Belgacom TV haalt doelstellingen niet

Nieuws omtrent telecom
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

je kan bij WVEM wel nog de PRIME analoge kanalen krijgen.
in de zenderlijst staat er nog canal+ rood/blauw, maar op de telenet site staat er dat je nog prime kan hebben in niet-telenet gebieden.
verschil tussen prime analoog en via digitale-tv :
geniet je van een lager abonnementgeld en een ruimer aanbod (2 extra sportzenders: NASN en Extreme Sports).

meer info hier : (analoog niet-telenet) http://www.prime.be/nl/klanten/analoog/

alle wil nu nie reclame maken voor telenet hoor, maar zo zie je dat WVEM toch veel meer keuze en vrijheid laat (zelfs alle analoge zenders zitten er nog op, alsook kan je ook surfen via telenet en bellen)
Telenet zou daar beter es leren.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

idd, prime hebben we hier en krijgen we 3 kanalen ipv 8 in telenet gebied (voor amper enkele euros minder iirc). Spijtige zaak dat Canal+/prime nu van telenet is, Prime staat hier echt wel heel vaak op dus die 5 andere kanalen zou ik wel willen.

maar je hebt wel gelijk, het ergerlijke is enkel dat je niet kan kiezen voor wat je zelf wil, je zit toevallig in dit of dit gebied en er is niks dat je er aan kan doen...iedereen zou zelf moeten kunnen kiezen of ze het digitale aanbod van telenet, In-Di of.... willen, maar ja, telenet zal nooit In-Di of anderen in hun grondgebied toelaten aangezien ze het grooste deel bezitten..
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

@Mate

Telenet praat met Interkabel over integratie Prime in IN.DI

Telenet voert gesprekken met Interkabel, de koepel van zuivere kabelmaatschappijen in Vlaanderen, over de mogelijke integratie van Prime, het betaaltelevisieaanbod van Telenet, in IN.DI. Dat is het digitale tv-product van de zuivere kabelbedrijven.

Het Vlaamse kabellandschap is voor digitale tv grosso modo opgedeeld in twee kampen. Telenet bedient twee derde van Vlaanderen, terwijl de vier kabelmaatschappijen die lid zijn van Interkabel de rest voor hun rekening nemen. De vier, waaronder Interelectra in Limburg en Integan in Antwerpen, heten zuivere kabelbedrijven omdat ze enkel gemeenten als aandeelhouders hebben. Interkabel lanceerde IN.DI eind 2004, maar de promotie voor het product werd stopgezet in afwachting van de lancering van Telenet Digital TV. De plannen om samen te werken voor digitale tv mislukten echter. IN.DI werd eind vorig jaar dan ook opnieuw gelanceerd. Volgens Beyltjens loopt het product zeer goed, maar cijfers wil hij niet kwijt.

Interkabel werkt voor IN.DI aan de uitbreiding van het aantal zenderpakketten. Nu omvat IN.DI naast een basisaanbod één pluspakket waarvoor extra moet worden betaald. 'Een van de nieuwe pakketten zou Prime kunnen zijn. We praten daarover met Telenet. Maar het is niet duidelijk of het tot een akkoord komt en, zo ja, in welke vorm Prime wordt opgenomen in IN.DI. Toch hebben we er nogal wat vertrouwen in dat de gesprekken goed aflopen', zegt Beyltjens. Een akkoord betekent mogelijk extra inkomsten voor het beursgenoteerde Telenet.

Prime is de opvolger van het betaaltelevisieaanbod van Canal+, dat werd overgenomen door Telenet. Interkabel verdeelt nog steeds de analoge variant van Prime, die het betrekt bij Telenet. Maar het beheert de klanten voor het analoge Prime-product niet. Met de digitale variant hopen de vier kabelbedrijven die situatie te veranderen. 'We zouden die klanten willen beheren op onze eigen infrastructuur en tegelijk het aanbod voor de IN.DI-klanten uitbreiden', zegt Beyltjens.

