Datalimiet!

Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

khsw schreef:Ik vind 37GB ook nog aan de lage kant, 'k had het echt veel hoger verwacht met enkel een leecher-klantenbestand...


Inderdaad. Dat geloof je toch zelf niet. Welke idioot neemt nu het dure realdsl met fup om slecht 37gb de maand af te halen. Dan kan je zelf nog beter telenet nemen... :P

Het gemiddelde zal meer rond de 150GB gelegen hebben denk ik...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Avenger 2.0 schreef:Inderdaad. Dat geloof je toch zelf niet. Welke idioot neemt nu het dure realdsl met fup om slecht 37gb de maand af te halen. Dan kan je zelf nog beter telenet nemen... :P


Omdat je voor deze prijs nog altijd geen vast IP hebt bij een andere provider ( met eigen reverse ). Dit was ( toen ik der nog werkte ) ook een beweegreden om over te stappen naar RealDSL.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Toch even opmerken dat dit cijfer laag kan lijken, maar niet vergeten dat dit makkelijk 10x het gemiddelde van Belgacom kan zijn, dus dat belgacom voor hetzelfde te betalen aan bandwidth 10x meer abonnements geld binnen krijgt!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

SeNsEi Ze0n schreef:Toch even opmerken dat dit cijfer laag kan lijken, maar niet vergeten dat dit makkelijk 10x het gemiddelde van Belgacom kan zijn, dus dat belgacom voor hetzelfde te betalen aan bandwidth 10x meer abonnements geld binnen krijgt!


Het gaat dan ook niet om het cijfer; maar om het feit dat realdsl weer maar eens bewijst dat ze zonder oog te hebbe voor de klanten ; loze beloftes doet voor maanden; en dan plots eenzijdig alle voorwaardes veranderd en limieten invoert...


dat zou een andere isp eens moeten doen ... Maar bij realdsl is dat blijkbaar normaal ; tot zelfs "aanvaardbaar" volges sommige mensen ...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
Avenger 2.0 schreef:Inderdaad. Dat geloof je toch zelf niet. Welke idioot neemt nu het dure realdsl met fup om slecht 37gb de maand af te halen. Dan kan je zelf nog beter telenet nemen... :P


Omdat je voor deze prijs nog altijd geen vast IP hebt bij een andere provider ( met eigen reverse ). Dit was ( toen ik der nog werkte ) ook een beweegreden om over te stappen naar RealDSL.


Idd DitCh goed argument.

Mijn verbruik lag de eerste maanden op 140 Gig maar voor mij primeert het fixed IP met als gevolg dat een download heb van nog geen 15 gig per maand.
ik betaal slechts 54 €
en bij telenet voor hetzelfde betaal ik 90€

dus de som is snel gemaakt.
+ bij telenet heb je geen upload van 512 kbps en dit is nu iets dat bij realdsl heeeeeeel stabiel is...
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

idd int begin had ik ook traffic van 150gb en meer..

atm sta ik op een 30gig.. dus voor mij zou een 100/60 gig ni zo erg zijn :) zolang da het maar stabiel is he ^^ en fixed ip hebk ni ( betaal er otch ni voor :p ) ma mij stoort het ni :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:
ditCh schreef:
Avenger 2.0 schreef:Inderdaad. Dat geloof je toch zelf niet. Welke idioot neemt nu het dure realdsl met fup om slecht 37gb de maand af te halen. Dan kan je zelf nog beter telenet nemen... :P


Omdat je voor deze prijs nog altijd geen vast IP hebt bij een andere provider ( met eigen reverse ). Dit was ( toen ik der nog werkte ) ook een beweegreden om over te stappen naar RealDSL.


Idd DitCh goed argument.

