Hello allemaal,
Ik ben al een tijdje het forum hier aan het volgen, mr heb me nog mr pas geregistreerd.
Mijn vriendin is net verhuisd en ik ben 'verantwoordelijk' voor haar internetaansluiting. Ik wou haar eerst op EDPNet of Dommel aansluiten, mr nu heb ik 'ontdekt' dat Academic Broadband ook voor leraren geldt en mijn vriendin is lerares. Dit is financieel gezien natuurlijk interessant.
Wat zijn de bevindingen hier over AB/FullADSL?
Het internet zal enkel gebruikt worden voor surfen, chatten, mail sturen e.d. geen grote verbruiker dus.
Mss heeft er iemand nog andere tips. Of zijn er nog andere ISP's die speciale tarieven voor leerkrachten hebben?
Academic Broadband of iets anders?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Over AB/FullADSL kan ik weinig goed zeggen. Ik heb zelf een administratief probleem bij hun wat niet opgelost geraakt en ik heb al veel mensen horen klagen over de snelheid en problemen op het netwerk.
AB/FullADSL is enkel het eerste jaar 25€/maand + 1x 25€ aansluitingskost, wat uitkomt op 27,08€/maand, het tweede jaar is dit 28,5€/maand.
EDPnet is 29,9€/maand, is sneller, stabiel en de support is duidelijk, vriendelijk en lost problemen snel op.
Toevoeging: Ik was het al bijna vergeten, maar je moet bij EDPnet ook 25€ aansluiting betalen. Dus het eerste jaar kost u daar 31,98€ (wat dus nog steeds goedkoper is Dommel).
Ik zou dus EDPnet aanraden aangezien de prijs niet zoveel verschilt, vooral het tweede jaar dan, en het netwerk ook een stuk betrouwbaarder is.
Scarlet raad ik ook af aangezien deze toch wel een slecht support leveren naar mijn weten. Het probleem dat ik heb bij AB/FullADSL is trouwens een gezamelijk probleem waarvan ik eigenlijk nog niet de verantwoordelijke (Scarlet of AB) gevonden heb, die mij nog een 160€ moet terug moet betalen
AB/FullADSL is enkel het eerste jaar 25€/maand + 1x 25€ aansluitingskost, wat uitkomt op 27,08€/maand, het tweede jaar is dit 28,5€/maand.
EDPnet is 29,9€/maand, is sneller, stabiel en de support is duidelijk, vriendelijk en lost problemen snel op.
Toevoeging: Ik was het al bijna vergeten, maar je moet bij EDPnet ook 25€ aansluiting betalen. Dus het eerste jaar kost u daar 31,98€ (wat dus nog steeds goedkoper is Dommel).
Ik zou dus EDPnet aanraden aangezien de prijs niet zoveel verschilt, vooral het tweede jaar dan, en het netwerk ook een stuk betrouwbaarder is.
Scarlet raad ik ook af aangezien deze toch wel een slecht support leveren naar mijn weten. Het probleem dat ik heb bij AB/FullADSL is trouwens een gezamelijk probleem waarvan ik eigenlijk nog niet de verantwoordelijke (Scarlet of AB) gevonden heb, die mij nog een 160€ moet terug moet betalen
ZMD schreef:Scarlet raad ik ook af aangezien deze toch wel een slecht support leveren naar mijn weten.
Ja de support bij Scarlet stelt niet veel voor. MAAR het feit is wel dat je die nooit nodig hebt. Waarom bellen/mailen mensen naar de support? Als er iets mis is met het "internet", email etc... En nu mag je zeggen wat je wil maar ik ben de laatste 3 (? ik weet het zelf niet meer) jaar nooit langer offline geweest dan 1u.
Ok om de 6 maand heb je wel eens een ping probleem maar dat belemmert het surfen etc niet.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
flt schreef:ZMD schreef:Scarlet raad ik ook af aangezien deze toch wel een slecht support leveren naar mijn weten.
Ja de support bij Scarlet stelt niet veel voor. MAAR het feit is wel dat je die nooit nodig hebt. Waarom bellen/mailen mensen naar de support? Als er iets mis is met het "internet", email etc... En nu mag je zeggen wat je wil maar ik ben de laatste 3 (? ik weet het zelf niet meer) jaar nooit langer offline geweest dan 1u.
Ok om de 6 maand heb je wel eens een ping probleem maar dat belemmert het surfen etc niet.
Ik bel zelf ook nooit naar een helpdesk, de laatste keer dat ik geprobeerd heb bij scarlet was omdat met meer dan 150€ teveel van mijn vader zijn rekening is gehaald, ik ben echter nooit binnen geraakt. Een mail adres is er niet te vinden en bij hun formulier op hun site antwoorden ze niet. Als ik de ombudsdienst contacteer en zij van hen een antwoord eisen binnen 2 weken antwoord men wel in een paar uur.
