Microsoft heeft aan Engelse pc-verkopers gevraagd om voortaan geen computers zonder besturingssysteem aan hun klanten te verkopen. Volgens Microsoft zijn deze kale pc's riskant voor gebruikers en bedrijven. Tevens is het voor pc-verkopers een gemiste kans om meer software en diensten aan de klant te verkopen.
De Europese afdeling van de Free Software Foundation (FSF) hoopt dat pc-verkopers zich niet laten ompraten door Microsoft’s eenzijdige argumenten. Joachim Jakobs, lid van de Europese afdeling van de FSF, hoopt dat in de nabije toekomst alle hardware zonder besturingssysteem of voorgeïnstalleerde software wordt verkocht.
Zijn geldgieren bij MS. Ik heb in een bedrijf gewerkt waar ze bij dell hun computers binnendoen. Het bedrijf had zo een speciale MS corporate licentie. Maar dell levert alleen computers met licentie (ms verplicht hun), waardoor deze extra windows licenties daar gewoon in de vuilbak belanden. Ze betaalden daar voor elke computer dus een dubbele windows licentie!
gedeco schreef:koppelverkoop is strafbaar in België...
Idd, maar er zijn wel manieren om hier tegenin te gaan :
1) koop al uw onderdelen, en steek hem zelf in mekaar
2) eis uw geld terug voor de windows licentie die bij de pc zat (zie hier wikipedia , CNN, Linux.org)
Avenger 2.0 schreef:Zijn geldgieren bij MS. Ik heb in een bedrijf gewerkt waar ze bij dell hun computers binnendoen. Het bedrijf had zo een speciale MS corporate licentie. Maar dell levert alleen computers met licentie (ms verplicht hun), waardoor deze extra windows licenties daar gewoon in de vuilbak belanden. Ze betaalden daar voor elke computer dus een dubbele windows licentie!
hier sla je de bal wel groot mis.
Het is namelijk zo dat je een Coorporate volume license ALLEEN mag gebruiken als upgrade license; elk toestel dat je koopt MOET een OEM license hebben. dat is 1 van de voorwaarden om een volume license te mogen gebruiken ... (geld alleen voor desktop versies; bij de server versies is een volume license wel een full license )
Als ik een pc-winkel zou hebben en Microsoft vraagt mij zoiets, dan zou ik beginnen met ipv kale pc's te verkopen, gewoon een goede linux met Open office leveren .
Avenger 2.0 schreef:Zijn geldgieren bij MS. Ik heb in een bedrijf gewerkt waar ze bij dell hun computers binnendoen. Het bedrijf had zo een speciale MS corporate licentie. Maar dell levert alleen computers met licentie (ms verplicht hun), waardoor deze extra windows licenties daar gewoon in de vuilbak belanden. Ze betaalden daar voor elke computer dus een dubbele windows licentie!
hier sla je de bal wel groot mis.
Het is namelijk zo dat je een Coorporate volume license ALLEEN mag gebruiken als upgrade license; elk toestel dat je koopt MOET een OEM license hebben. dat is 1 van de voorwaarden om een volume license te mogen gebruiken ... (geld alleen voor desktop versies; bij de server versies is een volume license wel een full license )