DNS server scarlet down?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gouranga
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2006, 21:10

Ik heb zo de indruk dat de dns plat ligt bij scarlet.
Intern kan ik alles pingen, nameservers kan ik ping en dan stopt het.
ping naar scarlet.be en google.be lukt niet,
nog iemand hier last van?

Update :
Ik had er misschien ook moeten bijvermelden dat ik ex-Tiscali klant ben.
Sinds een week of 2 krijg ik terug een ip uit de Tiscali ip-range.
Op zich niets mis mee, maar daar scheelt dus iets met de DNS.

Deze werken niet

Code: Selecteer alles

nameserver 62.235.14.4
nameserver 62.235.13.199


Ik heb in mijn resolv.conf volgende DNS servers toegevoegd en toen had ik terug internet.

Code: Selecteer alles

nameserver 193.74.208.135
nameserver 193.121.171.135
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Beste

Scarlet.be is hier ook niet beschikbaar vanaf telenet, maar www.scarlet.be kan ik wel pingen en browsen. Google doet het natuurlijk ook.

En inderdaad die eerste servers doen precies geen dns ...

Mvg,

Kikker46
gouranga
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2006, 21:10

Ik zit momenteel ook op een TN-lijn.
Het vervelende is dat mijn "server" op de Scarlet lijn 2 dns-server heeft staan in zijn resolv.conf die niets doen.

Momenteel is mijn server dus onbereikbaar.
Ik heb gereboot en resolv.conf wordt overschreven door 2 DNS records die aangereikt wordt door router :eek:
Was ik even vergeten dus.

Het is weekend dus ik zal niet teveel moeten verwachten van een snelle oplossing.

Laat staan dat ik ooit antwoord moet terugverwachten van de Scarlet helpdesk.

Upate
Dit had ik nooit verwacht. Scarlet heeft een mail teruggestuurd.
Ondertussen werkt die dns nog steeds niet en ben ik zal sinds zaterdagnacht kostbare tijd aan het verliezen.

Geachte ,

Wij hebben dit inderdaad gemerkt, en bedanken u voor uw zeer kostbare informatie.


Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://support.scarlet.be, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”