Laatst gewijzigd door MRC101 20 maa 2006, 21:11, in totaal 2 gewijzigd.
Ik heb al 1,5 jaar acacemicbroadband toen het nog bij Tiscali was was het nog zeer goed.
Nu het Fulladsl is zijn er al heel wat problemen geweest nu nog vooral wat pings betreft. Voor gamers is deze provider niet echt aan te raden.
Maar er is wel iets positiefs, ik heb bijna nooit last van een connectie weg valt en voor gewoon te surfen is Fulladsl wel ok. Aangezien er vanaf deze maand een limiet is van 10GB zullen er wel veel minder performantie problemen zijn.
Vanaf het tweede jaar moet je 27,5 € Betalen.
Als je vorige topics hebt gelezen zul je dit al wel weten.
Ik zou toch voor edpnet gaan daar zijn nog niet zo veel klachten over geweest, het is maar 2,5€ meer per maand het tweede jaar voor een stabiele verbinding normaal gezien
Nu het Fulladsl is zijn er al heel wat problemen geweest nu nog vooral wat pings betreft. Voor gamers is deze provider niet echt aan te raden.
Maar er is wel iets positiefs, ik heb bijna nooit last van een connectie weg valt en voor gewoon te surfen is Fulladsl wel ok. Aangezien er vanaf deze maand een limiet is van 10GB zullen er wel veel minder performantie problemen zijn.
Vanaf het tweede jaar moet je 27,5 € Betalen.
Als je vorige topics hebt gelezen zul je dit al wel weten.
Ik zou toch voor edpnet gaan daar zijn nog niet zo veel klachten over geweest, het is maar 2,5€ meer per maand het tweede jaar voor een stabiele verbinding normaal gezien
ISP: Edpnet
ZMD schreef:flt schreef:ZMD schreef:Scarlet raad ik ook af aangezien deze toch wel een slecht support leveren naar mijn weten.
Ik bel zelf ook nooit naar een helpdesk, de laatste keer dat ik geprobeerd heb bij scarlet was omdat met meer dan 150€ teveel van mijn vader zijn rekening is gehaald, ik ben echter nooit binnen geraakt. Een mail adres is er niet te vinden en bij hun formulier op hun site antwoorden ze niet. Als ik de ombudsdienst contacteer en zij van hen een antwoord eisen binnen 2 weken antwoord men wel in een paar uur.
Mja zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, daarmee dat ik echt een tevreden klant ben van Scarlet.
Bedankt alvast voor de antwoorden.
@ZMD: Kleine 'verbetering' aan je rekensom
AB: 25 + (25/12) = +/- 27,08 euro in het eerste jaar
27,5 euro in de volgende jaren
EDPNet: 29,95 + (15/12)= 31,2euro (zonder 10 euro korting op aansluiting: 32,03euro)
29,95euro de volgende jaren
Dommel: 27,95 + (20/12)= 29,62euro
27,95euro de volgende jaren
Plus natuurlijk de 6,5 euro van de BGC-lijn.
Verder bijna alleen nog maar negatieve dingen gehoord over AB, maar zoals bekend: als er niks mis is, hoor je ook niets...
Behalve dan van Wright die zegt dat er wel altijd verbinding is en dat het goed is voor gewoon surfverkeer (waar het ook voor moet dienen).
Hoe zit het nu met die performantieproblemen? Al minder sinds de limiet is ingevoerd?
Ook hou ik niet van het verplichten van met domiciliëring te betalen, tenzij met meerkost. Dit is momenteel bij dommel en AB wel nog het geval geloof ik. Maar nu was overlaatst op het nieuws dat dit niet meer mag en dat de klant zelf zijn betaalmethode moet kunnen kiezen.
Weet er iemand hier meer over? Veranderen de prijzen dan, of gaan ze nu gewoon overschrijvingen opsturen?
@ZMD: Kleine 'verbetering' aan je rekensom
AB: 25 + (25/12) = +/- 27,08 euro in het eerste jaar
27,5 euro in de volgende jaren
EDPNet: 29,95 + (15/12)= 31,2euro (zonder 10 euro korting op aansluiting: 32,03euro)
29,95euro de volgende jaren
Dommel: 27,95 + (20/12)= 29,62euro
27,95euro de volgende jaren
Plus natuurlijk de 6,5 euro van de BGC-lijn.
Verder bijna alleen nog maar negatieve dingen gehoord over AB, maar zoals bekend: als er niks mis is, hoor je ook niets...
Behalve dan van Wright die zegt dat er wel altijd verbinding is en dat het goed is voor gewoon surfverkeer (waar het ook voor moet dienen).
