SInds vanmorgen heb ik terug een telefoonaansluiting bij Belgacom.
Technieker is langsgeweest en alles werkt perfect. (was wel zelf niet thuis).
Tot mijn verbazing echter werkt mijn internet nog ...
Dus de tele2box blijft doorwerken.
Heeft die technieker nu iets over het hoofd gezien of een connectie niet goed gemaakt of heb ik gewoonweg geluk ?
Voor alle duidelijkheid : in de garage staat een doosje van Belgacom. Van daar uit vertrekt er een kabel naar mijn telefoonstoestel beneden, en eentje naar boven waar de modem staat.
ALL IN samen met Belgacom ???
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
dietervanb schreef:SInds vanmorgen heb ik terug een telefoonaansluiting bij Belgacom.
Technieker is langsgeweest en alles werkt perfect. (was wel zelf niet thuis).
Tot mijn verbazing echter werkt mijn internet nog ...
Dus de tele2box blijft doorwerken.
Heeft die technieker nu iets over het hoofd gezien of een connectie niet goed gemaakt of heb ik gewoonweg geluk ?
Voor alle duidelijkheid : in de garage staat een doosje van Belgacom. Van daar uit vertrekt er een kabel naar mijn telefoonstoestel beneden, en eentje naar boven waar de modem staat.
Nee, da's niet echt verwonderlijk. Ik bedoel, mijn All-in profiel werd indertijd ook geactiveerd op basis van een BGC verbinding. Zolang jouw abo-profile niet geschrapt is bij Tele2, zal deze natuurlijk op basis van je login-gegevens blijven connecten.
Maar uit nieuwsgierigheid : normaal hoorde die technicus bij jouw niks te veranderen ??
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb ook nog een vrouw
Ben nu thuis en effe gaan kijken. Volgens mij heb ik nu TELE2 all in + belgacom.
Dat verdeelkastje is eigenlijk voorzien voor 2 lijnen. Dat wordt tegenwoordig standaard zo geplaatst.
Dus beneden (telefoon) heb ik nu Belgacom, boven heb ik nu via de modem nog TELE2.
Ik denk dat ik in het verdeelkastje de kabel die naar boven gaat zal moeten aansluiten op de Belgacomlijn om over te schakelen naar Dommel.
Die technicus heeft dus in dat verdeelkastje de 2e lijn gebruikt voor BGC.
Ben nu thuis en effe gaan kijken. Volgens mij heb ik nu TELE2 all in + belgacom.
Dat verdeelkastje is eigenlijk voorzien voor 2 lijnen. Dat wordt tegenwoordig standaard zo geplaatst.
Dus beneden (telefoon) heb ik nu Belgacom, boven heb ik nu via de modem nog TELE2.
Ik denk dat ik in het verdeelkastje de kabel die naar boven gaat zal moeten aansluiten op de Belgacomlijn om over te schakelen naar Dommel.
Die technicus heeft dus in dat verdeelkastje de 2e lijn gebruikt voor BGC.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Raar. Ik snap de logica niet. Tenzij ze misschien geen aansluiting konden voorzien op het orginele paar omdat Tele2 de vrijgave nog niet gedaan heeft ??
Zeg nu niet dat dat met nummerbehoud was, want dan snap ik er helemaal niks meer van. (Kaween krabt zich achter zijn oor).
Zeg nu niet dat dat met nummerbehoud was, want dan snap ik er helemaal niks meer van. (Kaween krabt zich achter zijn oor).
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen hoor Kaween, het is niet met nummerbehoud.
Heb nu een nieuw (geheim) nummer. Dus geen gezeur meer over ontkalkingsapparaten, abonnementen ....
Alleen wie het moet weten zal het weten.
Heb het net uitgetest. Op dit moment heb ik dus 2 nummers. Mijn TELE2 nummer en mijn nieuw bgc nummer. BCG technieker heeft dus enkel de telefoon aangesloten, en de kabel die naar de modem gaat laten zitten.