Bron: BB - De Tijd - 7 maart 2006
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Belgacom slaat volgens mij niet aan omdat:
- Je momenteel maar op 1 tv kan kijken! Je kijkt bij Telenet mss ook maar op 1 tv digitaal, maar je behoudt nog steeds je analoge lijn en heel het gezin kan nog gewoon tv kijken.
- Je betaalt bij Telenet enkel maar je abonnement die je al jaren betaalde. Bij Belgacom betaal je echter nog eerst je Skynet ADSL en dan nog extra erop.
- Het zenderaanbod bij BelgacomTV is ook zeker niet compleet (VT4/VijfTV). Hun voetbal is misschien een leuk extraatje, maar voor de gemiddelde gebruiker is dit zeker niet een +-punt.
- De "net gemist" aanbod zou moeten gratis zijn! Dat je voor films moet betalen, snap ik nu wel. (dit is zowel voor Belgacom als Telenet)

Ik snap Belgacom toch niet! Ze maken hun markt toch zelf veel te klein!

Ging Mobistar trouwens ook niet met DigitaleTV komen? Hun LiveBox die ik in bezit heb, is er toch klaar voor!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gast

Witchez schreef:Meer voetbal moet klanten lokken

Belgacom spijst zijn klassiek televisieaanbod met meer voetbal.

De klanten van het Classic+-product kunnen vanaf maandag exclusief naar een wedstrijd uit de eerste en tweede klasse kijken.

Belgacom bezit dit seizoen de voetbalrechten en heeft verschillende abonnementsformules en een pay per view-aanbod. Voetbal vormt het speerpunt van het Belgacom TV-product. Met extra voetbal in de goedkopere abonnementen wil Belgacom meer Belgen verleiden voor zijn tv-aanbod.
(Bron: Metro 30/03/2006)

Neem het aan van een voetbalfan ze mogen ons nog geld geven dan nog willen we hun "product" niet.

Toen Belgacom de rechten kreeg voor de voetbalrechten zorgde dat onder de voetbalfans voor meer treurnis dan blijdschap. Die voetbalrechten zullen ze nooit of nimmer terugverdienen.

Ik sta verstelt bij zoveel domheid in een firma als dat van Belgacom.
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Dat het voetbal nu bij belgacom tv zit of zoals vroeger bij canal+(nu prime) kan mij eigenlijk weinig schelen.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

4ng3l schreef:Dat het voetbal nu bij belgacom tv zit of zoals vroeger bij canal+(nu prime) kan mij eigenlijk weinig schelen.


En het beste voetbal is nog altijd op Canvas "De Champions league"
Het Belgisch voetbal is het kijken niet meer waard.

Belgacow is zowat het meest arrogante bedrijf in Belgie.
Het is ook maar dankzij de monopolie al die jaren dat een bepaald statuut hebben nu.
verplicht TELEFOON + verplicht ADSL = BGC-tv ............ das pure koppelverkoop
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:Belgacow is zowat het meest arrogante bedrijf in Belgie.
Het is ook maar dankzij de monopolie al die jaren dat een bepaald statuut hebben nu.

Idem telenet, ook dankzij overheidsgeld hier binnengedrongen, ongewild(kabel, nie veel keus vroeger), nog monopolie erop en zal niet veranderen...
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

thanks teebee, dat is idd interessant.

wat betreft voetbal zit het beste voetbal bij prime :wink: Premier League, Spanje & CL/uefa (de matchen die niet op canvas te zien zijn)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

toerist schreef:Idem telenet, ook dankzij overheidsgeld hier binnengedrongen, ongewild(kabel, nie veel keus vroeger), nog monopolie erop en zal niet veranderen...


Misschien eens eerst je huiswerk doen voor je dergelijke domme dingen schrijft ? (TN heeft niets met overheidsgeld te zien).
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
toerist schreef:Idem telenet, ook dankzij overheidsgeld hier binnengedrongen, ongewild(kabel, nie veel keus vroeger), nog monopolie erop en zal niet veranderen...


