Sitetest: parkpleintje

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoi lieven mensen,

Ik heb eens een (leuke) opdracht voor jullie:
Beoordeel eens een site:
Ik ben betrokken in een een e-Health-project, en dat hebben wij uitgewerkt in een website (community).

Nu is mijn vraag: willen jullie deze site eens beoordelen op inhoud, gebruiksgemak (usability), logische opbouw, ... verzin zelf maar wat.

Het doelpubliek is de e-sixtier: mensen van zeg maar 65 jaar en ouder.

>>> http://ehealth.c-md.org/

Alvast bedankt :-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Niet dat ik de gemiddelde 65+er ben, maar ik vind de site toch gemakkelijk in gebruik. Ook de layout is overzichtelijk. Het kan ook zijn dat ik niet goed gekeken heb, maar het forum zit nogal ver weg gestoken (of is het de bedoeling dat je maar bepaalde delen kunt bereiken als je in het bijbehorende gedeelte zit). Ik heb er eigenlijk niet veel opmerkingen over hoor. Nice!

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Forum > Je kan op het handje klikken rechts, naast forum (is altijd zichtbaar).
Maar je hebt gelijk dat de laatste discussiepunten enkel zijn van het onderdeel waar je op dat moment in zit.
Het was de bedoeling een zo groot mogelijke involvement te krijgen, dus we sporen de mensen zo veel mogelijk aan te posten, te reageren, ...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik vind het wat minder dat je om je te registreren je (een :P ) adres moet ingeven
voor de rest is het en goede site
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ja, dat is inderdaad een probleem...
Volgens de content-mensen moest enkel een nick en een email voldoende zijn (lage instapdrempel), maar de ict-mensen hebben er blijkbaar iets veeleisender van gemaakt...

Ik zal het doorgeven, terechte opmerking! :-)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik gaan ff een paar mieren neuken:

doorgaans is het contrast goed, maar omdat die oudere mensen met hun brilletje er nogal gevoelig aan zijn : geen witte letters op een gele achtergrond!

Dat was dan eigenlijk ook alles. Behalve dat de inhoud mij om begrijpelijke redenen niet interesseert, is het op vlak van navigatie, doorzichtigheid en al de rest heel goed. Ik moest ook wel ff zoeken voordat ik het forum vond (hoewel het overal opstaat) het valt op die plaats niet direct op

PS, wat mij just te binnen schiet: voor resolutie 800*600 is er niets voorzien!!!
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

yo

ook ne keer getest, blijkbaar moet je bij het inschrijven geen wachtwoord ingeven, misschien is het ook beter van het 2x te laten ingeven om typfouten te voorkomen.

dien poll op de linker kant, zou je beter maken dat da bewaard wordt in een sessie of iet da ge bijhoudt als ge al geklikt hebt op "breng uw stem uit" want ge kunt blijven klikken en hierdoor komen stemmen bij ;)

verder zou ik maken dat de leden kunnen kiezen of hun e-mail adres en andere persoonlijke gegevens bekend mogen gemaakt worden of niet.

voor de rest kwa layout vindt ik em wel goe, navigatie zit ook logisch in elkaar.

Grtz
Gimic
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

oudjes zullen zich er niet mee bezighouden de site te verzieken door 30 keer te klikken ze gimic :P , of vergis ik mij, zijn ze dan toch zo ondeugend?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

gimic schreef:dien poll op de linker kant, zou je beter maken dat da bewaard wordt in een sessie of iet da ge bijhoudt als ge al geklikt hebt op "breng uw stem uit" want ge kunt blijven klikken en hierdoor komen stemmen bij ;)

Inderdaad... Vreemd, heeft nochtans gewerkt gehad.
Maar de poll gaat toch nog een beetje veranderen, dus daar zal wel naar gekeken worden...
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

ge weet nooit he, zo ne "old nasty basterd" :evil: zou daar toch zijn plezier in hebben, of iemand die beetje beeft en als hij/zij klikt da da 3x snel na elkaar is :D :D

grtz
Gimic
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vind de site uitstekend, alleen nog Poll probleempje oplossen.
En zoals ik meon ken, komt dat zeker in orde en bovendien is toch elke website altijd aan het evolueren :!:
Zie de evolutie op de website van Skynet

gimic schreef:ge weet nooit he, zo ne "old nasty basterd" :evil: zou daar toch zijn plezier in hebben, of iemand die beetje beeft en als hij/zij klikt da da 3x snel na elkaar is :D :D
Héhé gimic kom hier niet lachen met The Old hé, nog beef ik niet dus nog geen symptomen van Parkinson hm... :-) :mrgreen: :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”