virtual servers

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zou graag een webserver draaien en heb speciaal daarvoor een nieuwe router gekocht (de vorige ondersteunde geen port forwarding). Nu de webserver die ik draai is visual studio 2005 (enigste server dat ik ken die asp.net 2.0 ondersteund). De webserver draait echter op poort 1465 dus heb ik dat in die router geforward.

Maar nu het probleem : mijn intern IP adres is 192.168.1.2 en als ik dus naar 192.168.1.2:1465 surf werkt dit NIET. localhost:1465 werkt wel. Dus is mijn pc ook niet van buiten af (internet) te bereiken.
Iemand die dit zou kunnen uitleggen? :?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

De visual studio webserver is NOOIT extern bereikbaar. Dient enkel voor lokale debugging en development.
Als je echt wilt doen, moet je IIS goed configureren.
flt
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:De visual studio webserver is NOOIT extern bereikbaar. Dient enkel voor lokale debugging en development.
Als je echt wilt doen, moet je IIS goed configureren.
Hmm dat is snel opgelost :lol:
Mja IIS dat werkt met asp langs geen kanten bij mij hé :?
meon
Administrator
Administrator
Provider

IIS onder Windows XP? Windows Server 2003? In het laatste geval staat Active Server Pages "prohibited" en zal die dus standaard weigeren ASP uit te voeren.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Bedankt: 8 keer

persoonlijk vraagje waarom gebruik je ASP?
en waarom niet php bijvb
flt
Elite Poster
Elite Poster

Hmm ff zitten googlen en het is me nu toch eindelijk gelukt om asp.net te draaien! (het lag dus aan het 2.0 framewerk).
prodata schreef:persoonlijk vraagje waarom gebruik je ASP?
en waarom niet php bijvb
Het is voor een opdracht op school. "Gebruik je geen asp.net, dan krijg je geen ondersteuning van school" dat zeiden ze letterlijk. Dus ik nogal benauwd doordat en vandaar geen php gebruikt.

Grappige blijkt dus dat ze er zelf NIETS van afweten!
Ik kwam toe op school trots als ik was (had het namelijk allemaal zelf mogen opzoeken aangezien we in de les nog NIETS gezien hadden hoe we juist moeten programmeren, tot zover dus de ondersteuning?) om mijn site de eerste maal voor te stellen. Bleek dus dat er
1. geen IIS geïnstalleerd was
2. (toen IIS uiteindelijk geïnstalleerd was) bleek nog dat er geen 2.0 framework opstond
3. er geen visual studio 2005 op de pc stond

Daar stond ik dan mooi, ze stelden voor het deze week te doen. Maar ik ken mijn school/leerkrachten al een beetje en wou dus mijn voorzorgen nemen en de site zelf bij mij thuis hosten, dus nieuwe router voor aangekocht etc... en de rest van het verhaal ken je nu wel :)

Zelf had ik ook liever PHP geleerd dan ASP.net maarja je kan niet alles op voorhand weten :(

Bon dit lucht op zeg, ik raak toch soms zo gefrustreerd van die school hé :)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Visual Studio 2005 is een heel mooie omgeving om in te developen en te debuggen.
Ik weet niet of er een IDE is dat hetzelfde niveau en integratie kent voor PHP...
En ASP.NET 2.0 is wel degelijk een flinke stap voorwaarts hoor. PHP 5 heeft zeker z'n charmes, maar ASP.NET verbaast me ook wel vaak.
(en ik ben wel degelijk een PHP-aanhanger).
flt
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Visual Studio 2005 is een heel mooie omgeving om in te developen en te debuggen.
Ik weet niet of er een IDE is dat hetzelfde niveau en integratie kent voor PHP...
En ASP.NET 2.0 is wel degelijk een flinke stap voorwaarts hoor. PHP 5 heeft zeker z'n charmes, maar ASP.NET verbaast me ook wel vaak.
(en ik ben wel degelijk een PHP-aanhanger).
Als je het deftig aangeleerd krijgt, kan je inderdaad wel mooie dingen doen met asp.net . Maar als je nu zoals mij een stukje hier moet opzoeken, dan een stukje daar :s. Om eerlijk te zijn heb ik nu een site die goed werkt, maar mocht er iemand die code zien ik denk dat hij een hartaanval krijgt :)

BTW ik stuit nu op het volgend probleem : heb dus de virtual server ingesteld en die is nu te bereiken op 192.168.1.2:1337 (cool hé :roll:). Maar niemand kan echter mijn IP (mijn extern IP natuurlijk) pingen. Zou de router dit verkeer niet automatisch moeten doorlaten of zie ik een instelling nog over het hoofd? Het is een USR9108.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Een router kan perfect het verkeer voor die webserver doorgeven en toch onpingpaar zijn. Het pingen verloopt volgens het ICMP-protocol. HTTP is over TCP/IP. Een verschillende wereld

En zoals meon zegt, zoek maar eens iets zoals databinding in php ofzo. Helaas pindakaas. Zoiets moet ik nog tegenkomen :)
Afbeelding
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

prodata schreef:persoonlijk vraagje waarom gebruik je ASP?
en waarom niet php bijvb
buh, wat een vergelijking

.NET framework vergelijk met een scripting taal

moet je mij eens proberen uitleggen hoe je multi-tier applicaties gaat schrijven in php

een webservice schrijven met php is al zo onnozel als het groot is

en nee ik ben geen MS addict, J2EE kan mij ook gerust bekoren, maar php is veel te veel overroepen in mijn ogen :p

men hoort asp of jsp en huilt onmiddelijk, PHP IS THE MAN :p is nu niet persoonlijk op jou bedoelt hoor prodata, kwou gewoon es mijn gedacht zeggen :p
flt
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Een router kan perfect het verkeer voor die webserver doorgeven en toch onpingpaar zijn. Het pingen verloopt volgens het ICMP-protocol. HTTP is over TCP/IP. Een verschillende wereld
Mja toch doet hij dit niet :(. Port triggering heb ik ook aangezet op dezelfde poort, geen verschil.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Staat je windows firewall uit?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Doe ook eens een "netstat -a -n" en zoek eens naar de betreffende poort (zo kan je zien op welk IP-adres hij allemaal in listening staat).
flt
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef:Staat je windows firewall uit?
Yap, net zoals norton.
r2504 schreef:Doe ook eens een "netstat -a -n" en zoek eens naar de betreffende poort (zo kan je zien op welk IP-adres hij allemaal in listening staat).

Code: Selecteer alles

Actieve verbindingen
Proto  Lokaal adres           Extern adres         Status
TCP    0.0.0.0:1337           0.0.0.0:0              Bezig met luisteren
flt
Elite Poster
Elite Poster

Niemand meer? :-(
kikker46
Pro Member
Pro Member

Jij hebt een virus, trojan.... Vind je nu zelf ook niet dat het een speciale poort is die je tevoorschijn tovert :p.

Mvg,

Kikker46
flt
Elite Poster
Elite Poster

kikker46 schreef:Jij hebt een virus, trojan.... Vind je nu zelf ook niet dat het een speciale poort is die je tevoorschijn tovert :p.

Mvg,

Kikker46
Ik snap totaal niet wat je bedoelt. :eek: Wat is er zo speciaal aan die poort?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”