Hoe zit het nu met die performantieproblemen? Al minder sinds de limiet is ingevoerd?
Ook hou ik niet van het verplichten van met domiciliëring te betalen, tenzij met meerkost. Dit is momenteel bij dommel en AB wel nog het geval geloof ik. Maar nu was overlaatst op het nieuws dat dit niet meer mag en dat de klant zelf zijn betaalmethode moet kunnen kiezen.
Weet er iemand hier meer over? Veranderen de prijzen dan, of gaan ze nu gewoon overschrijvingen opsturen?
Life's too short to be pissed off all the time...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
hoegie schreef:Maar nu was overlaatst op het nieuws dat dit niet meer mag en dat de klant zelf zijn betaalmethode moet kunnen kiezen.
Dit is nog maar in een zeer pril stadium... en zelfs nog geen wetsvoorstel.
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook al een tijdje AB (oftewel Fulladsl). Als je gewoon maar wat surft is deze echt niet slecht hoor. De performatieproblemen zul je dan niet merken. Als je aan het downloaden bent, dan is de snelheid soms nogal onstabiel. Soms 80 kbps ipv 350 maar dat is het dan.
Van uitvallen van de verbinding heb ik ook geen last. De helpdesk heb ik nog nooit gebruikt en hun emailadres ook niet, dus daar kan ik dus niets over zeggen.
Over edpnet en dommel lopen hier ook topics dat ze soms traag zijn, dus ik veronderstel dat ze ook soms wel problemen hebben.
Voordeel van Dommel en Edpnet is wel dat ze een goede nieuwsserver hebben, maar die gebruik je dus niet.
Voordeel van Dommel is dat ze ook goedkoop telefonie aanbieden.
Moest ik dus zelf weinig downloaden, weinig telefoneren dan zou ik Fulladsl nemen.
Moest ik weinig downloaden en toch wel regelmatig telefoneren, dan werd het Dommel.
Groetjes
edit: ik heb in den beginne dus voor AB gekozen omdat ze toen duidelijk goedkoper waren dan de rest. Nu ga ik wellicht voor Dommel ben nog bij Fulladsl omdat ze het tellen van je verbruik nog niet zo goed onder de knie hebben
Van uitvallen van de verbinding heb ik ook geen last. De helpdesk heb ik nog nooit gebruikt en hun emailadres ook niet, dus daar kan ik dus niets over zeggen.
Over edpnet en dommel lopen hier ook topics dat ze soms traag zijn, dus ik veronderstel dat ze ook soms wel problemen hebben.
Voordeel van Dommel en Edpnet is wel dat ze een goede nieuwsserver hebben, maar die gebruik je dus niet.
Voordeel van Dommel is dat ze ook goedkoop telefonie aanbieden.
Moest ik dus zelf weinig downloaden, weinig telefoneren dan zou ik Fulladsl nemen.
Moest ik weinig downloaden en toch wel regelmatig telefoneren, dan werd het Dommel.
Groetjes
edit: ik heb in den beginne dus voor AB gekozen omdat ze toen duidelijk goedkoper waren dan de rest. Nu ga ik wellicht voor Dommel ben nog bij Fulladsl omdat ze het tellen van je verbruik nog niet zo goed onder de knie hebben
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
r2504 schreef:hoegie schreef:Maar nu was overlaatst op het nieuws dat dit niet meer mag en dat de klant zelf zijn betaalmethode moet kunnen kiezen.
Dit is nog maar in een zeer pril stadium... en zelfs nog geen wetsvoorstel.
Ze mogen niet meer extra aanrekenen, maar wel korting geven.
Dus zal het gevolg zijn dat ze de prijs zullen verhogen en dan een korting geven erop. Eigenlijk een zinloos voorstel dat de regering nu maakt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
toerist schreef:Ze mogen niet meer extra aanrekenen, maar wel korting geven. Dus zal het gevolg zijn dat ze de prijs zullen verhogen en dan een korting geven erop. Eigenlijk een zinloos voorstel dat de regering nu maakt.
Ja, en nee... voor zij die nu niets extra aanrekenen voor geen domiciliering zal de prijs hetzelfde blijven, de anderen zullen de techniek die je beschrijft moeten toepassen met als resulaat dat ze duurder worden dan de rest !
Mjah, snelheid de laatste dagen is om te schreeuwen. Zal nie lang niemeer blijve duren hier op die manier.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 464 kbit/s or 58 kbyte/s
- Upload speed : 181 kbit/s or 23 kbyte/s
Wed Mar 29 2006 at 20:41:17 UTC+0200
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 464 kbit/s or 58 kbyte/s
- Upload speed : 181 kbit/s or 23 kbyte/s
Wed Mar 29 2006 at 20:41:17 UTC+0200