cd-rom 1 gigabyte ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik zou graag 1050 MB aan foto's op één cd-rom willen branden, maar ik vraag mij af of zulke cd-roms wel bestaan ? De meeste zijn toch rond de 700 MB dacht ik :?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Nogal wiedes dat als er 700 MB op een cd-rom kan, je er geen 1050 MB op gaat krijgen. Koop een DVD-writer.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

je kan de resolutie van de foto's wijzigen, dan worden de bestanden kleiner en geraken er meer op een cd. Er zijn verschillende tools op het net te vinden waarmee je gemakkelijk verschillende foto's tegelijk kan verkleinen.

En anders zal idd een DVD-writer de beste oplossing zijn.
Er bestaan ook cd-r's van 800MB, maar dat is nog niet genoeg hé, en die worden trouwens niet door alle schrijvers/schrijfprogramma's ondersteund
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

The_Borg schreef:Nogal wiedes dat als er 700 MB op een cd-rom kan, je er geen 1050 MB op gaat krijgen. Koop een DVD-writer.
Dat was mijn vraag ook niet, wat een vriendelijkheid zeg.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Niet onvriendelijk bedoelt, ik ben gewoon nogal kort in mijn taalgebruik.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Witchez
Member
Member
Contacteer:

The_Borg schreef:bedoelt
Hoe werkwoorden vervoegen
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Er bestaan 900 MB cd's, de zogezegde "100 minuten cd's", maar dan kom je er nog niet, en bovendien ziet het niet altijd geweldig uit met de compatibliteit van die dingen.

Je vraag is zo gek nog niet : als het aan Teac had gelegen, hadden we CD's gekend met 1,3 Gig opslagcapaciteit. Teac heeft dat echter niet op de markt geforceerd gekregen : de DVD writers werden te snel betaalbaar.
KK
Elite Poster
Elite Poster

CD's met 1.3 gig? Waren dat dan dual layer CD's ofzo?
Sloppy Joe
Member
Member
Contacteer:

T.R.I.N.

een aantal Plextor schrijvers hebben de GigaRec feature, hiermee kan 1 GB data worden geschreven op een 80 minuten disc.
To put it simply, Plextor's new GigaRec technology can increase the capacity of your CD-R media by up to 40%. For example, if you're using a standard 80 minute disc that is 700MB in size, GigaRec will let you squeeze almost 1GB of data, or 111 minutes of audio, onto it.

Plextor has been pretty tight lipped about how this works. According to some of the documentation Plextor has provided, GigaRec ignores the information encoded onto the CD (manufacturer, maximum write capacity, etc) and compresses the size of the pits and lands on the disc. By doing this, it can "extend" the capacity of the media.
Het nadeel van deze feature is echter dat niet elke lezer dit formaat naderhand kan lezen.

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

KK schreef:CD's met 1.3 gig? Waren dat dan dual layer CD's ofzo?
Nope. Een soort DD cd eigenlijk. Had me trouwens vergist, was niet TEAC maar TDK die hiervoor verantwoordelijk waren. Sony heeft de producten wel aangekondigd, maar hier heb ik ze nooit op de markt zien verschijnen.

Maar Nero heeft er indertijd wel support voor gehad.

http://www.dpreview.com/news/0103/01032 ... ddrive.asp

... als je je dit soort dingen nog kan herinneren, is het hoog tijd voor een andere job... :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”