Zou het geen gedacht zijn om de vragen, met hun antwoorden, te bundelen in een soort FAQ, zodat er kan verwezen worden en de vragen gemakkelijker doorzoekbaar & terugvindbaar zijn, dan via de zoekfunctie van het forum ?
adhv zulke dingen eventueel :
Wiki FAQ
Of één van de andere
wiki FAQ
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Robbe 23 maa 2006, 23:37, in totaal 2 gewijzigd.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Alsge van scratch iets herschrijve bedoeld, kan da wel ff duren, maar als het is om ze aan te vullenmeon schreef:Whaaaa, you can read our minds! Whaaaaa!
... iets dergelijks stond in ons eigen verlanglijstje. Nu nog iemand die iets dergelijks maakt
BTW be VERY afraid, since I can see all
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik denk dat er wel genoeg free php scriptjes bestaan die een perfect FAQ-systeem kunnen maken hoor. Zou idd niet slecht zijn als een paar mensen een hele FAQ database zouden bouwen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Ik zou voor wiki gaan
die heeft echt wel voordelen, tov de gewone standaard faq modules die je vind. De meeste faq modules die je vind, kunnen enkel aangepast worden door admins. Bij wiki kan iedereen bijdragen.
misschien heb je hier iets aan : http://meta.wikimedia.org/wiki/PHPBB/Users_Integration
die heeft echt wel voordelen, tov de gewone standaard faq modules die je vind. De meeste faq modules die je vind, kunnen enkel aangepast worden door admins. Bij wiki kan iedereen bijdragen.
misschien heb je hier iets aan : http://meta.wikimedia.org/wiki/PHPBB/Users_Integration
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
mja, precies daarom. In het begin vond ik Wiki ook geweldig. Maar de laatste 2 maand is gebleken dat niet iedereen die op het internet surft volwassen genoeg is om met Wiki om te gaan...
Spijtig, want Wiki is een goed initiatief, maar wordt afgebroken door die paar mensen die er niet fatsoenlijk mee omgaan!
/edit: ik weet dat er manieren bestaan om users eerst te laten authenticeren en dan pas toe te laten om Wiki's aan te passen. Maar als iedereen zomaar een accountje kan aanmaken, zonder dat de gegevens echt gecheckt worden, dan heb je natuurlijk niks meer aan die accounts. En een systeem waardoor changes door 2 andere users moeten goedgekeurd worden is volgens mij ook niet ideaal, dan duurt het te lang eer de wiki geupdate is, en zal hij niet up to date blijven.
Spijtig, want Wiki is een goed initiatief, maar wordt afgebroken door die paar mensen die er niet fatsoenlijk mee omgaan!
/edit: ik weet dat er manieren bestaan om users eerst te laten authenticeren en dan pas toe te laten om Wiki's aan te passen. Maar als iedereen zomaar een accountje kan aanmaken, zonder dat de gegevens echt gecheckt worden, dan heb je natuurlijk niks meer aan die accounts. En een systeem waardoor changes door 2 andere users moeten goedgekeurd worden is volgens mij ook niet ideaal, dan duurt het te lang eer de wiki geupdate is, en zal hij niet up to date blijven.
- Styno
- Elite Poster
Je kan iedereen met een forum account laten aanloggen (en mischien min. aantal posts), zo voorkom je al redelijk wat misbruik.
En changes kan je makkelijk terugrollen.
*zal ik mijn cv voor wiki-flik al indienen?
En changes kan je makkelijk terugrollen.
*zal ik mijn cv voor wiki-flik al indienen?
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
Ok, mss een systeem waarbij mensen met 200+ posts kunnen aanpassen. Dan heb je inderdaad al heel wat minder misbruik waarschijnlijk. Wat niet wegneemt dat ik veel liever een soort PHP script binnen PHPBB zou zien
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De nieuwe site is niet meer phpBB-gebaseerd; phpBB zal dan enkel nog als forum dienen.
In die zin is er wat vrijheid in de keuze van systemen, maar je wilt natuurlijk wel vermijden dat je een extra loginsysteem nodig hebt.
En tja, uiteindelijk, zo'n FAQ/Wiki-systeem... hoe moeilijk is da om zelf te maken eh
In die zin is er wat vrijheid in de keuze van systemen, maar je wilt natuurlijk wel vermijden dat je een extra loginsysteem nodig hebt.
En tja, uiteindelijk, zo'n FAQ/Wiki-systeem... hoe moeilijk is da om zelf te maken eh
- meon
- Administrator
- Contacteer:
I would wish... *nix-smaak eh... Nuja, eer je alles tegen ldap doet authenticeren ... En dan moet ik nog dat lokaal kunnen testen ehNickG schreef:Alles via AD laten gaan hemeon schreef: In die zin is er wat vrijheid in de keuze van systemen, maar je wilt natuurlijk wel vermijden dat je een extra loginsysteem nodig hebt.
-
- Elite Poster
Alles laten authenticeren tegen ldap is niet zoo moeilijk hoor, ook niet met unix machines...
En lokaal testen, dan zet je toch een virtual machine op die DC is?
Nee ma ff serieus, gaan alle systemen op *nix draaien? Want momenteel is dat toch niet zo dacht ik?
En lokaal testen, dan zet je toch een virtual machine op die DC is?
Nee ma ff serieus, gaan alle systemen op *nix draaien? Want momenteel is dat toch niet zo dacht ik?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Userbase draait op OpenBSD.NickG schreef:Nee ma ff serieus, gaan alle systemen op *nix draaien? Want momenteel is dat toch niet zo dacht ik?
Geen windows, nergens (snif).
In geval VM zou ik ook OpenLDAP moeten gebruiken, en dat configureren ...
Tegen de AD programmeren in VB lukt me wel (als een telefoonboek me lukt, andere dingen ook), maar in BSD ...