins

//Fees
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

wat mij direct opvalt is dat je modem zich niet heeft gesynchroniseerd op je 4.6mbit profiel.
dit kan natuurlijk aan meerdere dingen liggen zoals:
- te grote afstand tot aan de centrale
- gebruik van distributed splitters ipv een fullrate splitter
- slechte interne bekabeling
- slechte kwaliteit van de lijn

nuja, zo kunnen we nog even doorgaan, best even proberen of je modem zich synchroniseert op het 4.6mbit profiel aan je eerste aansluitpunt (andere aansluitpunten afkoppelen, enkel nuttig indien je geen fullrate splitter hebt)
anders je lijn eens laten nameten, indien deze goed is vragen of ze je op een 3.3mbit profiel kunnen zetten, dan zal je modem wel goed synchroniseren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”