De laatste week valt het surfen om de zoveel uur weg.
Er is nog verbinding, kan nog altijd pingen naar IP-adressen, veel programma's kunnen nog online, maar surfen geeft "can't find server" op elke computer. Enige manier om het onmiddellijk op te lossen is verbinding verbreken en opnieuw maken.
Ik vraag me gewoon af of het probleem bij mij ligt of bij het netwerk (want ik kon twee dagen alleen Hotmail niet bereiken bvb., en dat lag duidelijk aan de DNS-server van Tele2). Heb Always More abo met draadloze E-tech modem; 'tis echt geen spyware of configuratie probleem want ik heb genoeg scanners en het is hetzelfde liedje op mijn ganse LAN.
DNS problemen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
een simpele search op "DNS" op het UBforum levert me al gauw het volgende op :
telenet
195.130.130.130
195.130.131.7
dommel
Primary DNS server: 193.109.184.75
Secondary DNS server: 193.109.184.72
skynet
Primary DNS server: 195.238.2.21
Secondary DNS server: 195.238.2.22
telenet
195.130.130.130
195.130.131.7
dommel
Primary DNS server: 193.109.184.75
Secondary DNS server: 193.109.184.72
skynet
Primary DNS server: 195.238.2.21
Secondary DNS server: 195.238.2.22
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
wel, de dns'en hebben in het verleden wel eens heel funky gedaan, maar normaal gezien zou, indien dat het probleem zou moeten zijn, iedere Tele2 gebruiker er op dat moment last van moeten hebben.
Was in het verleden ook zo.
Maar op dit moment ? 't is van ergens in Januari dat ik daar nog problemen mee heb gehad. Maar de laatste opmerking is zeker juist : whatever works for ya.
Was in het verleden ook zo.
Maar op dit moment ? 't is van ergens in Januari dat ik daar nog problemen mee heb gehad. Maar de laatste opmerking is zeker juist : whatever works for ya.