kalender (verjaardag) programma

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
me

hallo

weet iemand soms of er op internet een gratis handig programmatje te verkrijgen is een soort "agenda" waar je bv de verjaardagen en afspraken kan invullen en dat je die dag (of de dag ervoor) verwittigt word

thx
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wil je een programma dat draait op jouw PC ? Of een oplossing die je overal ter wereld kan raadplegen (op het internet dus) ?

Als je het laatste zoekt, dan kun je bv. een gratis account nemen bij Yahoo.
Daar krijg je dan (alweer) gratis een calender bij.. en je kunt tevens reminders laten versturen.

PS. als je een beetje zoekt, moet je zeker nog meer gratis oplossingen vinden :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
http://www.timeanddate.com/calendar/
of vul eens bij Google in Calender dan vind je daar meerdere oplossingen, free of betalend.
Afbeelding
me

thx

ik bedoel eigenlijk een programmaatje dat je kan downloaden en bv. alle verjaardagen opzet. en als je je comp opstart verteld de kalender wat ervandaag allemaal instaat vb. verjaardag ikke

ik heb bij google gezocht en heb zo een programma gevonden maar voor mac
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je office op je pc hebt staan heb je veel kans dat ook Outlook (niet express) geïnstalleerd is. Outlook is naast een email-programma ook een volledige PIM: dat betekent dat er ook een agenda en adressenboek in zit. Die agenda kan je gebruiken voor verjaardagen (gelinkt aan het adressenboek), maar ook voor alle andere dingen die in een agenda thuis horen. Ik gebruik het al jaren, en ik ben er 100% tevreden mee: lekker compatibel met de meeste andere programma's en hardware (ik synchroniseer bijvoorbeeld met een Xircom Rex 5000-pda en m'n GSM). Dus ik vul m'n verjaardagen in op m'n PC en m'n gsm herinnert mij er dan aan, hoe handiger kan je het hebben? :-)

//Edit: even op Tucows gezocht en dit gevonden: http://tucows.skynet.be/preview/198842.html
me

hey een vraagje ik heb gebruik nu ook outlook (niet expres) en die agenda is inderdaad super goed weet u soms hoe ik hem kan instellen dat hij bij het opstarten een mededelinkje geeft dat er bv iemand jarig is of gaat dit niet?

ja tof nu kan ik het ook gebruiken op overte zetten op pda super handig dus nooit nog iets vergeten maar u zegt dat je het ook op gsm kan zetten welke gsm heb je daar voor nodig want mijne kan ik niet aansluiten op comp dit zal wel handig zijn dat ik dit ook op gsm kan overzetten

thx
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Voor die gsm, om te beginnen heeft je gsm een kalender functie nodig. Ikzelf heb een Nokia 6310i, en met de meegeleverde software kan ik perfect synchroniseren met Outlook (agenda + contacten + to-do).

Voor zover ik weet (en nagevraagd heb) kan je die meldingen niet doen verschijnen bij het opstarten. Wat je dus wel kan doen is Outlook mee laten opstarten met de pc. Daarvoor moet je enkel een snelkoppeling naar Outlook slepen naar Start > Programma's > Opstarten .
Blue-Sky
Erelid
Erelid

me schreef:hey een vraagje ik heb gebruik nu ook outlook (niet expres) en die agenda is inderdaad super goed weet u soms hoe ik hem kan instellen dat hij bij het opstarten een mededelinkje geeft dat er bv iemand jarig is of gaat dit niet?

ja tof nu kan ik het ook gebruiken op overte zetten op pda super handig dus nooit nog iets vergeten maar u zegt dat je het ook op gsm kan zetten welke gsm heb je daar voor nodig want mijne kan ik niet aansluiten op comp dit zal wel handig zijn dat ik dit ook op gsm kan overzetten

thx

Ga naar Agenda > voorbeeld er heeft iemand verjaardag morgen.
Duid op uw callender 17 Juni aan > dubbelklik op bvb 9 uur.
In het bovenste veld kan je invullen verjaardag.
In het grote veld vul je in Jan verjaardag
Bovenaan in de werkbalk v/d calender klikt u op opslaan en sluiten.
Ga terug naar vandaag.
Op 17 Juni om 9:00 zal je verwittigd worden, waarschijnlijk 15 minuten voordien.
(deze vóórverwittigingstijd kan je ook instellen)
meon schreef:Wat je dus wel kan doen is Outlook mee laten opstarten met de pc. Daarvoor moet je enkel een snelkoppeling naar Outlook slepen naar Start > Programma's > Opstarten .

Bij contactpersonen kan je ook gegevens inbrengen, zoals bvb verjaardag van een zakenpartner enz....
Dit kunt u ingeven in het Tabblad Details(verjaardag)
Proberen hé :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 17 jun 2003, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

@Blue-Sky & Me: Ik ging er van uit dat dat al gebeurd was, eh: dan krijg je bij het opstarten (van outlook) netjes een popup met een overzicht van taken en verjaardagen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ME,
Een tip voor instellingen Outlook, Klik op assistent ( het vraagteken in de werkbalk)
In het vakje wat wilt u doen tik je in Feestdagen > druk op zoeken.
Nu kan je de wettelijke feestdagen voor je eigen land selecteren, deze worden dan volautomatisch toegevoegd aan uw kalender.
(opletten dat je de juiste mogelijkheid kiest)
Of bij een naam van buitenlander, ook daar de wettelijke feestdagen laten plaatsen :???:
(handig bij zakenrelatie, beter niet gebruiken indien niet relevant)

2)Bij contactpersonen, kun je aanduiden telefoonlijst of adreskaartjes, waarbij ik adreskaartjes de voorkeur geef, daar heb je rechts een alfabetische lijst (voorbeeld voor Me te zoeken druk de letter M) alle namen met m beginnend worden aangeboden.
Je kunt ook de demo ofwel de lessen eens proberen, alle praktische informatie komt er aan bod.
(dit enkel als het lespakket bij de installatie mee geïnstalleerd werd)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”