Remote Desktop via Scarlet one box + USR router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
martijnsan
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maa 2006, 20:54

Hey,

Ik probeer mijn 'serverke' via remote desktop van winXp te benaderen vannop internet. Ik heb een ADSL verbinding via Scarlet.
Situatie:
Internet --> Scarlet box --> USR8054 Router --> Wireless --> serverke

Internet komt toe op mijn Scarlet one box, hier heb ik een setting ZIPB enabled die ervoor zorgt dat mijn extern IP gebridged wordt naar mijn US Robotic (USR8054) Router (deze draait ook DHCP). Op mijn router (draait ook dhcp) heb ik verschillende 'virtuele servers' (port forwarding) aanstaan die de poorten 3389,21,80,... forwarden naar het IP van mijn serverke. DIT WERKT...
..
..TOT
..
blijkbaar reset de scarlet box zich? De Router krijgt na verloop van tijd (1dag) terug een intern IP toegewezen door de scarlet box. En zo vervalt de mogelijkheid om aan de server te kunnen vannop het internet.

Weet iemand raad?

Bedankt! :!:
gouranga
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2006, 21:10

Na 36 uur krijg je een nieuwe ip lease.
Quasi standaard op elke ADSL-lijn in België.

Je kant dit opvangen door een programma te runnen dat je nieuwe ip dan update bij een service zoals dyndns.org of no-ip.com of opendns.be.

http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/
martijnsan
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maa 2006, 20:54

Hey,

Dat doe ik, ik draai een service van no-ip op mijn pc, en deze update als er een nieuw IP komt...
...maar dat helpt blijkbaar niet.
Want het 'bridgen' werd gestopt, zonder dat er een nieuw IP werd uitgegeven door scarlet.
maar met of zonder dat no-ip tooltje zou mijn router toch gewoon het nieuwe IP moeten krijgen?
:| martijn
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gouranga schreef:Je kant dit opvangen door een programma te runnen dat je nieuwe ip dan update bij een service zoals dyndns.org of no-ip.com of opendns.be.


Dat lost zijn probleem niet op... het niet bridgen is het probleem.
gouranga
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2006, 21:10

Idd, ik had blijkbaar de eerste vraag niet deftig gelezen.
Bridgen is idd het probleem.

Ik ken de scarlet box niet, dus ik kan je ook geen kant en klare oplossing voorschotelen.

Scarlet box --> bridge --> USRobtics router

Kan je deze ip's niet statisch maken?
Dus scarlet box & router USRobotics krijgen een statisch ip.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”