TV-beelden over LAN
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Ik heb een tv kaart steken in mijn desktop computer en ik wil tv kijken op mijn laptop, is dit mogelijk ? Ik heb al geprobeerd met vnc, maar dat laat geen beelden zien, dan krijg je alleen een zwart scherm.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik gebruik vlc.
Vanop een linux server (epia MII 1000 Mhz, 5% cpu load) stream ik live beelden of opnames door naar mijn wireless laptop.
Ik gebruik wel een TV kaart met hardware mpeg decodering.
Vanop een linux server (epia MII 1000 Mhz, 5% cpu load) stream ik live beelden of opnames door naar mijn wireless laptop.
Ik gebruik wel een TV kaart met hardware mpeg decodering.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
- AnD
- Elite Poster
Ik heb het eens geprobeerd en als ik beelden wil doorsturen naar de laptop (linux) dan crasht de windows pc, dus de pc waar de tv kaart inzit, ik ga het straks (als ik tijd heb) eens proberen met een webcam...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Hmm nice, en gaat dat wat vlot wireless? K ga da straks ook eens installeren op mijn pc en dan wireless streamen naar men laptop. Zou handig zijn, dan kan ik tv kijken via laptop in men bed 

- gedeco
- Pro Member
Heel vlot, wel een 54G install nodig en de rest van mijn netwerk bestaat uit 100Mhz switchen.NickG schreef:Hmm nice, en gaat dat wat vlot wireless? K ga da straks ook eens installeren op mijn pc en dan wireless streamen naar men laptop. Zou handig zijn, dan kan ik tv kijken via laptop in men bed
Het enige zwakke punt is de laptop zelf die 100% CPU consummeert.
Maar dat is ook een oudere laptop (1.3 Ghz)
approximated.
approximated.
-
- Elite Poster
Mja, ik connecteer ook op 54Mbit, en k heb een hp nc8000, een centrino op 1.6ghz dus...
/edit: mja k heb da net geinstalleerd maar het lukt me niet om te streamen, als ik die wizard volg en dan stream to network dan kan ik geen stream selecteren, en ook niet op volgende klikken want dan klaagt hij dat ik een stream MOET selecteren...
Is er nog iets anders dat je eerst moet doen? Je TV-kaart instellen via VLC ofzo?
/edit: mja k heb da net geinstalleerd maar het lukt me niet om te streamen, als ik die wizard volg en dan stream to network dan kan ik geen stream selecteren, en ook niet op volgende klikken want dan klaagt hij dat ik een stream MOET selecteren...
Is er nog iets anders dat je eerst moet doen? Je TV-kaart instellen via VLC ofzo?
- AnD
- Elite Poster
Op "Capture Device..." bij "file" en dan uw apparaten instellen en je stream uitvoer instellen, etc.NickG schreef:Mja, ik connecteer ook op 54Mbit, en k heb een hp nc8000, een centrino op 1.6ghz dus...
- AnD
- Elite Poster
Ok, webcam kan ik streamen naar de laptop en tv kaart niet want die crasht nog altijd, ik heb gelezen op het forum van VLC dat er nog een heleboel mensen zijn die dat probleem hebben en dat is met andere drivers, ik ga nog wat verder zoeken.
EDIT: Ik krijg al tv beelden door, ik heb de laatste versie gedownload en dat blijkt te werken. Versie 0.8.5-test2.
Nu nog het geluid
EDIT: Ik krijg al tv beelden door, ik heb de laatste versie gedownload en dat blijkt te werken. Versie 0.8.5-test2.
Nu nog het geluid

- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Is zoiets eigenlijk gemakkelijk te doen over internet? (stel dat je ergens een dedi host op 100 Mbit hebt hangen)
greetz,
Nob
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Ik kijk in principe geen analoge tv meer , maar :
1) vanop mijn Athlon 1200 linux machine kan ik met VLC in software mpeg4 in realtime encoden en dit op de laptop over wifi kijken. Een simpele hauppauge WinTV is capture kaart. Een Linksys WRT54GS als AP.
2) zelfs het veel zwaardere DVB-S loopt via dvb server vanop een windows bak vlotjes over wifi naar de laptop, via dvbviewer kan ik zelfs remote de satteliet tunen of van zender veranderen
Gewoon 2 proefopstellingen
1) vanop mijn Athlon 1200 linux machine kan ik met VLC in software mpeg4 in realtime encoden en dit op de laptop over wifi kijken. Een simpele hauppauge WinTV is capture kaart. Een Linksys WRT54GS als AP.
2) zelfs het veel zwaardere DVB-S loopt via dvb server vanop een windows bak vlotjes over wifi naar de laptop, via dvbviewer kan ik zelfs remote de satteliet tunen of van zender veranderen
Gewoon 2 proefopstellingen

