2 lijnen voor de prijs van 1

Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Je kan in de tele2-box de 2 Phone poorten activeren. Dan heb je 2 lijnen ipv 1.

Ga in je speedtouch naar home->toolbox->telephony->configure. Seleceteer daar "Port: All" ipv "Phone 1".
Je kan onafhankelijk van elkaar de twee poorten gebruiken: 2 maal bellen, 2 maal opgebeld worden, bellen en opgebeld worden...

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Werkt de voicemail nog als de 2 lijnen bezet zijn? Rekent Tele2 de 2 gesprekken aan? etc...

Bedankt!
Robbie S
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2006, 13:52

Ahja? Hoe en wanneer gaat de de telefoon aangesloten op de 2de uitgang dan overgaan? Wanneer men S.O.S. Piet vormt ofzo?
Het is best mogelijk dat men een soort conference kan houden maar dat zal dan ook alles zijn. Per "Phone"-uitgang, 1 telefoonnummer. 2 uitgangen, 2 nummers. Lijkt mij logisch nee? :wink:
En voor de communicatiekosten moet ge het ook al niet doen, want die zijn er niet, voor de nationale gesprekken tenminste.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Hoe en wanneer gaat de de telefoon aangesloten op de 2de uitgang dan overgaan?

De 2 telefoons op de 2 poorten bellen. Ben je in gesprek op 1 telefoon, en er belt iemand je op, dan gaat de telefoon op de vrije poort bellen. Give it a try: het werkt!
Per "Phone"-uitgang, 1 telefoonnummer. 2 uitgangen, 2 nummers. Lijkt mij logisch nee?

Het is blijkbaar niet zo logisch. Waarom heb je dan de optie om voor 1 nummer de beide poorten te activeren?
Het is best mogelijk dat men een soort conference kan houden

Neen. de 2 poorten werken onafhankelijk van elkaar, maar met hetzelfde nummer. Je kan sptijtig genoeg ook niet van de ene poort naar de andere bellen (intern). Dat zou wel gaan met de firmware 5.4 maar ik vind nergens hoe. In 5.4 kan je verkorte nummers aan de poorten toekennen. in 5.3 (huidige firmware) niet.
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Het zou pas interessant zijn als je op de 2de lijn skype of voipbuster of iets dergelijks zou kunnen activeren !!
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

skype of voipbuster of iets dergelijks zou kunnen activeren

Da's inderdaad spijtig genoeg niet mogelijk: er is maar 1 SIP registrar mogelijk...
Gebruikersavatar
LeeW
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2005, 10:40
Locatie: Wuustwezel

Het is een leuke optie voor iemand die kinderen (in mijn geval drie) in huis heeft en die gedurig de telefoon inpalmen vanaf 17 uur (Free Time :lol: ). Op deze manier kan je toch nog zelf bellen en gebeld worden, zonder steeds de kids van de telefoon te moeten jagen :wink:
Ik heb ook al geprobeerd om van het ene naar het andere toestel te bellen en dit gaat door gewoon je eigen nummer te draaien. Of dit ook aangerekend wordt is nog afwachten op mijn volgende factuur. :roll: [/quote]
Stilte is het enige dat niet verkeerd kan worden geciteerd ...
psycho
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2006, 11:52

volgens mij is phone 2 meer voor fax e.d.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Is oorspronkelijk bedoeld voor 2de telefoonnummer.


Mvg
Tele2Tech
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Is oorspronkelijk bedoeld voor 2de telefoonnummer.

Maar kan ook gebruikt worden als 2e lijn :-) voor dezelfde prijs :???:
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Dit is nice, ik had er ook niet aan gedacht dat dit zou werken!

wel grappig: ik belde naar mijn eigen om te testen en het geluid schokte zelfs nog
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

FST schreef:wel grappig: ik belde naar mijn eigen om te testen en het geluid schokte zelfs nog


Dat is vrij logisch, je belt namelijk naar de voip server, die zegt 'ah dat is een nummer bij mij' en schakelt het nummer door naar jou.
Met als resultaat dat je 2x de telefoonupload hebt en hoogst waarschijnlijk je upload hierdoor toegetrokken wordt.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

inderdaad.

nu weet ik nog altijd niet: ligt dat nu aan de modem of aan tele2 z'n infrastructuur? het is maw nog alijd niet opgelost...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

janneman schreef:Het zou pas interessant zijn als je op de 2de lijn skype of voipbuster of iets dergelijks zou kunnen activeren !!


Heb je ineens de reden waarom ik skype maar niets vind.
Als ze nu een open standaard gebruikten zou dat zeeeer makkelijk gaan...
Maarja, techniek wint het blijkbaar niet (wat technisch gezien is skype niet zo mooi dan dan bijvb SIP )
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

prodata schreef:
janneman schreef:Het zou pas interessant zijn als je op de 2de lijn skype of voipbuster of iets dergelijks zou kunnen activeren !!


Heb je ineens de reden waarom ik skype maar niets vind.
Als ze nu een open standaard gebruikten zou dat zeeeer makkelijk gaan...
Maarja, techniek wint het blijkbaar niet (wat technisch gezien is skype niet zo mooi dan dan bijvb SIP )


Er bestaat sinds kort een groot broertje van de 716, namelijk de 780. Als ik de techsheet snel bekijk zou dat met dat toestel wel mogelijk moeten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”