Misschien eens eerst je huiswerk doen voor je dergelijke domme dingen schrijft ? (TN heeft niets met overheidsgeld te zien).


TN heeft veel met overheidsgeld te zien.Maar inderdaad om precies te zijn is het met Vlaams geld, en niet federaal, maar blijft uit onze zakken.
recente brief naar vlaamse minister :
Wat Telenet betreft, is de overheid een belangrijke aandeelhouder in bepaalde vormen. Dat geldt ook voor Belgacom.
In dat bedrijf heeft de overheid nog steeds een meerderheid van 0,5 percent. Is het verstandig dat de Vlaamse overheidsaandeelhouder in de clinch blijft gaan met de federale aandeelhouder?(zie HIER)

Test aankoop :
In Vlaanderen besloot de toenmalige Vlaamse overheid Telenet te lanceren, gedeeltelijk gefinancierd met overheidsgeld.(zie HIER)

Vlaams parlement :
De gemeenten bezitten 35 percent
van Telenet. Er zit dus overheidsgeld in Telenet. De Vlaamse overheid geeft geld aan de
VRT. We zitten dus in een toestand waarbij Telenet en de VRT mekaar beconcurreren, en
ze doen dat allebei met Vlaams geld.( zie HIER)

was maar effe rap gegoogeld maar is huiswerk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

toerist schreef:Wat Telenet betreft, is de overheid een belangrijke aandeelhouder in bepaalde vormen.


Nog 4% via de GIMV (welke er niet zal inblijven en TN dus wel zal betalen op termijn)... en 16% via de intercommunales die ervoor kiezen aandeelhouder te blijven. Deze laatste hebben trouwens hun infrastructuur verkocht aan TN (voor veel geld dankzij de .com hype)... misschien moet je dus een eerst afvragen waar die centjes (welke inderdaad onze centjes waren) naartoe zijn.

Ik ga niet ontkennen dat er geld in TN is gestoken... maar da's dan eerder als financiering dan als cadeautje (wat in BGC is gestoken zul je in tegenstelling tot TN niet snel meer terug zien). TN heeft ondertussen al dik mogen betalen hiervoor.

Enige nuances zijn dus wel op z'n plaats.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Ik ga niet ontkennen dat er geld in TN is gestoken... maar da's dan eerder als financiering dan als cadeautje (wat in BGC is gestoken zul je in tegenstelling tot TN niet snel meer terug zien). TN heeft ondertussen al dik mogen betalen hiervoor.

Enige nuances zijn dus wel op z'n plaats.


Voorlopig zien we van het geld dat in TN is gestoken ook niet veel meer terug maar BGC maakt veel winst en dit wordt gedeeltelijk in dividenden uitgekeerd aan de aandeelhouders (waaronder nog veel te veel overheid maar bon).

Feit is dat beiden op hun domein een monopolie blijven houden dankzij de overheid. Telenet heerst alleen op de kabel en BGC heeft geen goed unbundled aanbod waardoor iedereen beter af is via BGC te passeren.

Feit blijft dus dat owv Vlaams & Federaal overheidsgeld de telecom markt in BE absoluut niet concurrentieel is en TN & BGC - door voorzichtig naar mekaar te staren - dus ook geen grote prijzenslag / limietenslag / snelheidsslag moeten beginnen. De "luisjes in hun pels" (Scarlet, Tele2, EDPNet) hebben % gezien te weinig marktaandeel om ook maar 1 van de 2 groten te doen bougeren.

