router voor adsl over isdn

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
joki
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 maa 2004, 11:38

een vriend van me heeft gevraagd of ik bij hem een draadloos netwerk kan komen installeren, met gedeeld internet.
hij heeft echter een adsl verbinding over isdn.
Zijn huidige modem is een alcatel speedtouch usb (speciaal voor een isdn lijn veronderstel ik dan?) het modempje ziet er volledig hetzelfde uit als deze voor een gewone PSTN lijn, alsook de aansluiting. Maar deze modem zal wel speciaal voor isdn zijn dan veronderstel ik?

Ik heb nog nooit met adsl op een isdn lijn gewerkt.
Als ik een router koop, moet dat dan een speciale router zijn voor een isdn lijn?
want ik vind nergens een router met ingebouwde adsl modem waarbij 'ISDN' vermeld staat. Ik kan natuurlijk wel een aparte ethernet modem + router kopen, maar waar zou ik dan zo'n ethernet modem kunnen kopen voor ISDN + ADSL, want ook dat vind ik niet.

heeft iemand van jullie hier mss ervaring mee?

alvast bedankt
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Je moet een modem zoeken die "annex B" compatibel is. Je hebt er bvb die dit alle 2 ondersteunen.
deze bvb
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

http://www.smc.com

Bij SMC kan je er vinden die Annex B zijn ook.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
(potverd)ikke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 maa 2006, 21:14

joki schreef:een vriend van me heeft gevraagd of ik bij hem een Als ik een router koop, moet dat dan een speciale router zijn voor een isdn lijn?

Ik kan natuurlijk wel een aparte ethernet modem + router kopen, maar waar zou ik dan zo'n ethernet modem kunnen kopen voor ISDN + ADSL, want ook dat vind ik niet.

alvast bedankt


't is de modem die ISDN (annex B) compatible moet zijn.

Over de FRITZ!Box Fon WLAN 7050 is de pers momenteel vol lof, vooral interessant als je ook VOIP wil hebben.

http://www.avm.de/en/index.php3

Ikke
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”