Welke vaste modem-router toekomstgericht kiezen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Azerty
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

Ik heb hier al jaren een US Robotics router (998000) en een Alcatel Speedtouch Home modem (uit 2001), die ik met voldoening gebruik voor ADSL breedband.
Mijn nieuwe noden: enerzijds een vijfde ethernetpoort (voor een satellietontvanger) en anderzijds een USB-printerserver.
1. Als ik de prijzen van een switch en een printserver bekijk, denk ik dat ik beter meteen een nieuwe router koop en mijn huidige als switch instel.
Juist?
2. Als ik de meerprijs zie voor een dergelijk toestel met ingebouwde modem, lijkt dit ook aantrekkelijk. Ik vraag me af of dit nuttig is bij vergelijk van kwaliteit en mogelijkheden van mijn huidige tov de nieuwe modem? Wat bijvoorbeeld als het VDSL wordt? Wat met VoIP?
3. Het gecombineerd toestel waaraan ik dacht is US Robotics 809107: een ADSL2+ modem + router + 4 poorten switch + USB-printserver, dat ik voor 68,87 euro (incl) zag.
Wat de merkkeuze betreft: zou US Robotics nog altijd de betrouwbare kwaliteit leveren van vroeger?
Ik heb het niet voor draadloos nadat ik slechte ervaringen had met een D-LINK 624+ wireless router en ik draadloos niet echt nodig heb.
Dank voor elke raad.
Azerty
(potverd)ikke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 maa 2006, 21:14

Dit topic vind ik wel interessant. Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn kabelmodem vermits ik ga overstappen op een ADSL abo.

Ik heb reeds een wireless 802.11g router (Linksys WRV54G) die ik liefst zou behouden. In principe heb ik enkel een ADSL modem nodig. Met ADSL2+ in het vooruitzicht denk ik best ineens een model te kiezen dat dit ondersteund. Hiervoor lijken onderstaande opties het overwegen waard :
- E-Tech ADSL2+ modem Router (42,84 euro)
- Speedtouch 516 (52,49 euro)
- U.S. Robotics ADSL2+ 4-Port Router (62 euro, met GRATIS verzending)
Deze heeft als extraatje een ingebouwde USB print server.


Als je ineens ook VOIP (sip) in huis wil halen heb jehiervoor twee mogelijkheden.

Ofwel koop je een aparte VOIP adapter. Enkele interesaante opties zijn:
- Grandstream Hanytone 486
- E-tech VPAD01

Ofwel koop je een toestel dat een ADSL2+ modem & VOIP adapter bevat. Dit gaat blijkbaar dan ook steeds gepaard met router+switch. Ik vermoed omdat die VOIP adapter zijn eigen IP adres moet krijgen. De toestellen waar ik nog tussen twijfel zijn:
- Speedtouch 716 (116,62)
- Speedtouch 716g (117,99 euro)
- Fritzbox fon (163,20 euro)
- ZyXEL 2602H deze heeft echter geen PSTN passthrough (=lifeline), dit heb je nodig indien je ook gesprekken via je klassieke telefoonlijn op hetzelfde telefoontoestel wil voeren. Speciale nummers zijn vaak niet bereikbaar via VOIP, en ook om bereikbaar te zijn zonder betalend VOIP abo (met Belgacom Discovery line) is dat wel handig. Zijn broertje, de 2602HWL heeft dat wel, maar die heeft dan ook een fors prijskaartje.

Ikke
Azerty
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

Ik heb een Robotics Router met USB Print Server (USR848001) besteld voor 56,5 euro.
Vermits enerzijds EDPnet het aanbieden van ADSL2 niet meer voorziet en Belgacom blijkbaar voor VDSL gaat en anderzijds omdat ik uit andere bijdragen begreep dat mijn Speedtouch Home van Alcatel wel een goede modem is, leek het nog geen tijd om deze te vervangen.
Azerty.
(potverd)ikke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 maa 2006, 21:14

Azerty schreef:Ik heb een Robotics Router met USB Print Server (USR848001) besteld voor 56,5 euro.

Dat lijkt me een goede keuze. Waar heb je hem eigenlijk besteld ?

Ikke
Azerty
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

Hier kun je hem zelfs voor 50,81 euro bestellen (exclusief verzendingdskosten):
http://www.2compute.net/shop.aspx?RMP=n ... plier=USRO
Azerty
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

*bump*

iemand ervaring met een d-link dsl-300T modem?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

_rEuTeL_ ik gebruik deze modem op dit mom en ben er toch zeer tevreden over.Ik heb heel even een adsl modem van asus gebruik die skynet gratis weggegeven heeft en niks als slechte ervaringen toen zoals uitval van adsl enz.Nu totaal geen uitval meer gehad sinds ik de d-link dsl-300T gebruik
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

en qua speed/ping?
ik vind weinig info en ben van plan een nieuwe aan te schaffen, vandaar
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

De DSL300T is één van de stabielste modems die ik al heb meegemaakt tot hiertoe. Is stabieler dan de speedtouch 510 en werkt zeer goed. Nadeel t.o.v. de 510 is dat de D-link enkel een pure modem is, en niet als router te gebruiken is, ook niet met een switchke erachter !

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

nice
maar ik zou toch wel eens willen weten aan welke snelheden ik mij mag verwachten
ik zit nu met een groene rogmodem en de snelheden bij edpnet zijn verre van goed
toen ik met een 510 probeerde ging het al een pak beter, ik zou willen weten of die dlink even goed presteert (ik kan die gewoon om de hoek kopen ahw, daarmee)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

en wat is eigenlijk het verschil met een 360T model?

edit: blijkbaar is die 360t voor isdn en 300t voor pstn
marquis
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jul 2006, 15:10

Persoonlijk vind ik dus een router van Linksys met aangepaste firmware zoals de DD-WRT. Dan heb je een router die plots alle toekomstige opties aankan omdat de firmware onderhouden wordt door een hele schare amateurs.
Ik wil niks anders meer, Linksys is dan ook ee dochterfirma van Cisco
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”