ben ik de enige of is dat bij iedereen zo?
pas op ... klagen doe ik niet hé
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dit heb ik ook gehoord van iemand van TELE2, maar ik betwijfel of dat ze dit wel wettelijk kunnen doen. Stel je voor dat je een GSM koopt en dat de garantie vervalt als je de instellingen verandert, inderdaad absurdwebshit schreef:Mensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt. das alles dat men kan doen
Garantie? Welke garantie? Garantie op een goede bandbreedte?ensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt.
mjah ..... probleem heb ik ook al gehad. Enige raad die ik kan geven, omdat die bij mij ook gewerkt heeft, is de afdeling fakturatie bellen. Ik heb een paar jaar geleden met zo'n situatie ook een rekening van 1493 Euro (yep !) gehad. Per email = onoplosbaar. Telefoontje : zo geregeld ("ooops. Euh, onze Excuses mijnheer, komt onmiddelijk in orde"). Vrouwtje had me bijna mijn nek dichtgepitst toen ze de rekening zag.digitalservice schreef:Vandaag factuur aangehad van TELE2 dit was inorde,
maar wat ik op mijn volumemeter zag, werd ik ff niet goed van.
Volgens dat rotding heb ik al 15238MB gedownload deze maand en moet ik 6,69 euro reeds totaal betalen,
Ik heb dit volume teneerste nog niet binnengehaald en moest het wel zo zijn, ik heb de voorwaarden nog getekend van voor ze hun limiet erop gezet hebben.
Op technische dienst zeggen ze heel droog van, "Er is toch geen probleem meneer, gewoon betalen en alles is opgelost"![]()
Weet iemand raad ? of iemand dezelfde ervaringen ?
thx DS
Stond inderdaad ergens in de algemene voorwaarden dat de instellingen van de Tele2Box niet gewijzigd mochten worden door de klant.deepBlue schreef:Dit heb ik ook gehoord van iemand van TELE2, maar ik betwijfel of dat ze dit wel wettelijk kunnen doen. Stel je voor dat je een GSM koopt en dat de garantie vervalt als je de instellingen verandert, inderdaad absurdwebshit schreef:Mensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt. das alles dat men kan doen! Als je de GSM daarentegen fysiek openmaakt dan is het een andere zaak.
Tele2 is wettelijk verplicht om een garantie te geven van 2 jaar, bij normaal gebruik. Je instellingen veranderen valt vooralsnog onder die categorie.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze een beding hebben opgenomen in de Algemene Voorwaarden om zich er makkelijk van af te maken. Maar in dit geval zou het beding onrechtmatig zijn omdat het in strijd is met de wet op de bescherming van de consument en zou in principe zelfs heel de overeenkomst nietig zijn.
Dus als ze daar bij Tele2 denken dat ze hun klanten op die manier kunnen behandelen, hebben ze het goed mis!
Ik vraag mij sterk af of dit wettelijk is. De modem is aangekocht door de klant en dus eigendom van de klant.Stond inderdaad ergens in de algemene voorwaarden dat de instellingen van de Tele2Box niet gewijzigd mochten worden door de klant.
Code: Selecteer alles
datum volume In volume out sessies prijs
22-03-2006 42749.42 MB 40729.77 MB 1 € 0
Code: Selecteer alles
22-03-2006 15354.97 MB 9649.99 MB 17 € 1.79
23-03-2006 44457.02 MB 38049.22 MB 1 € 0
24-03-2006 1038.61 MB 2384.68 MB 1 € 0
25-03-2006 674.95 MB 1456.09 MB 1 € 0
26-03-2006 3929.08 MB 1679.82 MB 1 € 0
27-03-2006 2781.12 MB 1467.43 MB 1 € 0
28-03-2006 3083.87 MB 1797.65 MB 1 € 0
29-03-2006 2892.67 MB 2419.95 MB 1 € 0
30-03-2006 1146.21 MB 939.82 MB 0 € 0
totaal: 75358.49 MB 59844.64 MB 24 € 1.79