Mijn verbruik lag de eerste maanden op 140 Gig maar voor mij primeert het fixed IP met als gevolg dat een download heb van nog geen 15 gig per maand.
ik betaal slechts 54 €
en bij telenet voor hetzelfde betaal ik 90€

dus de som is snel gemaakt.
+ bij telenet heb je geen upload van 512 kbps en dit is nu iets dat bij realdsl heeeeeeel stabiel is...


volledig mee eens bij mij was het hem ook te doen om de statische ip's download was ook wel een rede maar is toch op de tweede plaats.. ik heb liever de vrijheid om te doen en laten..

als ik een mailserver wil draaien wil ik die kunnen draaien wat ik ook doe maar even om een punt te maken..


maar dit maakt het toch nog altijd niet aanvaardbaar.. en dan moet ik plots aan de faq denken.. die zegde dat men het niet zou doen.
Laatst gewijzigd door Ofloo op 25 mar 2006, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Nja statisch IP is inderdaad wel handig. Spijtig dat het zoveel kost bij EDPnet. Zijn er andere providers buiten realdsl die dat ook geven?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

niet aan zo'n prijs.. neem van mij aan 100 gig limiet is nog altijd degelijk.. !!! en zeker met statisch ip, je moet het gewoon vergelijken ! met andere providers en je zal merke dan er geen één het voor die prijs kan doen zowel 100gig volume als statisch ip want dit blijken veel mensen te vergeten !

en dan nog 512kbit upload hebben eh meeste geven u 192 kbit upload ! of 256 of weer net iets meer dan denk ik met name aan versatel, evonet, telenet waar men toch voor een degelijke prijs een statisch ip kan verkrijgen maar dan met belachelijke limiet, lage upload enz..

het is gewoon voor mij als volgt realdsl heeft fup aangeboden en ineens verandert zonder uitleg zonder iets.. terwijl men in de faq benadrukte dat dit niet zou gebeuren !

EDIT: men zegt dat men er niet van wakker moet liggen, want dat er niet zo nauw op zal gecontroleerd worden dat dit enkel een maatregel is voor degene die fup niet willen hanteren.. dus enkele hebben het verprutst maar toch .. dan had men die beter buiten gesmeten wegens fup abuse !! allé als ik het toch goed verstaan heb komt het er toch op neer.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

hmmm
Iedereen zit hier negatieve posts te typen. pfff....
Ik ben gewoon heel tevreden over hun.
Ze zijn de enige provider die zo een hoog limiet geven + statisch ip... aan een redelijke prijs en de snelheid is rond de 300 kB's.
Zelfs 100 GB is veel als limiet!!!
Dus stopt met zagen :-D
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Goed abonnement of niet, mij gaat het om het principe. Dit is een duidelijk geval van klanten lokken met bepaalde voorwaarden en ze daarna gaan aanpassen.
Puur boerenbedrog en daar kan ik echt niet tegen. Ze moeten hier imo hard voor worden afgestraft. Ik zeg mijn abo zo snel mogelijk op en ik hoop dat de rest van jullie gaan volgen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Avenger 2.0 schreef:Nja statisch IP is inderdaad wel handig. Spijtig dat het zoveel kost bij EDPnet. Zijn er andere providers buiten realdsl die dat ook geven?



'k heb wat voorbeelden opgezocht..

http://www.evonet.be/index.php?page=011112n
http://wwwbe.versatel.com/index.php?id=46
http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/kmo ... index.page
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... pop_procom
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo

das idd de reden waarom realdsl zo'n uitblinker is in men ogen.

En komaan welke provider geeft je 4Mbit + 100 GB/maand

nu niet onozel doen he, maar da vind ik veel hoor
dat zijn nog steeds 3 films per dag he ! ;)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Mij ging het enkel en alleen om de FUP, statisch IP heb ik niet nodig... Voor het volume dat ik gebruik komt EDPnet nu eenmaal goedkoper uit, en de snelheid ligt daar hoger.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

khsw schreef:Mij ging het enkel en alleen om de FUP, statisch IP heb ik niet nodig... Voor het volume dat ik gebruik komt EDPnet nu eenmaal goedkoper uit, en de snelheid ligt daar hoger.


dan is realdsl niets voor jou, met eens...
maar dan beweren dat het een slechte ISP is....
das nog iets anders denk ik
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Er zijn toch een aantal mankementjes aan :wink:
- Communicatie is zo goed als nihil
- 't Is steeds een verrassing wat het snelste zal zijn, de download of de upload (gelukkig heeft de download meestal de bovenhand)
- Soms geen verbinding kunnen maken (ok, als particulier heb je geen garantie, maar 't blijft zéér vervelend)
- Beloftes niet (of véél te laat) nakomen

Ik heb absoluut geen spijt van het jaartje RealDSL, 't was alleszins beter dan bij Scarlet te blijven.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Als je uzelf wat organiseerd op het dl'en kan je bij EDPnet ook 100Gb / maand halen voor ongeveer 50€ per maand.

