Uitschakelen Voice Mail -> domste antwoord helpdesk

Plaats reactie
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Ik zit al enkele dagen met een rotte voice mail. 3x per dag gaat de telefoon over met de voice mail, maar ik heb geen berichten. Via de website krijg ik het niet uitgeschakeld. Hij zegt wel "uitgeschakeld" maar wanneer ik terug inlog staat de voice mail terug aan. Gewoon om gek te worden. Dus ik dacht, mailen naar de helpdesk dat zij het manueel uitzetten.

Het antwoord....

Hier het antwoord op uw mail.
U kunt dit oplossen door op de achterzijde van de router rechts van de
antenne de derde stekker PSTN uit te trekken, dit is enkel mogelijk als de
VOIP actief is.De VOIP is 5à10 dagen na de installatie pas actief.

Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 02/6080600 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.

TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos

Klantendienst
België



:???: :???: :???: :???: :???: :???:

Misschien kan ik ook de stekker uit de muur trekken en die in de reet van mijn hond steken.
Waar is de tijd dat er nog bekwame mensen in een helpdesk van een netwerk- of informaticabedrijf zaten.
Laatst gewijzigd door pluppie 03 apr 2006, 15:00, in totaal 1 gewijzigd.
mousty
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jan 2006, 11:36
Locatie: Anderlecht bij Brussel

#61# en voicemail is uitgeschakeld.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... die Jos toch. :eek: Altijd goed voor hillarische antwoorden. Heb er ook al zo enkele van dat calliber gehad van hem.
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

mousty schreef:#61# en voicemail is uitgeschakeld.


Dikke merci. :P
Zoek je geen job? Bij Tele2 zouden ze dan eindelijk eens iemand met kennis van zaken hebben.
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

kaween schreef:... die Jos toch. :eek: Altijd goed voor hillarische antwoorden. Heb er ook al zo enkele van dat calliber gehad van hem.


Ik durf het bijna niet te vragen.... Posten zou ik zeggen, dat maakt mijn dag nog goed. Misschien het topic veranderen in "de domste antwoorden van het Tele2 technisch team."
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

pluppie schreef:
kaween schreef:... die Jos toch. :eek: Altijd goed voor hillarische antwoorden. Heb er ook al zo enkele van dat calliber gehad van hem.


Ik durf het bijna niet te vragen.... Posten zou ik zeggen, dat maakt mijn dag nog goed. Misschien het topic veranderen in "de domste antwoorden van het Tele2 technisch team."


Bwah, het punt zit hem dat -in mijn beperkte ervaring- Jos nogal eens antwoorden durft te geven die totaal naast de kwestie zijn, meer nog als de andere mensen. 't is precies alsof hij de emails/vragen niet compleet doorleest en dan maar antwoord op wat hij DENKT dat de vraag is.
Ik kan me voorstellen dat de grote werkdruk en de alles-behalve-ideale situatie bij Tele2 hier zeker mee te maken heeft, maar ....

Allemaal goed bedoeld, zonder twijfel, en ik ga niet op de jongens en meisjes van de helpdesk zitten schieten : 't is een kl*tejob, ondergewaardeerd en (meestal) onderbetaald.

Niet tegenstaande, dit soort antwoorden is super frustrerend, en ik kan makkelijk voorstellen dat dit onder omstandigheden zelfs ronduit problematisch kan blijken indien de gegeven informatie daarna ronduit mis blijkt te zijn.
Tommy83
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:13

Ja jongens, als men een beetje verstand zou hebben van een VOIP modem zou men al direct weten dat men hier bedoeld het kabeltje dat in de VOIP-modem aangesloten zit en NIET die van de muur. Trouwens het bellen verloopt over het internet; dus je mag gerust het PSTN-kabeltje uittrekken. Dit is analoog en van Belgacom nog...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

kaween schreef:
pluppie schreef:
kaween schreef:... die Jos toch. :eek: Altijd goed voor hillarische antwoorden. Heb er ook al zo enkele van dat calliber gehad van hem.


Ik durf het bijna niet te vragen.... Posten zou ik zeggen, dat maakt mijn dag nog goed. Misschien het topic veranderen in "de domste antwoorden van het Tele2 technisch team."


Bwah, het punt zit hem dat -in mijn beperkte ervaring- Jos nogal eens antwoorden durft te geven die totaal naast de kwestie zijn, meer nog als de andere mensen. 't is precies alsof hij de emails/vragen niet compleet doorleest en dan maar antwoord op wat hij DENKT dat de vraag is.
Ik kan me voorstellen dat de grote werkdruk en de alles-behalve-ideale situatie bij Tele2 hier zeker mee te maken heeft, maar ....

Allemaal goed bedoeld, zonder twijfel, en ik ga niet op de jongens en meisjes van de helpdesk zitten schieten : 't is een kl*tejob, ondergewaardeerd en (meestal) onderbetaald.