Voeg daar nog de juristenbond van het BIPT aan toe die eigenlijk niks kennen van Telecom en je ziet waarom wij teveel blijven betalen.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Volgens mij slaat digitale TV niet echt aan wegens:

1. Te beperkend voor de extra aankoopprijs (bvb beperking tot 1 tv toestel, beperking in opnamemogelijkheden op DVD of video recorder...)
2. Onoverzichtelijke betaalstructuur voor het aanbod (wat betaal je extra en wat niet en hoeveel betaal je die extra's?)
3. Vaak niet alle "klassieke" zenders beschikbaar (bvb VT4)
4. Onzekerheid over de toekomstige (voetbal)contracten/versnippering van het aanbod. Wie zal wat aanbieden binnen een paar jaar ?
5. Te ingewikkeld voor de (niet technische) medemens
6. Meestal interventie thuis nodig en mensen nemen nu eenmaal niet graag verlof voor zoiets. Een zéér eenvoudige plug en play doe het zelf kit zou het volgens mij beter doen: kopen in de winkel, inpluggen, bellen voor activatie en even later kijken.

Soms vergeet men dat men een "ontspanningsproduct" op de markt brengt en dat moet vooral zéér simpel en duidelijk zijn en moet ook een meerwaardegevoel geven aan de klant. Als die eerst een half uur moet zoeken is het plezier eraf.
Ook verkoopt in Belgie een flat-fee formule denk ik beter dan een pay per view. De gemiddelde Belg houdt volgens mij niet van (onaangename) verrassingen in de facturen maar betaalt liever een vast bedrag per maand voor een dienst.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

mm2 schreef:Volgens mij slaat digitale TV niet echt aan wegens:
...

Ze willen het wel omdat ze allemaal overspoelt worden door de reclames maar het enigste wat daarvan blijft hangen zijn woorden als beter, sneller, goed, ... Waar de doorsnee consument naar kijkt is in hoofdzaak de prijs. Wat mensen horen is je moet dit aanschaffen, dat aanschaffen, dat is een extra optie en kost x euro, ... en de doorsnee consument vindt meteen dat het te duur klinkt. Die rekent het zelfs niet uit maar heeft een aantal bedragen gehoord en vindt dat al genoeg. Waar de consument ook wantrouwig voor geworden is is het smijten met gratis in de reclames. Daarbij is DTV ook nog meer iets voor technische mensen en cafebazen die voetbal willen tonen, om als eersten overhaald te worden. Het is voorlopig te duur en te moeilijk. Vanaf de consument het gevoel van te duur kwijt is trekken ze zich van te moeilijk niks meer aan.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Inderdaad, 10€ per maand voor de zenders is dikke larie. Eerder 50€ als je telefoon + ADSL + B-TV wil. Als je dan nog een paar keer per maand een film huurt on demand, wat series later bekijkt on demand, voetbal abo, etc. ben je al makkelijk 100€ in totaal kwijt !

Ipv. een all-in pakket te bieden die niet belachelijk duur is, waar je automatisch voor de diensten betaalt. Met ADSL doen ze dat toch ook. Hoeveel mensen gebruiken werkelijk alle mailboxen, webspace, usenet en andere opties van hun ADSL ? Overboeking kunnen ze toch als de beste...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
gewoon

ik zal analoog kijken totdat alles digitaal is, dan stamp ik diene tv-bak buiten.

Ik betaal gene frank, sorry euro voor de zever dat ze op ons loslaten.
Gast

gewoon schreef:ik zal analoog kijken totdat alles digitaal is, dan stamp ik diene tv-bak buiten.

Ik betaal gene frank, sorry euro voor de zever dat ze op ons loslaten.


Jouw post heeft een grote meerwaarde aan dit dit topic :wink:

chris
linux-freak

Hoi

Weet iemand hoe dat zit met die software-versies van de moodbox 300 bij Belgacom?
Wat de wijzigingen zijn enzo, en of dat ergens op te vinden is? (Belgacom heeft al sinds ik het spul gebruik bij "status' zijn dat ze "momenteel" met een upgrade bezig zijn die o.a. zenderwisselingen gaat inhouden (en nog wat anders). (ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit in februari reeds gebeurde)

Sinds kort merk ik hier dat regelmatig wanneer ik dat spul aanzet het niet de gebruikelijke 5 à tien minuten duurt voor die opgestart is, maar meer dan 30 minuten.
Als ik dan de info opvraag zie ik ofwel versie 3.7.0-178, en enkele keren erna terug 3.7.0-165 en vice versa.

