Visicad

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Heeft er hier iemand ervaring met Visicad?
Ik ondervind een paar problemen waar ik geen weg mee weet
thx
:( :(
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm Visicad ken ik ni van naam. Ken wel AutoCad en Microstation, waar ik ervaring mee heb, maar visicad ni, dus direct kan ik je niet helpen.
Ik veronderstel aangezien de 'cad' dat dat een gelijkaardig programma is als autocad en microstation. (computer aided design software)?? Leg anders het probleem eens uit, dan zoek ik het even op internet.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Mijne zoon heeft dat prog. meegekregen van school.
Het probleem is dat wij zijn tekeningen niet opgeslagen krijgen op een diskette.
In de school lukt dat wel.
Evenals printen.
Lukt hier ook niet.(krijg altijd schrijffout)
Wij werken met windows XP
Bij dit prog. hoort ook de map dossiers.
Als ik die open dan krijg ik bestanden met een extensie die ik niet kan openen.(ik denk .bat)
Ik hoop dat ge hiermee iets meer weet.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, kzou et eerlijk gezegd ni direct weten, kheb op internet eens gezocht, maar veel heb ik op het eerste gezicht niet gevonden. Een vraagje gebruiken ze daar op school ook pc's met WinXp op? anders zou ik durven denken dat dat programma niet volledig Xp compatible is.

Ma zou et eerlijk gezegd ni direct weten, had gehoopt een FAQ of know issues te vinden op inet ofwel bij VisiCad of bij Winxp maar neen, dusja....

Misschien eens proberen op een andere windows als dat binnen je mogelijkheden ligt..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb nog een vraagje ivm met printen in DOS.
Als ik een tekening wil printen die gemaakt is met Visicad in DOS,krijg ik altijd"schrijffout bij het schrijven naar apparaat PRN"
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
thx
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

DOS-software aan de praat krijgen onder XP is bijna altijd redelijk lastig. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat XP gebaseerd is op Windows NT. Dergelijke besturingssystemen (XP, 2000, NT 4) hebben geen MS-dos structuur meer (MS-dos wordt gesimuleerd), het geheugen is anders geconfigureerd (probeer maar eens een deftig DOS-spel onder XP aan de praat te krijgen)... Ook het rechtstreeks aansturen van bv. printers gebeurt op een andere manier, en dus kan het onder XP makkelijk foutlopen.

De MS-DOS naam voor de printerpoort is normaal gezien LPT1 (die prn lijkt me niet juist). Om te printen onder DOS moet je zorgen dat je software de juiste DOS printerdriver gebruikt (meestal worden er 3 algemene drivers meegeleverd voor matrix-, inktjet- en laserprinters). Als je die mogelijkheid hebt kan je eens proberen te printen naar een file en dan die file te copiëren naar de printerpoort (LPT1) :
via opdrachtprompt --> copy <naam printfile> lpt1
Als die file gemaakt is via de verkeerde printerdriver zal je wel enkel wat chinees uit je printertje zien komen.

Nu : al het bovenstaande kan je vermijden door die VisiCAD te installeren onder Windows 98 of ME. (waren de laatste Windows-versie die nog de echte MS-dos gebruikten). Ik vrees dat VisiCAD niet compatibel is met XP.

met vriendelijke groeten,

Polleke
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

probeer eens naar de map te gaan waar visicad gerinstalleert is en dan op het .exe file (ik denk visicad.exe) met de rmb te klikken en dan bij eigenschappen uitvoeren onder win 95 mode aan te vinken, je kan ook met de andere modes eens testen, dit werkt bij de meeste dos prgms
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Ik heb ook als eens geprobeerd via de compabiliteitswizard in XP.
Maar dit zonder resultaat.
Mijne zoon zal zijn tekeningskes met de hand moeten maken vrees ik.
:lol: :lol:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik vrees ook dat het niet compatibel is met XP, maybe dual booten met 98Se ofzo, want van Me heb ik ook al genoeg "brol" gezien ;-)

Anders maybe eens proberen waard voor volledige dos te creeren onder Win2k zoals polleke zegt, is wanneer ik pure dos gebruik: booten met opstartdiskettje, en dan MSDOS7.0 launchen die gewoon in een mapke staat op HDD. Vanaf dan werkt alles wel hel erg goed met dos. Ge zit natuurlijk wel ni onder Win2000 in dos te werken, maar voor sommige dingen is het nog handig. Ik weet niet in hoe verre die VisiCad dos-based of win-based is?? Als hij volledig onder DOS draait zou ik hem zo proberen aan de praat te krijgen. Booten met een opstartdiskette van msdos 7.0 ofzo en dan msdos 7.0 gebruiken die je op je hdd geplaatst hebt. Zo zal prn ed wél degelijk werken.


Handiger en gerbuiksvriendelijker is natuurlijk een dualboot met Win98 ;-)
Maarja win98 is ook niet heilig voor alle programma's dus en voor 1 prog soms de moeite niet te installeren.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”