Nieuws-server down ?

Plaats reactie
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Zo'n half uur geleden is mijn verbinding met de news.tele2allin.be server weggevallen. Nu kan ik niet meer downloaden met Newsbin. Ik kan wel nog op de server van usenet4u, dus lijkt mijn verbinding ok.

Nog iemand problemen hiermee?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

The Conquer schreef:Zo'n half uur geleden is mijn verbinding met de news.tele2allin.be server weggevallen. Nu kan ik niet meer downloaden met Newsbin. Ik kan wel nog op de server van usenet4u, dus lijkt mijn verbinding ok.

Nog iemand problemen hiermee?


Ben niet zo newsserver-minded, dus sorry, daar kan ik niks over zeggen. Maar hoe was de rest van je snelheid ? Gisteren Dinsdag was de snelheid weer beneden alles (minder als 50kbyte/sec), en verschillende site waar ik meestal op zit zijn dan nagenoeg onbereikbaar. Vandaag opgestart : geen vuiltje meer aan de lucht, snelheden van 350Kbyte/sec en beter.

Da's nu al de 4e of de 5e keer dat ik op DINSDAG modemsnelheden krijg. Precies alsof ze dan meestal "zware" werken doen of zo ?
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Deze morgen nog steeds geen verbinding met de news-server. Als ik wel kan verbinden is dit met zeer onstabiele snelheden die variëren van 20KB tot 150KB/sec. Blijkbaar beperken ze de snelheid op NNTP, want vorige maand had ik een abo bij eweka.nl en toen haalde ik continu snelheden van 380 tot 400KB/sec. 'k Zal misschien best weer een abo nemen, kost me dan wel 7,5€ extra per maand, maar dan heb ik tenminste toch een deftige snelheid.

Als jij niet via de news-servers werkt om te downloaden, welk programma gebruik je dan? Ik ben geen liefhebber van al die P2P systemen. 'k Heb daar al veel te veel brol en virussen mee binnengehaald.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

The Conquer schreef:Deze morgen nog steeds geen verbinding met de news-server. Als ik wel kan verbinden is dit met zeer onstabiele snelheden die variëren van 20KB tot 150KB/sec. Blijkbaar beperken ze de snelheid op NNTP, want vorige maand had ik een abo bij eweka.nl en toen haalde ik continu snelheden van 380 tot 400KB/sec. 'k Zal misschien best weer een abo nemen, kost me dan wel 7,5€ extra per maand, maar dan heb ik tenminste toch een deftige snelheid.

Als jij niet via de news-servers werkt om te downloaden, welk programma gebruik je dan? Ik ben geen liefhebber van al die P2P systemen. 'k Heb daar al veel te veel brol en virussen mee binnengehaald.


... torrents en FTP's. News-servers ... goh daar ben ik al een paar jaar uit. Hangt natuurlijk af van wat je moet hebben, maar in 3 jaar tijd heb ik eigenlijk nog nooit een corrupte of geinfecteerde torrenload gehad. Maar als de situatie van nu niet echt anders is als vroeger, zit je bij een payserver altijd beter. (onder het voorbehoud dat ik ze dus al heel lang niet meer gebruikt heb, dus het kan volslagen onzin zijn wat ik hier vertel)
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

De servers zijn er terug. Na een telefoontje naar de helpdesk bleek dat er werken zijn geweest. Blijkbaar zijn hun werken geslaagd. Ik haal nu snelheden rond 220KB/sec wat voor mij voldoende is.

Groetjes
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Jammer!! Ik heb te vroeg gekraaid. De laatste uren slechts 15KB/sec.
Wat een ramp.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”