Je hebt dan ook een 6mbit profiel en je kan een dynamish IP kirjgen mar die is wel veel duurder als formule.
dus van datalimieten zijn er mogelijkheden in de isp-wereld van vandaag hier in België.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

|T-J| schreef:Als je uzelf wat organiseerd op het dl'en kan je bij EDPnet ook 100Gb / maand halen voor ongeveer 50€ per maand.

Je hebt dan ook een 6mbit profiel en je kan een dynamish IP kirjgen mar die is wel veel duurder als formule.
dus van datalimieten zijn er mogelijkheden in de isp-wereld van vandaag hier in België.


Nadeel is wel dat edpnet het recht behoudt om deze limiet te verlagen (bij bv te felle netwerkbelasting). Aan de ene kant wel goed, want aan een trage verbinding heb je ook niets...
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ze gaan wel nooit onder de 60 gig gaan bij EDPNet. Dus als je alles 's nachts downloadt, kan je toch nog tot 120 gig gaan.
100 gig zuiver downloaden moet dus mogelijk zijn, en de rest wat surfen overdag ofzo...
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

RealDSL is een duidelijk ADSL2sh_it adept. Misschien is Cain R. wel familie van ene Paul B. De werkwijze van RealDSL is gelijkend met als enige verschilpunt dat RealDSL qua verbinding stabieler is (met talloze disconnects weliswaar), maar dan weer uitblinkt in administratief knoeiwerk.

De vraag is dan ook hoe gaat dit limietsysteem in praktijk worden omgezet als de "RealDSL crew" het al moeilijk heeft met een gewone maandelijkse facturen ... en datzelfde team (voor zover men van een team kan spreken) lastige vragen en opmerkingen negeert.

Het verbaast mij dat zo'n beslissing niet eens naar het officiële e-mail adres van de klanten wordt verstuurd, maar dat de klant dit moet vernemen via knip- en plakwerk van alerte gebruikers. En zelfs op hun overbekende Support Portal staat er niets van een limiet, nada, noppes --

RealDSL verliest dankzij hun operatie "HealDSL" een nochtans tevreden (enkel over de verbinding welteverstaan) klant.
Tweemaal raden wat de volgende stap in RealDSL historie zal zijn ...
Misschien het klantenbestand verkopen aan een andere provider voor een zacht prijsje ? (in het jargon ook wel de Broothaers-techniek genoemd)


En nee, het excuus van "RealDSL kan als kleine provider niet op tegen het kartel BG-TN" gaat niet op want één van de eerste dingen die men hoort te doen bij het opstarten van een project/dienst is NADENKEN over de HAALBAARHEID. Ok, men kan altijd bijsturen maar men mag nooit zijn bestaanreden evenjes veranderen. Kennen ze bij RealDSL de woorden haalbaarheid/communicatie/ethiek wel ?

Ik hoop dat mijn uitgespuwde gal mensen zal overtuigen om NIET voor RealDSL te kiezen maar voor een échte provider.


@prodata Uw overdreven optimisme wat RealDSL betreft stoort mij danig en is gevaarlijk voor mensen die overwegen naar RealDSL over te stappen. RealDSL kan dan wel een goeie lijn leveren maar het kan niet dat een provider (die zich profileert als dé provider voor de zware gebruiker) zomaar van de ene dag op de andere even een datalimiet invoert.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

proz schreef:@prodata Uw overdreven optimisme wat RealDSL betreft stoort mij danig en is gevaarlijk voor mensen die overwegen naar RealDSL over te stappen. RealDSL kan dan wel een goeie lijn leveren maar het kan niet dat een provider (die zich profileert als dé provider voor de zware gebruiker) zomaar van de ene dag op de andere even een datalimiet invoert.


Mss bestaat hier een klein misverstand, ik verklaar RealDSL heilig wat betreft:
- Prijs voor een fixed ip
- Upload speed
- download speed algemeen (voor mij dan toch)
- 100 gig per maand vind ik meer da voldoende.

