werkt EWEKA nog bij jullie?
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Damn,HANs schreef:Ik heb eweka als newsserver en tot dit weekend had ik geen enkel probleem. Nu kan ik niet meer connecten.
Als mijn broer mijn account gebruikt via dommel werkt het wel.
Andere newsservers werken wel.
Da's wreed slecht nieuws.... dat ik niet de enige ben
Vanmorgen deed ie het nog, nu de hele avond al niet meer.
Ik hoop niet dat we 't zelfde als de Telenetters gaan meemaken
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!Martco schreef:Ik heb het ook zitten.
Eweka down van vanmorgen 11:00.
Gr,Martco.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
- Locatie: Hamme
- Bedankt: 1 keer
Ik zit nie bij telesmurf,maar bij versatel always more.Ken schreef:Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!Martco schreef:Ik heb het ook zitten.
Eweka down van vanmorgen 11:00.
Gr,Martco.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
En dat is toevallig opgekocht door... tele2Martco schreef:Ik zit nie bij telesmurf,maar bij versatel always more.Ken schreef:Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!Martco schreef:Ik heb het ook zitten.
Eweka down van vanmorgen 11:00.
Gr,Martco.
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
- Locatie: Hamme
- Bedankt: 1 keer
Sorry,dacht dat je telenet bedoelde.Avenger 2.0 schreef:En dat is toevallig opgekocht door... tele2Martco schreef:Ik zit nie bij telesmurf,maar bij versatel always more.Ken schreef:Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!Martco schreef:Ik heb het ook zitten.
Eweka down van vanmorgen 11:00.
Gr,Martco.
Het is te hopen dat heteen storing is.
mss een tracert doen naar eweka toe en die hier posten dat kan wat meer ophelderen.
vb
>tracert newsreader.eweka.nl
Tracing route to newsreader.eweka.nl [81.171.88.253]
over a maximum of 30 hops:
etc
(onder linux traceroute)
vb
>tracert newsreader.eweka.nl
Tracing route to newsreader.eweka.nl [81.171.88.253]
over a maximum of 30 hops:
etc
(onder linux traceroute)
Bezig met het traceren van de route naar newsreader3.eweka.nl [81.171.88.251]
via maximaal 30 hops:
1 121 ms 199 ms 100 ms dsldevice.lan [192.168.1.254]
2 13 ms 11 ms 12 ms 62.58.125.110
3 12 ms 12 ms 12 ms ge-0-0-1.br01bru.versatel.net [62.58.254.57]
4 12 ms 12 ms 13 ms bsl4-core-1.gigabiteth0-2.swip.net [130.244.218.
77]
5 bru1-core.pos2-0.swip.net [130.244.218.53] rapporten: De doelhost is niet
bereikbaar.
De trace is voltooid.
via maximaal 30 hops:
1 121 ms 199 ms 100 ms dsldevice.lan [192.168.1.254]
2 13 ms 11 ms 12 ms 62.58.125.110
3 12 ms 12 ms 12 ms ge-0-0-1.br01bru.versatel.net [62.58.254.57]
4 12 ms 12 ms 13 ms bsl4-core-1.gigabiteth0-2.swip.net [130.244.218.
77]
5 bru1-core.pos2-0.swip.net [130.244.218.53] rapporten: De doelhost is niet
bereikbaar.
De trace is voltooid.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2005, 11:19
Ik krijg ook sinds maandag 11:00 geen connectie meer naar de eweka servers.
Als het geval is dat Versatel/Tele2 Eweka blokkeerd dan kunnen ze mooi het geld betalen dat ik heb betaald aan Eweka.
Als het geval is dat Versatel/Tele2 Eweka blokkeerd dan kunnen ze mooi het geld betalen dat ik heb betaald aan Eweka.
Q: Kan ik Eweka Usenet ook gebruiken in het buitenland?
A: Dit verschilt sterk per provider. Op dit moment kan er vanuit België met Telenet sowieso geen verbinding worden gemaakt, evenals met 1und1 uit Duitsland. Voordat je dus een abbonement neemt op Eweka Usenet is het dus raadzaam een tracert te doen naar een newsreader. Dit doe je zo:
Start --> Uitvoeren --> 'cmd' intikken en dan enter --> 'tracert newsreader3.eweka.nl' intypen. Zodra er staat, host niet bereikbaar, of de newsreader geeft geen antwoord, dan mag je er vanuit gaan dat je via jou provider geen toegang zult hebben tot de newsservice van Eweka.
