Eindelijk beginnen de ogen van sommigen open te gaan. Tot voor kort mocht er bijna niets negatiefs gezegd worden over RealDSL of je werd gebombardeerd tot cyberketter.
Met amper 800 klanten kon men geen deftig stabiliteit garanderen voor een groot deel van hun klanten. De zondebok was telenet solutions, want ze *konden* niet meer bandbreedte leveren. Geen nood, de overschakeling naar hun eigen netwerk zou het walhalla betekenen. Wat blijkt: de overschakeling houdt in dat er plots wel limieten gehanteerd zullen worden ( al zijn ze heel wat lakser dan de 3 grote spelers op de markt).
Wat dus betekent dat ze wel degelijk doelbewust hun benodigde bandbreedte ( en dus de bijbehorende kosten ) willen beperken.
(en dat tot nu toe ook al wel gedaan zullen hebben, maar dit niet wensen toe te geven)
jwouters schreef:Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.
Dat komt dus ongeveer neer op: ( tot aan het cijfer per uur heb ik de getalen altijd naar boven afgerond).
37 GiB gemiddeld per maand x 800 gebruikers = 29600 GB per maand (pakweg 30 dagen) totaal
29600 GB / 30 dagen = 987 GB per dag
987 GB per dag = 42 GB per uur = 0,7 GB per minuut = 0,012 GB /s = 0,096 Gbit/s = 96 Mbit/s
Ook al is dit slechts een gemiddelde waarde, en zal er op piekmomenten een pak hogere vraag naar bandbreedte geweest zijn, het spreekt boekdelen!
Het verhaal dat telenetsolutions de bandbreedte niet
kon leveren wordt dus hoe langer hoe meer ontkracht.