Maar nu het probleem : mijn intern IP adres is 192.168.1.2 en als ik dus naar 192.168.1.2:1465 surf werkt dit NIET. localhost:1465 werkt wel. Dus is mijn pc ook niet van buiten af (internet) te bereiken.
Iemand die dit zou kunnen uitleggen?

Hmm dat is snel opgelostmeon schreef:De visual studio webserver is NOOIT extern bereikbaar. Dient enkel voor lokale debugging en development.
Als je echt wilt doen, moet je IIS goed configureren.
Het is voor een opdracht op school. "Gebruik je geen asp.net, dan krijg je geen ondersteuning van school" dat zeiden ze letterlijk. Dus ik nogal benauwd doordat en vandaar geen php gebruikt.prodata schreef:persoonlijk vraagje waarom gebruik je ASP?
en waarom niet php bijvb
Als je het deftig aangeleerd krijgt, kan je inderdaad wel mooie dingen doen met asp.net . Maar als je nu zoals mij een stukje hier moet opzoeken, dan een stukje daar :s. Om eerlijk te zijn heb ik nu een site die goed werkt, maar mocht er iemand die code zien ik denk dat hij een hartaanval krijgtmeon schreef:Visual Studio 2005 is een heel mooie omgeving om in te developen en te debuggen.
Ik weet niet of er een IDE is dat hetzelfde niveau en integratie kent voor PHP...
En ASP.NET 2.0 is wel degelijk een flinke stap voorwaarts hoor. PHP 5 heeft zeker z'n charmes, maar ASP.NET verbaast me ook wel vaak.
(en ik ben wel degelijk een PHP-aanhanger).
buh, wat een vergelijkingprodata schreef:persoonlijk vraagje waarom gebruik je ASP?
en waarom niet php bijvb
Mja toch doet hij dit nietSub Zero schreef:Een router kan perfect het verkeer voor die webserver doorgeven en toch onpingpaar zijn. Het pingen verloopt volgens het ICMP-protocol. HTTP is over TCP/IP. Een verschillende wereld
Yap, net zoals norton.Avenger 2.0 schreef:Staat je windows firewall uit?
r2504 schreef:Doe ook eens een "netstat -a -n" en zoek eens naar de betreffende poort (zo kan je zien op welk IP-adres hij allemaal in listening staat).
Code: Selecteer alles
Actieve verbindingen
Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP 0.0.0.0:1337 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren
Ik snap totaal niet wat je bedoelt.kikker46 schreef:Jij hebt een virus, trojan.... Vind je nu zelf ook niet dat het een speciale poort is die je tevoorschijn tovert.
Mvg,
Kikker46