A: Dit verschilt sterk per provider. Op dit moment kan er vanuit België met Telenet sowieso geen verbinding worden gemaakt, evenals met 1und1 uit Duitsland. Voordat je dus een abbonement neemt op Eweka Usenet is het dus raadzaam een tracert te doen naar een newsreader. Dit doe je zo:
Start --> Uitvoeren --> 'cmd' intikken en dan enter --> 'tracert newsreader3.eweka.nl' intypen. Zodra er staat, host niet bereikbaar, of de newsreader geeft geen antwoord, dan mag je er vanuit gaan dat je via jou provider geen toegang zult hebben tot de newsservice van Eweka.
Ik heb naar de helpdesk gebeld en daar hebben ze ook eens een tracert gedaan en krijgen hetzelfde resultaat. Was een nederlander aan de telefoon en die kende EWEKA blijkbaar wel.
Er is een ticket aangemaakt om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.
Volgens TELE2 blokkeren ze de toegang tot EWEKA NIET.
Er is een ticket aangemaakt om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.
Volgens TELE2 blokkeren ze de toegang tot EWEKA NIET.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor je dergelijke opmerkingen maakt zou je best eerst begrijpen waarom Eweka niet bereikbaar is vanaf bepaalde providers. Dan zou je begrijpen dat die providers niets blokkeren, en dat het een bewuste keuze is van Eweka (om hun onkosten te drukken).Ken schreef:Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Het ligt er maar juist aan hoe je het interpreteert hoor. Je kan ook stellen dat de genoemde ISPs niet op de (meest vanzelfsprekende) Internet Transfers zitten om kosten te besparen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... maar op AMS-IX zitten is geen vereiste (al spreek ik niet tegen dat TN dat beter wel zou doen), terwijl transit dat wel is om overal bereikbaar te zijn. Voor Eweka is dat echter geen punt aangezien zij zich richten op Nederland, en als ze via peering nog enkele buurlanden kunnen meenemen is dat voor hen mooi meegenomen.Phuncz schreef:Het ligt er maar juist aan hoe je het interpreteert hoor. Je kan ook stellen dat de genoemde ISPs niet op de (meest vanzelfsprekende) Internet Transfers zitten om kosten te besparen. Het is maar hoe je het bekijkt.
vraagje voor r2504
Als ik kijk naar de memberlist van AMS-IX zie ik daar ook tele2.com staan. Nu veronderstel ik dat TELE2.be daar ook onder valt of niet?
Hoe kun je nagaan bij welke exchanger tele2.BE aangesloten is?
Als ik kijk naar de memberlist van AMS-IX zie ik daar ook tele2.com staan. Nu veronderstel ik dat TELE2.be daar ook onder valt of niet?
Hoe kun je nagaan bij welke exchanger tele2.BE aangesloten is?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
TELE2.com en TELE2.be zijn niet noodzakelijk dezelfde bedrijven... het is een sterk wisselende markt en ISP worden vaak opgekocht zodat bedrijven met dezelfde naam soms helemaal niets met elkaar te maken hebben... en ook al zou het wel zijn, dan nog is dat geen garantie dat hun peering om een IX gemeenschappelijk is.HANs schreef:Als ik kijk naar de memberlist van AMS-IX zie ik daar ook tele2.com staan. Nu veronderstel ik dat TELE2.be daar ook onder valt of niet?
Hoe kun je nagaan bij welke exchanger tele2.BE aangesloten is?
Hoe controleren... zoals je gedaan hebt, maar het is niet altijd evident om daar conclusies uit te trekken, dan moet je namelijk ook nog op de hoogte zijn van de topologie van het achterliggende netwerk van de provider.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2005, 11:19
Heren,
ik heb vanmorgen gebeld naar tele2 en het probleem aangemeld.
Zo wisten toen nog niks maar zouden actie ondernemen.
Nu heb ik om 14:00 gebeld naar Eweka:
deze deelde mee dat het probleem bekent was en dit probleem zo snel mogelijk opgelost zou worden. Tevens zouden credits van de verloren dagen niet afgerekend worden.
ik heb vanmorgen gebeld naar tele2 en het probleem aangemeld.
Zo wisten toen nog niks maar zouden actie ondernemen.
Nu heb ik om 14:00 gebeld naar Eweka:
deze deelde mee dat het probleem bekent was en dit probleem zo snel mogelijk opgelost zou worden. Tevens zouden credits van de verloren dagen niet afgerekend worden.
Ik heb vanmorgen om 9u00 gebeld naar tele2 en er is een ticket aangemaakt. Het zou beter zijn indien we allemaal bellen naar tele2.
kost toch niks via hun gratis nummer.
hopelijk komt het zo snel mogelijk in orde.
kost toch niks via hun gratis nummer.
hopelijk komt het zo snel mogelijk in orde.