Tele2 schreef echter aan de ombudsdienst : De heer V. wenste de oplossing hiervan niet af te wachten en heeft het contract op 8 maart 2006 opgezegd. Als uitzonderlijke commerciële geste heeft TELE2 besloten geen annulatiekosten in rekening te brengen.
Dus als ik het goed begrijp ben ik vanaf 6 maart van hen af en zit ik nu nog gratis te surfen
Heb nu een nieuw (geheim) nummer. Dus geen gezeur meer over ontkalkingsapparaten, abonnementen ....
Alleen wie het moet weten zal het weten.
Heb het net uitgetest. Op dit moment heb ik dus 2 nummers. Mijn TELE2 nummer en mijn nieuw bgc nummer. BCG technieker heeft dus enkel de telefoon aangesloten, en de kabel die naar de modem gaat laten zitten.
Tele2 schreef echter aan de ombudsdienst : De heer V. wenste de oplossing hiervan niet af te wachten en heeft het contract op 8 maart 2006 opgezegd. Als uitzonderlijke commerciële geste heeft TELE2 besloten geen annulatiekosten in rekening te brengen.
Dus als ik het goed begrijp ben ik vanaf 6 maart van hen af en zit ik nu nog gratis te surfen
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Splitter?dietervanb schreef:Dat verdeelkastje is eigenlijk voorzien voor 2 lijnen. Dat wordt tegenwoordig standaard zo geplaatst.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, zo kan je het ook noemen. Is geen ADSL splitter.
Dat werd zo gezet toen we 10 jaar geleden een lijn aangevraagd hebben.
Dat werd zo gezet toen we 10 jaar geleden een lijn aangevraagd hebben.
Laatst gewijzigd door dietervanb 23 maa 2006, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
Op 29 maart zou ik ook terug mijn BGC lijn moeten hebben. Ik heb wel nummeroverdracht gevraagd, want dan moet er geen technieker langskomen (en ben ik dus niet verplicht de hele dag thuis te wachten ).
Benieuwd wat er met mijn Tele2-adsl gaat gebeuren in afwachting van EDP. Ik heb geen nieuwe factuur meer gekregen sinds mijn opzeg in februari. To be continued...
Benieuwd wat er met mijn Tele2-adsl gaat gebeuren in afwachting van EDP. Ik heb geen nieuwe factuur meer gekregen sinds mijn opzeg in februari. To be continued...
Vandaag heb ik terug vaste lijn met Belgacom (Discovery). Toch werkt ADSL van Tele2 nog. Bellen gaat ook nog prima
Ik heb hier gretig gebruik van gemaakt om eens wat te testen. De 716G werkt prima.
Uitgaand: als ik bel, gaat het signaal duidelijk via Voip. Haal ik die voipsettings effe weg, dan schakelt de 716G door n,aar de PSTN lijn.
Inkomende gesprekken gaan altijd via PSTN: als ik de 716 uit zet, belt het niet. Zet ik de telefoon direct aan PSTN, belt het wel.
Een vraagje voor de experts: als mijn adsl plat ligt schakelt de modem automatisch door naar PSTN. Is er een optie (via telnetsessie ofzo) om de PSTN poort van de 716 te blokkeren als ik geen Adsl connectie heb, zodoende dat ik niet kan bellen op zo een moment??? Ge moet weten dat bellen via Discoverijlijn heel duur is
Ik heb hier gretig gebruik van gemaakt om eens wat te testen. De 716G werkt prima.
Uitgaand: als ik bel, gaat het signaal duidelijk via Voip. Haal ik die voipsettings effe weg, dan schakelt de 716G door n,aar de PSTN lijn.
Inkomende gesprekken gaan altijd via PSTN: als ik de 716 uit zet, belt het niet. Zet ik de telefoon direct aan PSTN, belt het wel.
Een vraagje voor de experts: als mijn adsl plat ligt schakelt de modem automatisch door naar PSTN. Is er een optie (via telnetsessie ofzo) om de PSTN poort van de 716 te blokkeren als ik geen Adsl connectie heb, zodoende dat ik niet kan bellen op zo een moment??? Ge moet weten dat bellen via Discoverijlijn heel duur is