Niet tegenstaande, dit soort antwoorden is super frustrerend, en ik kan makkelijk voorstellen dat dit onder omstandigheden zelfs ronduit problematisch kan blijken indien de gegeven informatie daarna ronduit mis blijkt te zijn.

je weet toch dat die mannen bij randstad worden gerecruteerd bij bosjes, waarna ze een opleiding van een tweetal weken genieten en klaar zijn om te werken. maar geloof me: 90% van diegenen die na hun eerste ervaringen elders kunnen werken zullen dit ook doen:D . het is zowat de klotigste job die een mens kan hebben, direct ook de reden waarom ze bij bosjes blijven gerecruteerd worden... er is een enorme stoelendans aan de gang op die helpdesken. gevolg: je moet niet verwachten dat er enig gekwalificeerd personeel zit he: de eerste de beste die de week er voor nog achetr de vuilkar liep kan daar werken om het met een boutade te formuleren. dan kom je zulke rare antwoorden tegen he
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Tommy83 schreef:Ja jongens, als men een beetje verstand zou hebben van een VOIP modem zou men al direct weten dat men hier bedoeld het kabeltje dat in de VOIP-modem aangesloten zit en NIET die van de muur. Trouwens het bellen verloopt over het internet; dus je mag gerust het PSTN-kabeltje uittrekken. Dit is analoog en van Belgacom nog...


Tommy,

ik ben ingenieur en heb jaren in de telefonie gewerkt (met bedrijfscentrales van Ericsson), ik weet wel wat hij bedoelt.
Maar de PSTN-kabel uittrekken om de voicemail te doen stoppen...
Ik kan ook de batterijen uit de telefoon halen, de zekering uit de telefoon halen, de stroom afzetten, ...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hoe kan je dan connecten zonder die PSTN lijn? Dan is VOIP natuurlijk volledig uitgeschakeld, wat een ||##
    neddjhzmzadaz z#@

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... nou, één van de allerdomste antwoorden die ik per telefoon van hun heb gekregen was dat, na mijn zoveelste klacht over slechte snelheden, ik hetvolgende moest doen :

start->confgiuratiescherm->telefoon en modemopties-> "en daar je modemsettings checken"

Dit heeft tot een discussie van 5 minuten geleid, het bleek nagenoeg onmogelijk om de jongen aan de andere kant van de lijn wijs te maken dat een 716 NIET op die manier kan worden geconfigureerd.

En yep, ik weet ook best wel hoe helpdesk situaties zijn. Ik heb een kort tijdje -in het licht van een andere opleiding- 3 dagen helpdesk bij Packard Bell in Frankrijk gedaan ..... JEZUS MARIA wat je daar allemaal moet horen. 't is daarom dat ik ook niet op die mensen ga schieten : 't is een heel rotte job om te doen, en NOG rotter om het GOED te doen.

Maar toch heeft Tele2 ook aardig wat bekwaam personeel rondlopen. Misschien moeilijk te geloven, maar toch waar.
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Ja ik heb ook zo een goeie gehad ik belde om nog maar eens te vragen wanneer ze dat nu eindelijk op een lager snelheid gaan zetten en zei dat ik al 2 maanden slechte verbinding had en de persoon aan de telefoon verzekerde mij dat het zeker geen 2 maanden extra meer ging duren.Toen begon ik wat met zijn antwoord te lachen en vroeg of ze onderbemant waren en volgens hem niet. Ik vroeg of ze mij konden door verbinden met de technische dienst en kreeg dan iemand anders aan de lijn .Ik vroeg hem kan jij dat veranderen en zei nee dat doet de technische dienst wij kunnen dat alleen door geven .Ik moest hem dat ook dan nog eens allemaal uitleggen dat je kan zakken naar 3.3Mb en niet alleen 1.1Mb pfff ik weet ni welk diploma die gasten hebben zunne als je alles bekijkt zullen het wel heel goedkope werk krachten zijn.Ik had nochtans gevraagd om mij door te schakelen met de technische dienst dus ik ben nu nog altijd aan het wachten het steekt wel wat tegen hadden ze ergens anders ook geen download limiet gegeven was ik al snel weg gegaan.

Komt er gewoon op neer heel hun infrastructuur werkt niet zoals het zou moeten .Ze nemen te veel nieuwe klanten aan , denk zelf als je de vrijdag belt ze al naar huis zijn dus ze werken 4 dagen op een week .Ze hebben een produkt dat verkoopt maar ze willen geen personeel betalen die er iets van kent .
davy80
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:16

Het is zo dat het nummer van belgacom geporteerd word naar het voip platform zoland deze portering niet is gebeurd telefoneer je nog via belgacom en is die PSTN kabel nodig nadien mag dit worden uitgetrokken omdat je niet meer via belgacom belt maar op het voip platform zit.

OPGELET ! zolang de portering nog niet is gebeurd de PSTN kabel NIET uittrekken

trek het maar eens uit en laat eens weten of je nog steeds de voicemail krijgt
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”