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
- Locatie: Hamme
- Bedankt: 1 keer
Gratis nr??HANs schreef:Ik heb vanmorgen om 9u00 gebeld naar tele2 en er is een ticket aangemaakt. Het zou beter zijn indien we allemaal bellen naar tele2.
kost toch niks via hun gratis nummer.
hopelijk komt het zo snel mogelijk in orde.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
En hoe weten ze welke klanten hier recht op hebben ? Moet je dan zelf individueel naar hun bellen ? Dan kan je dit beter niet doen , aan de kostprijs per minuut van hun nummer heb je al 30dagen credits als je ff belthannibal.barca schreef: Nu heb ik om 14:00 gebeld naar Eweka:
deze deelde mee dat het probleem bekent was en dit probleem zo snel mogelijk opgelost zou worden. Tevens zouden credits van de verloren dagen niet afgerekend worden.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja, Eweka zelf kan ik nog verstaan. Maar ISP's zoals Telenet en dergelijke?r2504 schreef:Voor je dergelijke opmerkingen maakt zou je best eerst begrijpen waarom Eweka niet bereikbaar is vanaf bepaalde providers. Dan zou je begrijpen dat die providers niets blokkeren, en dat het een bewuste keuze is van Eweka (om hun onkosten te drukken).Ken Losfeld schreef:Down? Waarom werkt het dan wel bij anderen? Revolteer u, TeleSmurf blockt Eweka gewoon!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ik heb eens een tracert gedaan op newsreader3.eweka.nl en ook eens op news.newsnet4u.nl en de IP adressen in het begin zijn dezelfde maar dan waar hij blijft steken is het een ander IP adres.
misschien kan iemand die hier meer van kent eens kijken wat het vershil is. Ik heb zelfs niks kunnen terug vinden wat die bru1-core en die bsl4-core zijn.
misschien kan iemand die hier meer van kent eens kijken wat het vershil is. Ik heb zelfs niks kunnen terug vinden wat die bru1-core en die bsl4-core zijn.
Tracert naar newsreader4 levert nog altijd niks op. Volgens mij veel kans dat we nooit meer van eweka gebruik zullen kunnen maken.
Bevestiging van mijn vermoeden:
Bevestiging van mijn vermoeden:
ik heb vanmorgen gebeld naar tele2 en het probleem aangemeld.
Zo wisten toen nog niks maar zouden actie ondernemen.
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
ook gebeld daarjuist, maar hun neus bloedde.
'Jamaar die site werkt toch? '
Heb de helpdeskman dan maar even het testbestand bij eweka laten aanklikken en toen zag hij dat er iets mis was.
Maar hij zei dat de fout bij Eweka lag. De vermelding van een Eweka-admin in Eweka's forum dat er iemand bij Tele2 mee bezig was een oplossing te zoeken voor het probleem, vond ie wel vreemd. Hij ging het probleem doorschuiven...
pfffff, zucht
'Jamaar die site werkt toch? '
Heb de helpdeskman dan maar even het testbestand bij eweka laten aanklikken en toen zag hij dat er iets mis was.
Maar hij zei dat de fout bij Eweka lag. De vermelding van een Eweka-admin in Eweka's forum dat er iemand bij Tele2 mee bezig was een oplossing te zoeken voor het probleem, vond ie wel vreemd. Hij ging het probleem doorschuiven...
pfffff, zucht
Ik gebruik eweka ongeveer een 1/2 jaar zonder problemen. Dus het slaat zeker niet op nieuwe gebruikers want ik heb ook geen toegang meer.
Ik was blij dat ik een provider in de EU had gevonden ( enige "nationalisme" op die schaal is goed
), maar als mijn credits op zijn, dan ga ik weer buiten de EU moeten kijken ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik was blij dat ik een provider in de EU had gevonden ( enige "nationalisme" op die schaal is goed
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Rippi
Ik zeg altijd dat je vooruitziend moet zijn. Je moet niet bij de pakken blijven zitten.
Indien eweka niet meer werkt binnen 14 dagen, dan ga ik naar PFcorner.
7€ in de maand (dus nog iets goedkoper). lijkt mij niet het beste maar wel het goedkoopste en voor mij voldoende.
Er is ook nog altijd tweaknews (7.95€/maand)
http://www.pfcorner.nl/
Indien eweka niet meer werkt binnen 14 dagen, dan ga ik naar PFcorner.
7€ in de maand (dus nog iets goedkoper). lijkt mij niet het beste maar wel het goedkoopste en voor mij voldoende.
Er is ook nog altijd tweaknews (7.95€/maand)
http://www.pfcorner.nl/