Giganews
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waar kan ik informatie vinden over de newsserver van EDPnet (Giganews dus), en welke login informatie moet ik daar precies voor gebruiken ?
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
ruben schreef:en klaag ook ff net zoals mij & Phuncz mee over de snelheid van tussen de 10-50kb/s ... heb de indruk dat m'n daar niet direct een oplossing voor zoekt
Voilà, ook net ticketje gelogd. Wou dat al eerder doen, maar het kwam er maar niet van... bij deze dus
Heb ook vermeld in het ticket dat er nog mensen op UB er last van hadden, one never knows, niewaar. Fingers crossed!
- MacE501
- Pro Member
Radix schreef:welke programma's gebruiken jullie voor de nieuwsservers... welke zijn de beste?
Ik gebruik Xnews voor tekst, NewsPro en SABnzbd voor data. Welk "de beste" is ga je zelf moeten ondervinden door er enkele uit te testen.
- MacE501
- Pro Member
zirou schreef:Hoeveel connecties krijg je dan bij EDPnet? en de snelheid?
3 draadjes, speed gecapt op +/- 50 KB/s. max. maandvolume 10 GB.
Edit: hoeveel hebben er ondertussen al "mijn" logo overgenomen ?
Bedankt voor de info! Zal wa tools uitproberen die hierboven vermeld zijn. Zijn er ook nog andere newsserver die niet gecapped zijn en ook nog gratis ?
Edit: MacE501, ik heb ook effe je logo overgenomen
Edit: MacE501, ik heb ook effe je logo overgenomen
Laatst gewijzigd door Radix 30 maa 2006, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
MacE501 schreef:3 draadjes, speed gecapt op +/- 50 KB/s. max. maandvolume 10 GB.
Kan je die ook gebruiken vanaf een andere provider... en heb je dan ook die cap ?
- MacE501
- Pro Member
r2504 schreef:MacE501 schreef:3 draadjes, speed gecapt op +/- 50 KB/s. max. maandvolume 10 GB.
Kan je die ook gebruiken vanaf een andere provider... en heb je dan ook die cap ?
Denk het niet, ben er wel niet 100% zeker van. Is zoals bij Telenet, ik kom nl. vandaar. Mijn account is daar nu wel gedisabled, omdat ik er al weg ben, maar via EDPnet kon ik enkele weken terug niet downloaden vanop de TN newsbin... Wsch doen ze een IP check op het moment dat je je aanmeldt.
-
- Deel van't meubilair
MacE501 schreef:via EDPnet kon ik enkele weken terug niet downloaden vanop de TN newsbin... Wsch doen ze een IP check op het moment dat je je aanmeldt.
Bij EDPnet is de situatie anders aangezien zijn Giganews gebruiken... enfin, zal eens proberen één van de dagen.
- MacE501
- Pro Member
ruben schreef:en klaag ook ff net zoals mij & Phuncz mee over de snelheid van tussen de 10-50kb/s ... heb de indruk dat m'n daar niet direct een oplossing voor zoekt
Antwoord EDPnet: "De traagheid van de newsserver is inderdaad een gekend probleem waarmee onze technici bezig zijn. In de loop van de eerste helft van 2006 ligt er een gevoelige snelheidsverhoging in het verschiet. De snelheidsbegrenzing is er trouwens louter uit kosten-batenoverwegingen. Het abonnement dat EDPnet afneemt bij Giganews is namelijk naar verhouding peperduur. Vandaar ook dat we inderdaad al een tijdje op zoek zijn naar een valabel alternatief. Alle Astrawebs, Easynews'en, Eweka's, Titannews'en en andere XSNews'en zijn intussen al de revue gepasseerd. De beslissing valt binnenkort."
MacE501 schreef:ruben schreef:en klaag ook ff net zoals mij & Phuncz mee over de snelheid van tussen de 10-50kb/s ... heb de indruk dat m'n daar niet direct een oplossing voor zoekt
Antwoord EDPnet: "De traagheid van de newsserver is inderdaad een gekend probleem waarmee onze technici bezig zijn. In de loop van de eerste helft van 2006 ligt er een gevoelige snelheidsverhoging in het verschiet. De snelheidsbegrenzing is er trouwens louter uit kosten-batenoverwegingen. Het abonnement dat EDPnet afneemt bij Giganews is namelijk naar verhouding peperduur. Vandaar ook dat we inderdaad al een tijdje op zoek zijn naar een valabel alternatief. Alle Astrawebs, Easynews'en, Eweka's, Titannews'en en andere XSNews'en zijn intussen al de revue gepasseerd. De beslissing valt binnenkort."
had een maand ofzo terug al nét hetzelfde antwoord gehad vrees dan ook dat er op korte termijn niet echt wat aan gedaan zal worden...
-
- Deel van't meubilair
r2504 schreef:MacE501 schreef:via EDPnet kon ik enkele weken terug niet downloaden vanop de TN newsbin... Wsch doen ze een IP check op het moment dat je je aanmeldt.
Bij EDPnet is de situatie anders aangezien zijn Giganews gebruiken... enfin, zal eens proberen één van de dagen.
Lukt dus niet vanaf TN...
Response: 502 Failed connection to netblock restricted feed 'edpnet.net'
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
_rEuTeL_ schreef:EDPnet schreef:4MacE501 schreef:3 draadjes
neen, toch niet
3 is het maximum per gebruiker (ik krijg een error op de 4e connectie)
Hier draait hij op 4 draadjes , enkel de snelheid s****.
Het schommeld tussen 20 KB/s en 30 KB/s.