Wil je het nog grootser nog goedkoper en nog sneller dan is realdsl niet heilig.
Ik persoonlijk ben overtuigt van realdsl.
de negatieve punten storen mij ook hoor, maar bij mij gaat het om het product niet om de service...

Voorts blijkt dat ik niet de enige ben die:
- goede resultaten met realdsl haal
- gelooft in de beslissingen van realdsl
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ja support... ik weet niet hoe ze het daar zo slecht krijgen...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

prodata schreef:
proz schreef:@prodata Uw overdreven optimisme wat RealDSL betreft stoort mij danig en is gevaarlijk voor mensen die overwegen naar RealDSL over te stappen. RealDSL kan dan wel een goeie lijn leveren maar het kan niet dat een provider (die zich profileert als dé provider voor de zware gebruiker) zomaar van de ene dag op de andere even een datalimiet invoert.


Mss bestaat hier een klein misverstand, ik verklaar RealDSL heilig wat betreft:
- Prijs voor een fixed ip
- Upload speed
- download speed algemeen (voor mij dan toch)
- 100 gig per maand vind ik meer da voldoende.

Wil je het nog grootser nog goedkoper en nog sneller dan is realdsl niet heilig.
Ik persoonlijk ben overtuigt van realdsl.
de negatieve punten storen mij ook hoor, maar bij mij gaat het om het product niet om de service...

Voorts blijkt dat ik niet de enige ben die:
- goede resultaten met realdsl haal
- gelooft in de beslissingen van realdsl


Niet moeilijk dat jij niet klaagt omdat jij het wel goed hebt, waarom zou er dan een reden zijn.

Bij Adsl2fit was dat juist hetzelfde een paar klanten tevreden houden en de rest laten stikken.
Laatst gewijzigd door Tae op 25 mar 2006, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Tae schreef:Bij Edpnet was dat juist hetzelfde een paar klanten tevreden houden en de rest laten stikken.


Edpnet :?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Tae schreef:Bij Edpnet was dat juist hetzelfde een paar klanten tevreden houden en de rest laten stikken.


Ik vermoed dat je je vergist; want ik moet de eerst terecht ontevreden edpnet klant nog tegenkomen denk ik :-)
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

OEPS terechte excuses aan Edpnet :-)

Het was dus voor alle verduidelijking "ADSL2FIT" :-D
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Eindelijk beginnen de ogen van sommigen open te gaan. Tot voor kort mocht er bijna niets negatiefs gezegd worden over RealDSL of je werd gebombardeerd tot cyberketter.

Met amper 800 klanten kon men geen deftig stabiliteit garanderen voor een groot deel van hun klanten. De zondebok was telenet solutions, want ze *konden* niet meer bandbreedte leveren. Geen nood, de overschakeling naar hun eigen netwerk zou het walhalla betekenen. Wat blijkt: de overschakeling houdt in dat er plots wel limieten gehanteerd zullen worden ( al zijn ze heel wat lakser dan de 3 grote spelers op de markt).
Wat dus betekent dat ze wel degelijk doelbewust hun benodigde bandbreedte ( en dus de bijbehorende kosten ) willen beperken.
(en dat tot nu toe ook al wel gedaan zullen hebben, maar dit niet wensen toe te geven)

jwouters schreef:Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.


Dat komt dus ongeveer neer op: ( tot aan het cijfer per uur heb ik de getalen altijd naar boven afgerond).

37 GiB gemiddeld per maand x 800 gebruikers = 29600 GB per maand (pakweg 30 dagen) totaal
29600 GB / 30 dagen = 987 GB per dag
987 GB per dag = 42 GB per uur = 0,7 GB per minuut = 0,012 GB /s = 0,096 Gbit/s = 96 Mbit/s

Ook al is dit slechts een gemiddelde waarde, en zal er op piekmomenten een pak hogere vraag naar bandbreedte geweest zijn, het spreekt boekdelen!
Het verhaal dat telenetsolutions de bandbreedte niet kon leveren wordt dus hoe langer hoe meer ontkracht.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

PHO schreef:Eindelijk beginnen de ogen van sommigen open te gaan. Tot voor kort mocht er bijna niets negatiefs gezegd worden over RealDSL of je werd gebombardeerd tot cyberketter.