- gedeco
- Pro Member
Ik ben in staat om real time te streamen naar windows media player over het internet, maar in mijn geval lage beeldkwaliteit en met onderbrekingen.Nob schreef:Is zoiets eigenlijk gemakkelijk te doen over internet? (stel dat je ergens een dedi host op 100 Mbit hebt hangen)
greetz,
Nob
Dit heeft eerder te maken met mijn eigen upload in combinatie van bandwidth filters die geplaats zijn in het netwerk waar ik deze test uitvoerde.
(standaard ADSL abo)
Maar in principe moet het kunnen
approximated.
approximated.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, bv als je upload groot genoeg is voor een degelijke bitrate te trekken 1mbit bv, dan zou je je 100mbit server kunnen gebruiken als buffer zodat deze 70 a 80 mensen kan voorzien.
-
- Elite Poster
Waar vind je die dan? Mijn Windows bak crasht ook als ik wil beginnen te streamen. De laatste versie van VLC die ik kon vinden was vlc-0.8.4a-win32.exe, en niet de 8.5 dus...AnD schreef:Ok, webcam kan ik streamen naar de laptop en tv kaart niet want die crasht nog altijd, ik heb gelezen op het forum van VLC dat er nog een heleboel mensen zijn die dat probleem hebben en dat is met andere drivers, ik ga nog wat verder zoeken.
Nu nog het geluid
edit: nevermind, got it, stond dus boven de normale downloads

edit2: de laatste versie crasht ook nog altijd :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- AnD
- Elite Poster
Tis ook maar een test versie, dus het kan een bug zijnNickG schreef:Waar vind je die dan? Mijn Windows bak crasht ook als ik wil beginnen te streamen. De laatste versie van VLC die ik kon vinden was vlc-0.8.4a-win32.exe, en niet de 8.5 dus...AnD schreef:Ok, webcam kan ik streamen naar de laptop en tv kaart niet want die crasht nog altijd, ik heb gelezen op het forum van VLC dat er nog een heleboel mensen zijn die dat probleem hebben en dat is met andere drivers, ik ga nog wat verder zoeken.
Nu nog het geluid
edit: nevermind, got it, stond dus boven de normale downloadsTis ook nog zo vroeg...
edit2: de laatste versie crasht ook nog altijd :

- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Beetje off-topic, maar het heeft er toch met te maken.
Stel dat ik op een server (100Mbit) lokaal een .avi file heb staan.
En ik wil via een commando de file beginnen streamen (het "uitzenden" beginnen) over internet. (dus niet LAN)
Enig idee hoe ik dit best doe? (of misschien best eerst file converteren naar ogm of iets anders streambaars?)
greetz,
Nob
En ik wil via een commando de file beginnen streamen (het "uitzenden" beginnen) over internet. (dus niet LAN)
Enig idee hoe ik dit best doe? (of misschien best eerst file converteren naar ogm of iets anders streambaars?)
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Om te streamen over internet zou 'k toch eerst omzetten naar een bandbreedte vriendelijker bestands formaat.Nob schreef:Beetje off-topic, maar het heeft er toch met te maken.
greetz,
Nob
Met VLC (denk ik toch) of Windows Media Encoder (gratis) kan je dit in realtime omzetten en streamen tegelijk.
- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik heb een tijdje geleden ook eens geprobeerd om tv te streamen met VLC, maar het enige wat er bij mij fatsoenlijk werd gestreamed was het geluid.
Het beeld bleef bij mij groen.
Ook als ik op de server pc in VLC de preview aanzette bleek het beeld groen te zijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Het lijk me wel een codec probleem, maar ik kreeg het niet opgelost. (Ik heb met verschillende codecs getest.)
Het beeld bleef bij mij groen.
Ook als ik op de server pc in VLC de preview aanzette bleek het beeld groen te zijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Het lijk me wel een codec probleem, maar ik kreeg het niet opgelost. (Ik heb met verschillende codecs getest.)
- gedeco
- Pro Member
Ik kan enkel maar beamen dat dit klopt. Ik heb het zelf werkend. Je moet wel een transcode command toepassen en dit betekent voldoend CPU power beschikbaar.ZMD schreef:Om te streamen over internet zou 'k toch eerst omzetten naar een bandbreedte vriendelijker bestands formaat.Nob schreef:Beetje off-topic, maar het heeft er toch met te maken.
greetz,
Nob
Met VLC (denk ik toch) of Windows Media Encoder (gratis) kan je dit in realtime omzetten en streamen tegelijk.
Omdat de meeste processen tijdskritisch zijn wordt het volledig omzetten soms vroegtijdig afgebroken.
approximated.
approximated.
Heb dit vorige zomer ook gedaan.
Mijn zus zat in SP en wou eigenlijk iets volgen op de VTM.
En ik moet zeggen, dat viel eigenlijk wreed goe mee.
Ok, geen super groot beeld en top audio maar via mijn lijntje bij EDP viel da echt goe mee.
Weet wel niet meer met welk prog ik da toen gedaan heb (voor zij die mij kennen is dit niet meer als normaal) maar zal het eens opzoeken als ik terug thuis ben.
Was wel iets free.
Edit:
Weet het al terug.
SMC
Ok, geen super groot beeld en top audio maar via mijn lijntje bij EDP viel da echt goe mee.
Weet wel niet meer met welk prog ik da toen gedaan heb (voor zij die mij kennen is dit niet meer als normaal) maar zal het eens opzoeken als ik terug thuis ben.
Was wel iets free.
Edit:
Weet het al terug.
SMC
- AnD
- Elite Poster
Ik heb eens gekeken naar dat programma, maar bestaat het ook voor linux want ik zie daar niets van staan ?Seal schreef:Heb dit vorige zomer ook gedaan.
Was wel iets free.
Edit:
Weet het al terug.
SMC