Iemand meer info hierover?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Wat de wijzigingen zijn enzo, en of dat ergens op te vinden is?

Je kan deze speedtest van viking1 eens bezien.
Dat is toch een teken dat Belgacom er mee bezig is denk ik !

14445 kbit/s down and 377 kbit/s up
Afbeelding
linux-freak

hoi

ik bedoelde meer info over de software-versies op de tv-box.
en als daar iemand meer info over heeft, ook hoe ik daar bv. via telnet aan kan geraken (poort 80 geen antwoord, ernaar pingen lukt wel), dus ik zoek naar een manier om gewoon meer teweten te komen wat er veranderd tussen versie ...165 en ....178, en eventueel hoe ik zelf met dit bakske kan knoeien (om bv. die video-recorder zelf aan de praat te krijgen, gratis welteverstaan)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

gewoon even de nieuwe handleiding lezen.
software versie 4 is volgens mij nu toch overal in dienst.

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... igh_nl.pdf
linux-freak

Ik zoek INSIDE informatie van mensen die met die box al hebben liggen knoeien, zoals ik reeds geprobeerd heb.
Hoe ik tv kan kijken en de afstandsbediening moet gebruiken, en hoe het spul aan te sluiten weet ik ook wel hoor!
Gelieve eerst te lezen alvorens te reageren. (zoals ik in mijn eerste post zei: bij belgacom behandelen ze mij als een idioot, wat jij net gedaan hebt komt op hetzelfde neer)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

der liggen wel een aantal boxen bij belgacom van mensen die ermee hebben liggen knoeien. Die werkten dus niet meer :)
linux-freak

ok, gij werkt dus bij belgacom.
schijnt wel dat linux onder de GPL valt, en dat ik dus recht heb op de bron-code van die box.
Vertel me dan liever waar ik die kan krijgen.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

aldus volgend artikel:

http://linuxdevices.com/articles/AT9483972214.html

"We will be posting any significant changes done to any GPL source code as soon as they are ready to be released," he added. "Giving back to the community is very important; we will also release parts of our own source under GPL or similar licenses."
Imanspons

Beste,
Ik ken mensen die bij Belgacom werken, ik wil hier ook geen propaganda gaan voeren voor Belgacom of Telenet. Maar Belgacom TV werkt momenteel evengoed als Telenet digitale tv. De reden waarom Belgacom in bepaalde gebieden nog niet zo goed werkt, is omdat deze gebieden nog niet volledig compatibel zijn qua digitale snelheid of hoe moetek da nu uitleggen. Verder heeft belgacom tv idd wat startproblemen, maar vergeet niet dat dit project nog in de startblokken staat en ook telenet deze problemen ondervind. Indien u nog een jaar wacht met het nemen van digitale tv zullen deze problemen zo goed als opgelost zijn.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

jah, leg toch maar eens uit wat incompatibel met digitale snelheid wilt zeggen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Imanspons schreef:De reden waarom Belgacom in bepaalde gebieden nog niet zo goed werkt, is omdat deze gebieden nog niet volledig compatibel zijn qua digitale snelheid of hoe moetek da nu uitleggen.

Voor zover ik weet, mindert Belgacom toch nog steeds de internetsnelheid op plaatsen waar ze ADSL2+ gebruiken, omdat ze de mogelijkheden van ADSL2+ niet volledig benutten, dus 't ligt aan de technische kundigheid van Belgacom en niet aan het netwerk (of toch niet overal).
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb eens BGC Digitale TV gezien in zo'n BGC-center. Amaai, imo was analoog bij ons nog beter van kwaliteit... :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”