Met amper 800 klanten kon men geen deftig stabiliteit garanderen voor een groot deel van hun klanten. De zondebok was telenet solutions, want ze *konden* niet meer bandbreedte leveren. Geen nood, de overschakeling naar hun eigen netwerk zou het walhalla betekenen. Wat blijkt: de overschakeling houdt in dat er plots wel limieten gehanteerd zullen worden ( al zijn ze heel wat lakser dan de 3 grote spelers op de markt).
Wat dus betekent dat ze wel degelijk doelbewust hun benodigde bandbreedte ( en dus de bijbehorende kosten ) willen beperken.
(en dat tot nu toe ook al wel gedaan zullen hebben, maar dit niet wensen toe te geven)

jwouters schreef:Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.


Dat komt dus ongeveer neer op: ( tot aan het cijfer per uur heb ik de getalen altijd naar boven afgerond).

37 GiB gemiddeld per maand x 800 gebruikers = 29600 GB per maand (pakweg 30 dagen) totaal
29600 GB / 30 dagen = 987 GB per dag
987 GB per dag = 42 GB per uur = 0,7 GB per minuut = 0,012 GB /s = 0,096 Gbit/s = 96 Mbit/s

Ook al is dit slechts een gemiddelde waarde, en zal er op piekmomenten een pak hogere vraag naar bandbreedte geweest zijn, het spreekt boekdelen!
Het verhaal dat telenetsolutions de bandbreedte niet kon leveren wordt dus hoe langer hoe meer ontkracht.



Ze zullen wel veel meer kunnen leveren , maar dit zegt gewoon alles over de waanzinig ( crimineel zelfs ) hoge prijs die TN solutions aanrekenden .

De komst van het nieuwe netwerk heeft volgens mij niets te maken met het invoeren van limieten . Volgens mij is het belgacom die hun dat opdringt ! . Stel u voor , een paar honderdduizend die de oude infrastructuur zo belasten , dat het zou begeven , fit gaat BGC nooit toelaten :lol: .
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

dopke schreef:Stel u voor , een paar honderdduizend die de oude infrastructuur zo belasten , dat het zou begeven , fit gaat BGC nooit toelaten :lol: .


Nu mag ik eens lachen! Eer RealDSL aan 100.000 abonnees raakt, zijn we al bijna in de 22ste eeuw beland!

In 8 maand tijd hebben ze amper 800 klanten binnengehaald (en er was toen GEEN aanwervingsstop).

Het is dus lang niet zo dat - zoals velen hier wel geloven - dat ze met duizenden en duizenden zaten te wachten om de overstap te doen, want anders had realDSL binnen de 6 maand toch minstens een paar duizend klanten.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

PHO schreef:In 8 maand tijd hebben ze amper 800 klanten binnengehaald (en er was toen GEEN aanwervingsstop).


En wat is jouw bron ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

ditCh schreef:
PHO schreef:In 8 maand tijd hebben ze amper 800 klanten binnengehaald (en er was toen GEEN aanwervingsstop).


En wat is jouw bron ?


Ransbottyn himself !
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

PHO schreef:Ransbottyn himself !


Daar moet ik eens mee lachen seh ... ( als ex werknemer van RealDSL / RealROOT )
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

PHO schreef:
dopke schreef:Stel u voor , een paar honderdduizend die de oude infrastructuur zo belasten , dat het zou begeven , fit gaat BGC nooit toelaten :lol: .


Nu mag ik eens lachen! Eer RealDSL aan 100.000 abonnees raakt, zijn we al bijna in de 22ste eeuw beland!

In 8 maand tijd hebben ze amper 800 klanten binnengehaald (en er was toen GEEN aanwervingsstop).

Het is dus lang niet zo dat - zoals velen hier wel geloven - dat ze met duizenden en duizenden zaten te wachten om de overstap te doen, want anders had realDSL binnen de 6 maand toch minstens een paar duizend klanten.


En nu lag ik weer eens hard , heel veel mensen zaten te wachten , maar de meeste hebben nog een beetje gezond verstand en wachten af ,iedereen met een beetje verstand weet dat in BGC en TN land geen fantsoenlijk abbo mogelijk is.


Het gaat trouwens nog veel langer dan de 22ste eeuw duren vooraleer TN en BGC met een degelijk (en betaalbaar) i-net abbo komen !.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

PHO schreef:37 GiB gemiddeld per maand x 800 gebruikers = 29600 GB per maand (pakweg 30 dagen) totaal
29600 GB / 30 dagen = 987 GB per dag
987 GB per dag = 42 GB per uur = 0,7 GB per minuut = 0,012 GB /s = 0,096 Gbit/s = 96 Mbit/s

Ook al is dit slechts een gemiddelde waarde, en zal er op piekmomenten een pak hogere vraag naar bandbreedte geweest zijn, het spreekt boekdelen!


In het Mechels is dit een "berekening van keske-schiet". Ze spreekt geen boekdelen want je gaat van 2 dingen uit die je niet weet en zomaar aanneemt:

1) 't Zijn maar 800 klanten.
2) Ze downloaden allemaal 24/7

Zoals vaak wordt gezegd: met statistieken kan je alles bewijzen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dopke schreef:Ze zullen wel veel meer kunnen leveren , maar dit zegt gewoon alles over de waanzinig ( crimineel zelfs ) hoge prijs die TN solutions aanrekenden .


Als onderdeel van verantwoord ondernemersschap zou je verwachten van RealDSL dat ze hun huiswerk goed doen voor men hemel op aarde belooft voor een appel en een ei... ik ga er dus vanuit dat RealDSL de beste oplossing heeft gezocht qua prijs/kwaliteit, of niet soms ?

De berekening van PHO gaat enkel maar op met een evenredige spreiding van de downloads over de tijd... en dat heb je nooit. De piekbelasting is dus vele malen hoger... al is dit nog steeds geen probleem voor TN Solutions (maar je moet er dan wel voor willen betalen).
antik
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2006, 12:17
Contacteer:

rsca schreef:hmmm
Iedereen zit hier negatieve posts te typen. pfff....
Ik ben gewoon heel tevreden over hun.
Ze zijn de enige provider die zo een hoog limiet geven + statisch ip... aan een redelijke prijs en de snelheid is rond de 300 kB's.
Zelfs 100 GB is veel als limiet!!!
Dus stopt met zagen :-D


daar gaat het niet over! ik heb ook ruim voldoende met 100 gig per maand (deze maand zal het krap worden omdat ik 2 maanden zonder verbinding heb gezeten, check my previous post) maar voor de rest heb ik daar ook genoeg aan.
het gaat hem erover hoe ze dat zomaar veranderen. en voor mij persoonlijk: net de dag nadat ik opnieuw was aangesloten.

het pakket dat ze voor die prijs geven is nog altijd super omwille van het fixed ip (geekdsl here). zoals ik zei ook de snelheden zijn - bij mij alvast - zo goed als verdubbeld ten opzichte van enkele maanden terug (420kb/sec).
antik
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2006, 12:17
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Ja support... ik weet niet hoe ze het daar zo slecht krijgen...


enige probleem die ik met de support had deed zich vorig jaar tijdens mijn aansluiting voor, toen ze 2 keer mijn aanvraag waren verloren :)

voor de rest ben ik daar altijd vriendelijk geholpen en heb ik duidelijke uitleg gekregen over wat er aan de hand was met mijn verbinding, zeker de laatste 2 maanden!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

antik schreef:deze maand zal het krap worden omdat ik 2 maanden zonder verbinding heb gezeten


Klinkt echt als een junkie die dringend een shot nodig heeft :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Klinkt echt als een junkie die dringend een shot nodig heeft :roll:


Zoals gij dagelijks uw shot kak-eens-op-een-ISP nodig hebt hé :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ditCh schreef:
r2504 schreef:Klinkt echt als een junkie die dringend een shot nodig heeft :roll:


Zoals gij dagelijks uw shot kak-eens-op-een-ISP nodig hebt hé :roll:


je kan zeggen wat je wil hij heeft realdsl wel zojuist verdedigt, weliswaar omdat het waar is maar kom hij had evengoed kunnen zwijgen.. 'k wil maar zeggen het is niet omdat het altijd possitief is dat hij zijn mening niet mag uitbrengen..

r2504 schreef:De berekening van PHO gaat enkel maar op met een evenredige spreiding van de downloads over de tijd... en dat heb je nooit. De piekbelasting is dus vele malen hoger... al is dit nog steeds geen probleem voor TN Solutions (maar je moet er dan wel voor willen betalen).
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”